vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - lepale

Sivuja: 1 2
1
Octavia vRS I / Vs: Mittaristo valot temppuilee
« : Marraskuu 15, 2012, 08:28:17 ip »
Kannattaa aloittaa akun päällä olevasta sulakerasiasta. Tuppaa aikaa myöten sulamaan koko rasia, kun laturilta tulevassa johdossa 110A sulake kuumenee huonon kontaktin seurauksena ::)

2
Octavia vRS I / Vs: Uutta öljypohjaa vailla
« : Marraskuu 10, 2012, 05:51:06 ip »
http://www.awesomegti.com/car/skoda/octavia1/hybrid-1-8t-shallow-sump-conversion-kit
Tuommoinen olis varmaan aika hyvä vaihtoehto. Tulis samalla vaihdettua uusi öljynimuputki, jos vanhassa sihti jo tukossa ;)

3
Octavia vRS I / Vs: By Pass -venttiilistä
« : Syyskuu 22, 2012, 05:47:27 ip »
Ei sitä pienen letkun alkuperäistä klemmaria tartte pois ottaa. Letku lähtee irti klemmareineen ja menee myös takaisin.

4
Octavia vRS I / Vs: Vikakoodia pukkaa
« : Elokuu 25, 2012, 09:53:09 ap »
Laitetaan tähänkin juttuun loppukommentti.
Vikakoodi, mikä tuli torque-ohjelmalla puhelimessa, oli aivan sama minkä skoda huollon vehje näytti.
Vaihdatin anturin laiskuuttani huollossa. Anturi järkyttävän hintainen marmoritiskillä. 220€ :o vaihtotyö n.40€.
Lambda-avainta ei tarvitse olla, tilaa anturin ympärillä reilusti ja normi kiintoavain käy.
Anturissa oli lämmitys rikki ja uuden anturin lämmityksen vastusarvo on n.5 ohm, jos joku sitä joskus mittailee.
Ompahan nyt ainakin se 2 vuotta takuuta anturilla :-\

5
Octavia vRS I / Vikakoodia pukkaa
« : Elokuu 02, 2012, 07:27:00 ip »
Ilmestyi moottorin kuvatus mittaritauluun ja antaa vikakoodia P0030 ja P0135. Ei kyllä vaikuta vetoihin, ehkä jopa päinvastoin :). Taitaa saada soppaa normia reippaammin.
Onko 1.lambda oikeasti jo näillä kilsoilla yleensä rikki vai voipiko olla piuhassa katkos? Onko kokemuksia asiasta?
vm-04 RS 1.8t 135tkm ajettu.
Paljonko lambda kustantaa ja kannattaako vaihtaa itse?

6
Octavia vRS I / Vs: Räsän vikavalo ja tehottomuus.
« : Heinäkuu 22, 2012, 07:17:44 ip »
Mitattiinko ahtopaineet vedon aikana? Mulla oli ahdot alussa 0.74bar ja 3500rpm kohdalla o.60bar ja 5500rpm jälkeen laski jonnekkin 0.55bar:iin.
AFR oli 3500rpm asti se 14 ja sen jälkeen seossuhde laski tasaisesti 6000rpm asti lukemaan 10.5 eli tosi rikkaalle, kuulemma normaali ilmiö VAG vakio ohjelmalla, varmistettu ettei varmasti ole laihalla ja kone kestää.
Kysytään nyt tässä samassa yhteydessä jos joku tietää, kun ohjelmaa optimoidaan, niin paljonko AFR on tehohuipussa?

7
Octavia vRS I / Vs: Räsän vikavalo ja tehottomuus.
« : Heinäkuu 22, 2012, 09:29:56 ap »
koneremppa tehty. Mm. Männät ja venttiilit vaihdettu, kansi höylätty jne. Käytin penkissä rempan jälkeen, kun tuntui scodillac niin löysältä. 15hp puuttuu. Alavääntö oli surkea. 3000rpm kohdalla vasta 90 heppaa! Suurin mitattu teho, 164,9hp saavutettiin vasta 5800 kieppeillä. Missähän mahtais olla vika? Postailen penkityslapun tähän, kunhan saan skannerin toimimaan. Voiskohan ahdin olla menossa? Myös imuäänet kuuluu ihmeen selvästi nyt, verrattuna aikasempaan... Ketuttaa..
Käytin keväällä huvikseni täysin vakion 130tkm ajetun skeidan penkissä, niin antoi arvoiksi 182.8hv 6269 rpm (180hv tuli jo 5400rpm )ja vääntöjä 268 Nm 2441 rpm. 3000rpm kohdalla noin 112hv ja tuo 165hv tuli 4800rpm kohdilla. Penkeissäkin on eroja, eli samalla penkillä pitäisi ajaa jos arvoja rupeaa vertailemaan.
Kannattaisikohan tarkistaa että hammashihnan jako on kohdallaan?

