vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - hyzza

Sivuja: 1
1
Tässä on hetki omistettu -06 tfsi rs ja ajattelin kirjoitella opittuja kokemuksia.

Tyhjäkäynnillä alkoi kierrokset elämään, "idle haunting". Välillä nousi jopa ~2000 ja siitä laski pätkittäin. Pari päivää siitä kun tämän huomasin syttyi varoitusvaloa ja auto huoltamolle ->  ongelma oli "tyyppivikana" oleva PCV-valve / huohotinputki

Ja tosiaan kiitos huoltokampanja vinkistä, itsellä menee huomenna puolat vaihtoon ja moottorinohjausta päivitetään. (Tosin tästä olen lukenut että ensiksi katsovat ovatko tietyillä sarjanumeroilla varustettuja puolia, ja vain nämä vaihtavat. ) Autossa tuntuu olevan vähän "yleistä" vikaa että kylmänä käynnistyy huonosti, noh katsotaan jos huolto auttaa.

Sitten kysymystä, onko kellään kokemuksia cam follower- "tyyppivian korjaamisesta"? Kenelläkään Suomessa osan vaihtamisesta kokemusta tai tarkempaa tietoa mahd. ongelmasta yleensä. Suomeksihan osan nimi on ilmeisesti korkeapainepumpun paininkuppi. Onko korjaaminen missä onnistunut ja mitä kustantanut?

Autotohtorille autoa viedessä hän totesi saman kuin minäkin, että moottorista kuuluu selvä sivuääni, metallinen kilinä. Olivat sitten huoltamolla laittaneet omani ja toisen tfsi -06 vierekkäin, kuunnellet ja samat äänet lähteneet kummastakin, joten jätin tuon tutkimisen siihen. Noh välillä mietityttää pitäisikö tuota vielä tutkia.

Kävin myös termostaatin vaihdattamassa kun pysy talvella vähän huonosti lämmöt, typpivika ilmeisesti tämäkin. Onneksi tästä ei paljoa tarvinnut itse maksaa.

Itsellä on juuri tällä hetkellä auto pajalla ilmeisesti paininkupin hajoamisen johdosta, huomasin itse vasta siinä vaiheessa kun auto rupesi nykimään kaasu pohjassa eikä kulkenut 110km/h kovempaa. Mitään vikavaloa ei syttynyt paitsi ihan loppuvaiheessa vedättäessä 5-6 vaihteella vikakoodi oli p2293 fuel pressure regulator 2 performance. Vein auton huoltoon jossa vianhaun jälkeen sanoivat, että korkeapainepumppu on rikki. Odoteltiin viikko pumppua ja irroittaessa sitä totesivat paininkupin mikä on nokka-akselissa kiinni menneen rikki ja rikkoneen samalla myös nokka-akselin. Nokka-akselin, pumpun ym. osien vaihto tuleekin maksamaan itselleni yli 3000e ja kaiken tämän lisäksi auto on ollut korjaamolla jo kohta 7viikkoa. http://www.briskoda.net/forums/topic/142836-how-to-change-fuel-pump-cam-follower-on-2-0-tfsi/ tuossa joku linkki aiheeseen liittyen.

Huh, ehkä se sitten kannattaa vaihtaa, osa kun ilmeisesti maksaa vain sen 50eur. Mulla on tällä hetkellä ilmastointi hajalla, pitäisi siihen ongelmaan keksiä joku kustannustehokas ratkaisu. Puolat sentään saatiin vaihdettua.


2

Tyhjäkäynnillä alkoi kierrokset elämään, "idle haunting". Välillä nousi jopa ~2000 ja siitä laski pätkittäin. Pari päivää siitä kun tämän huomasin syttyi varoitusvaloa ja auto huoltamolle ->  ongelma oli "tyyppivikana" oleva PCV-valve / huohotinputki

Sivuja: 1