vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Zarniwoop

Sivuja: 1
1
Octavia vRS I / Vs: Vinkuu niin maan pirusti ja vinisee?
« : Kesäkuu 12, 2014, 10:49:14 ap »
Itse itselleni vastaten, tänään se ääni muuttui voimakkaammaksi ja rämisevämmäksi, eli Turbohan se veti viimeisensä..  >:(

2
Octavia vRS I / Vinkuu niin maan pirusti ja vinisee?
« : Kesäkuu 10, 2014, 09:17:44 ip »
Tervehdys palstalaiset,

Muutama viikko sitten alkoi pirssi pitää ihmeellistä ääntä.
Kun lähtee liikenteeseen niin kuuluu sellainen sirisevä vinkuminen koneesta. Kun nostaa paineita, niin viheltää jo todella lujaa.
Bypass on vaihdettu pari vuotta sitten TT:n tehokkaamman version pässiin. Mitä luulette, voiko mennä noin nopeasti / voiko ääni johtua siitä, vai onko ongelma imupuolella / turbossa.
En jotenkin usko, että ääni lähtisi itse turbosta. Kun päästää kiihdytyksen jälkeen kaasulta, niin kuuluu se normaali tuhahdus. Tehoissa on huomattavissa heikkenemistä myös.

Aivan mahdoton paikantaa tuota ääntä, sillä paikallaan sitä ei juurikaan kuulu muun moottorimetelin läpi, mutta liikenteessä se kuuluu todella lujaa.

-Sami

3
Octavia vRS I / Octavian mittaristo / MIL
« : Lokakuu 31, 2011, 12:59:28 ip »
Kävipä sellainen sattumus kun vein räsän katsastuskonttorille, niin hylky tuli kun MIL valo ei syttynyt käynnistäessä. No, auto korjaamolle ja diagnoosi: LED toimii, mutta käskyä ei eculta tule. SKODAN virallinen linja tähän, että näitä ei korjata vaan uusi mittari tilalle, olikohan 4000€. No tuttu korjaaja ehdotti, että joku jamppa saisi sen ohjelmoitua niin, että toimii. Saikin jopa, mutta siinä samassa meni matka- ja trippimittari sekaisin. Ei näy kuin puolikkaita numeroita ja nekin miten sattuu. Siihen loppui kaverin ohjelmointikyky, eli numerot jäivät noin. Onko kukaan tilaillut näitä mittaristoja esim. Saksanmaalta tai onko kellään viisasta vinkkiä mitenkä tämän mittariston kanssa kannattaisi tehdä. Sinänsähän tuo ei ajoa haittaa, mutta myytäessä saattaa tulla siinävaiheessa stoppi kun ostaja kurkistaa pitääkö kilometrit paikkaansa..  ;D


4
En ole vielä ehtinyt purkamaan / tutustumaan tarkemmin. Pitää tutkia vähän muilta foorumeilta onko joku VAG autoon koskaan tehnyt tuollaista päivitystä.

5
Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta manuaalisen ilmastointilaitteen vaihtamisesta automaattiseksi?
Itselläni on Octaviassa manuaalinen ja mietin onnistuuko siitä tekemään automaattisen vaihtamalla esim. tälläisen http://cgi.ebay.com.au/Climatronic-Temp-Einstelleinheit-VW-Passat-1J1907044-/350211804025 lämpötilansäätimen (climatronic) tuon manuaalivipstaakin tilalle?

6
Yleinen keskustelu - Autoilu / Ry:n toiminta / Vs: Bongaa vRS
« : Toukokuu 30, 2011, 09:40:14 ap »
Savonlinnassa Enonkoskentiellä Sunnuntaina 29.5 hopeinen ykkösräsä ajeli vastaan!

7
Octavia vRS I / RS takajarrut
« : Toukokuu 12, 2011, 10:35:06 ap »
Näistä Octavian takajarrujen ulinasta, jumiutumisesta ja häipymisestä on kommentoitu erinäissä ketjuissa melko hajanaisesti, joten tässä yksi skenaario, miten sain homman toimimaan ilman ihmeempiä investointeja jos joku kärsii samoista vaivoista.

Itselläni oli siis -02 Räsässä ongelmana takajarrujen jumiutuminen ja osittain tästä johtuva todella paha ulina.

Toimenpiteet:

Palat ja Levyt varaosaliikkeestä (ihan edullisimmasta päästä) n. 100€ + Jarrujen korjaus (tiiviste) sarja 14€ kpl.
Vanhat levyt ja palat pois ja uudet tilalle -> tulos vinkuminen vain koveni.

Seuraavaksi satula irti, mäntä ulos ja tiivisteet irti. Syy alkoi paljastua, sillä sylinteri oli todella naarmuinen.
Kevyt hionta 600nro hiekkapaperilla, Tiivistepinnat 360nro paperilla, liuotinpesu ja puhallus.

Tiivisteisiin vähän silikonia ja kunnolla jarrunestettä. Tiivisteet ja mäntä paikalleen, liukutappien rasvaus, jarrupalojen hionta vähän väljemmiksi, kuparitahnaa pintaan, kolskeet kiinni, ilmaus ja tadaa. Ei jumi yhtään ja jarruttaa todella tasaisesti.

