vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - r2

Sivuja: 1
1
Minulla lopetti -07 diesel Räsästä ilmastointi toimintansa. Miettisellä huollon yhteydessä sitten tutkivat asiaa ja totesivat kompuran olevan sökönä --> korjausarvio 1500-1600€...(JES!). No, vein sitten paikalliselle jäähdytinkorjaamolle jossa sattui olemaan sopiva kompura hyllyssä. Liekkö noita särkynyt jollain muullakin kun sattui olemaan pienessä pajassa ko. kompuroita hyllyssä valmiina ;). Lopulta tekivät kompuran vaihdon, järjestelmän huuhtelun ynnä muut tarvittavat temput 650:llä ekulla ja hommalle tuli kahden vuoden takuu.

No nyt sitten tämä yksi tyyppivika oli korjattu niin olihan se taas mukava päästellä ilmastoidulla autolla menemään. Tätä riemua kestikin sitten kaikki kolme päivää kunnes kesken ajon "engine fault, go to workshop" ja hehkun merkkivalo vilkkui. Auto sammui siihen paikkaan ja ei enää käynnistynyt. Hinuri kyydissä auto Miettiselle ja seuraavana päivänä soittivat että nelos sylinterin pumppusuutin on rikki. Itse vielä luulin siinä vaiheessa että 7 v. takuuhan niillä on koska autossa on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, joten nou hätä. No huoltoneuvoja kuitenkin sanoi homman maksavan about 800€ ja mitään ei tule takuuseen! Soitin vielä maahantuojalle ja pariin muuhun Skoda huoltoja tekevään liikkeeseen ja vastaus oli sama = ei takuuta. Auto on siis reilu 5 vuotta vanha ja ajettu 180 tkm ja rapiat. Wolkkarilla ilmeisesti näille suutimille on tuo 7 v. takuu mutta Skodalla on aivan omat käytäntönsä. En sitten tiedä missä tuo takuun raja oikeasti menee kun sain puhelimessa vain todella asiantuntevan vastauksen asiaa kysyessäni: "kai se muistaakseni ehkä satatuhatta kilometriä on meillä ollut"

Nyt meni toinen pumppusuutin kolmen viikon sisällä!! Tällä kertaa ykkös sylinteri. Kerkesihän tuolla ajella miltei 700km edellisestä suuttimen vaihdosta...

2
Minulla lopetti -07 diesel Räsästä ilmastointi toimintansa. Miettisellä huollon yhteydessä sitten tutkivat asiaa ja totesivat kompuran olevan sökönä --> korjausarvio 1500-1600€...(JES!). No, vein sitten paikalliselle jäähdytinkorjaamolle jossa sattui olemaan sopiva kompura hyllyssä. Liekkö noita särkynyt jollain muullakin kun sattui olemaan pienessä pajassa ko. kompuroita hyllyssä valmiina ;). Lopulta tekivät kompuran vaihdon, järjestelmän huuhtelun ynnä muut tarvittavat temput 650:llä ekulla ja hommalle tuli kahden vuoden takuu.

No nyt sitten tämä yksi tyyppivika oli korjattu niin olihan se taas mukava päästellä ilmastoidulla autolla menemään. Tätä riemua kestikin sitten kaikki kolme päivää kunnes kesken ajon "engine fault, go to workshop" ja hehkun merkkivalo vilkkui. Auto sammui siihen paikkaan ja ei enää käynnistynyt. Hinuri kyydissä auto Miettiselle ja seuraavana päivänä soittivat että nelos sylinterin pumppusuutin on rikki. Itse vielä luulin siinä vaiheessa että 7 v. takuuhan niillä on koska autossa on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, joten nou hätä. No huoltoneuvoja kuitenkin sanoi homman maksavan about 800€ ja mitään ei tule takuuseen! Soitin vielä maahantuojalle ja pariin muuhun Skoda huoltoja tekevään liikkeeseen ja vastaus oli sama = ei takuuta. Auto on siis reilu 5 vuotta vanha ja ajettu 180 tkm ja rapiat. Wolkkarilla ilmeisesti näille suutimille on tuo 7 v. takuu mutta Skodalla on aivan omat käytäntönsä. En sitten tiedä missä tuo takuun raja oikeasti menee kun sain puhelimessa vain todella asiantuntevan vastauksen asiaa kysyessäni: "kai se muistaakseni ehkä satatuhatta kilometriä on meillä ollut"

Sivuja: 1