8
Octavia vRS I / Vs: Takapuskurin irroitus
« : Kesäkuu 14, 2012, 07:10:56 ip »
Nonni, nyt on Thulen irroitettava koukku kiinni ;). Muuta ihmeellistä ei tosiaankaan ollut, kuin se takavalojen välissä oleva lista. Se lähti irti ihan vetämällä sievästi taaksepäin ja takavalojen alla olevat lyhkäisemmät pätkät lähti sen jälkeen liu`uttamalla vaakasuunnassa keskellepäin. Näiden listojen alla oliskohan ollut 5kpl torxeja.
Koukun asennusohjeissa oli ohje, että 40*80mm palan poisto puskurin alapuolelta riittäisi, mutta 55*80mm oli todellinen tarve, jonka johdosta piti jumpata puskuria pariin otteeseen paikalleen >:(

9
Octavia vRS I / Vs: Takapuskurin irroitus
« : Kesäkuu 12, 2012, 07:08:30 ip »
Hb malli kyseessä. Koukun laiton takia se pitäisi irti saada. Jos vaikka viikonloppuna kerkeisin homman tekemään. Kaikki ohjeet on tervetulleita ;)

10
Octavia vRS I / Takapuskurin irroitus
« : Kesäkuu 11, 2012, 09:50:24 ip »
Onko takapuskurin irroitus hankala operaatio? Kontin sisäpuolella sivuissa on kaksi pulttia puolellaan ja torxeja kiertää puskurin ulkopuolella. Miten lähtee se puskurin päällä oleva lista ehjänä takavalojen välistä? sen alla lienee lisää torxeja. Takavalojen alla olevat listan pätkät lähtee varmaan sen jälkeen?
Jos jollain olisi hyvät ohjeet kys. operaatiosta, niin olisin kiitollinen niistä.

11
Octavia vRS I / Vs: I-koppaisen Octavian omistajat
« : Huhtikuu 29, 2012, 11:08:20 ap »
Saman teki minullekkin kerran Painoin vakkari päällä plussaa, niin sepä pudottikin vakkarin pois, eikä mennyt enää takaisin. Virrat pois ja päälle, niin taas on toiminut moitteetta ???

12
Octavia vRS I / Vs: Räsän vikavalo ja tehottomuus.
« : Maaliskuu 22, 2012, 10:00:55 ip »
Android puhelimeen Torque-ohjelma (3,50€) ja huutonetistä tai ebaystä halpis elm bluetooth mutikka (n.20€) obd2 porttiin.

13
Octavia vRS I / Vs: Katsastuksessa vikaakoodi!
« : Tammikuu 10, 2012, 11:01:29 ap »
Villi veikkaus: P1 296 MAP SENSOR NO 5V FEED . Anturihan on jossain välijäähyn pohjassa. Purkukuvia: http://www.forgemotorsport.com/media/FMSKOFMIC.pdf

14
Octavia vRS I / Vs: I-koppaisen Octavian omistajat
« : Lokakuu 12, 2011, 08:20:35 ip »
Itse ostin juuri Motonetista Rensi kaukalomatot eteen ja taakse.
Hyvin istuvat kaukalomalliset matot Octaviaan ja ihan ehdottomat syksy-/talvikeleillä.

Oliko noiden Rensien numerot: eteen 164, 165, taakse 990, 990?, jos kävis motonetistä nuo hakemassa.

15
Octavia vRS I / Vs: I-koppaisen Octavian omistajat
« : Lokakuu 04, 2011, 06:43:06 ip »
Briskodan sivuilta
28F7 re-call replace all 4 ignition coils, eli puolien vaihto kampanja..

Sivuja: 1 2