Mietin jo jarrusatuloiden vaihtoa, mutta onneksi päätin vähän nähdä vaivaa ja säästin sen 300€




8
Octavia vRS I / Vs: tehot häviää
« : Toukokuu 12, 2011, 10:19:54 ap »
Mikäs tää puolien takuu-vaihtokampanja oikein on? Koskeeko kaikkia ykköskoppaisia ocuja?

Ei, mutta ainakin noihin 2003-2005 AUQ moottorilla varustettuihin RS malleihin niitä on vaihdettu. Runkonumeron mukaan ne näkee merkkiliikkeessä, että koskeeko "vaihtokampanja" juuri omistamaasi autoa.  :)


Juurikin vaihdettiin takuuseen minun -02 RS, eli ei taira olla kopalla väliä vaan rekkarin perusteella katsoivat kuuluuko sinulle. Selviää ihan soittamalla.

9
Octavia vRS I / Vs: tehot häviää
« : Toukokuu 11, 2011, 07:33:46 ap »
Noniin.. Puolat sisi vaihdettu takuuseen. TT:n ByPass kiinni ja MAF putsattu CRC:n air sensor cleanerilla. Kas kummaa, vetoja löytyy aivan eri tavalla ja tuo paineen heilahtelu kiihdyttäessä hävisi. Kiitos vielä vinkeistä! Nyt eikun seuraavan ongelman kimppuun, eli surullisen kuuluisien takajarrujen..  :P

10
Octavia vRS I / Vs: tehot häviää
« : Toukokuu 04, 2011, 10:34:25 ap »
MAF:n puhdistukseen esim. CRC:n Air Sensor Clean. Ruuvit aukee esim. lukkopihdeillä jos ei löydy sopivaa t-tap torx:sia.

Puolia vaikea testata muutakun vaihtamalla. Kannattaa kysästä paikallisesta merkkihuollosta onko sun autoon tota puolien takuuvaihto-kampanjaa.

Bybässin saat testattu imu/puhalluskokeella, mieluusti sillon kun bässi on "lämmin". Jos siellä on vakio bässi niin se kannattaa joka tapauksessa vaihtaa parempaan.

Sitten vielä se mitä tässä itse epäilen eli N249. Toi venttiilihän ohjaa bybässin toimintaa ja saattaa bliidata ahtoja pihalle omia aikojaan. Tämäkin on suht helppo testata ohittamalla k.o. venttiili ja mennä testilenkille!


Piruvie, kiitos miljoonasti tuosta Puolien takuuvaihto-kampanja vinkistä! Hieno Foorumi meillä Räsäläisillä, täytyy kyllä sanoa kun saa näin hyviä tippejä. Soittelin merkkihuoltoon, huomenna tarkastus ja jos tarvis, niin vaihto!
TT:n Bypassi tilattu myöskin, sillä vakio siellä lötköttää. Mennään näillä nyt aluksi ja toivotaan, että piristyy.




11
Octavia vRS I / Vs: tehot häviää
« : Toukokuu 03, 2011, 11:16:04 ip »
Putsasin lämpöanturin kuitenkin (oli muuten paskassa ja ruosteessa) tarkistin liittimiä ja puhdistelin. Sulakkeet ok. Ehkä hieman piristyi, mutta ei todellakaan kunnossa. Kokeilen putsata tuon maffin. Onko suosituksia, missä aineessa. Jotain perus alkoholi liuotinta tmv?

Onko normaalia, että keulasta katsottuna vasemmanpuoleisin puola on väljä? Siis siitä "hatusta" kun nitkuttaa niin heiluu jonkin verran. Muut jämäkästi paikallaan.

12
Octavia vRS I / Vs: tehot häviää
« : Toukokuu 03, 2011, 12:53:56 ip »
Lämmöillä ei vaikutusta, sama kuumana ja kylmänä. Aina tuossa samalla kierrosalueella käytännössä kaikilla vaihteilla vedätettäessä. Tuota TT:n ByPassia katselinkin jo ja ei ole pahan hintainen. Orkkis siinä taitaa olla kiinni. Hommasin tuon Alfamerin korjausoppan, niin siinä syyllinen oisin jonkinasteinen imuilmavuoto.

Kiitos vinkeistä, tarkastelen sulakkeet, kaikki johdotukset ja vaihdan tuon pässin aluksi.

EDIT. ei polta mitään vikavaloja.

EDIT2. Voiko tosiaan lämpötila-anturi olla syypää? Huomasin tänään, että se putoilee nollille vähän väliä, eli on sökö tai korroosio..

13
Octavia vRS I / Vs: tehot häviää
« : Toukokuu 03, 2011, 12:20:31 ip »
terve.. ostin juuri tuollaisen -03 octavia rs:än.. ja nyt on oireena se että tahtoo hävittää tehot 3000rpm:än jälkeen?? missäs voisi olla vika??? miten voin tarkistaa bypass venttiilin toiminnan?? ja autossa on viri ohjelma turbotecillä laitettu parisenvuotta sitten..

Nostetaan tämä aihe ylös, kun tähän ei ratkaisua saatu. Itsellä siis alkoi samat ongelmat. Lähtee kakkosella kiihdyttäessä hyvin, mutta 3000-4000Rpm välissä selkeästi tuntuu, kuin joku löisi ilmat jostain pihalle. Häviääkö paineet vai mistä mahtaa johtua. Hetken miettii ja lähtee uudestaan taas mutta tuntuu, että tehot laskee päivä päivältä. Mistä kannattaisi lähteä tarkistelemaan vikaa? Digituning lastu kiinni.

Sivuja: 1