vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - eskoo

Sivuja: 1
1
Octavia vRS II / Vs: Pumppusuuttimien vaihtokampanja ojasta allikkoon?
« : Helmikuu 27, 2013, 10:16:15 ip »
Käytettävän öljyn merkilläkin on sitten ilmeisen suuri vaikutus sen menekkiin. Mitä öljyä olet sinne laittanut?

Aikaisemmin huollossa oli laitettu Q8 öljyä, itse jatkanut sitä tuolla Mobilin 5w30 longlifeöljyllä. Mulla on aikaisemmin ollut 1,4 polo ja siinä castrol pysyi ainakin selkeästi mobilia paremmin. Muuten ei ole sen isommin ollut kokemusta eri öljyistä

2
Octavia vRS II / Pumppusuuttimien vaihtokampanja ojasta allikkoon?
« : Helmikuu 27, 2013, 09:15:47 ip »
Heips.

Meillä ollut nyt vajaan vuoden tuollainen -06 vuoden kiisseliräsä, ajettu 163tkm. Oli juuri pumppusuuttimien kampanjavaihdossa ja vähän sen jälkeen pakokaasuanturi jouduttiin vaihtamaan. Kuulemma ihan yleisin anturi, mikä vaihdetaan ja niitä valitettavasti joskus vaan menee..

Tuona aikana, kun anturia odottelin, syttyi "lisää öljyä"- valo. Lisäsin joku 2,5dl ja nyt n. 300km ajon jälkeen syttyi taas.

Syksyllä tuli ajettua n. 12tkm ja kulutus n. 1dl/1tkm

Mahtaako tuo uusien suuttimien vaihto vaikuttaa jotain? Tai sitten se, että tuli viallisella anturilla ajettua sitä uutta liikkeeseen odoteltaessa.. Ainakin Veholla sanoivat, että vikakoodin palaessa voi viedä enemmän öljyä, et kannattaa tarkkailla.
Tai sit pumppusuuttimien vaihdossa on joku tiiviste jäänyt pois?

Ajattelin tehdä niin, että lykkään sinne nyt sen 0,5l ainakin ja kattoo, mitä tapahtuu.. Tosi hämmentävää kyllä, kun noin yllättän lisääntyi..
 ???
Onko kukaan kampanjassa käyneistä kokenut samanlaista onnekkuutta?

3
Yleinen keskustelu - Autoilu / Ry:n toiminta / Neste Pro diesel
« : Syyskuu 25, 2012, 01:25:31 ip »
Meikäläinen on omaan farkkuräsään (06- teddy combi) pari tankillista sijoittanut, vielä en ole kulutuksesta oikein osannut mitään, mutta käytössä auto on tuntunut ehkä asteen verran pirteämmältä, samaten käynnistys ollut hiukan kvuttomampi, kun joskus on tehnyt vähän viileämpinä aamuina, et joutuu käynnistämään pidempään ennenkuin käynnistyy.

Mitä ihmiset olette pro-menovedestä mieltä, onko hintansa arvoista?

4

Merkkiliikkeen linjaus oli tuosta se, että se turbo on se, mikä siellä herjaa ja indikoi noita kaikkia valoja tauluun vilkkumaan. Voihan se olla, et jos sieltä turbon läpi ilman mukana menee öljyä tarpeeksi, niin ei katti siitä tykkää tietty, kun aika "rikasta" tavaraa tulee sisään.
[/quote]

Käytinpä tuossa autoa Finturbon suositusten mukaan Kamitec:llä. Kaverin kanssa ajettiin lenkki sen läppärin kanssa ja ahtopainekäyrä täysin normaali. Hänen mielestään vikakoodi ilmoittaa, että ahtopaineen antama tieto on epätarkkaa, ei se mitä siellä kulkee ja tästä on tullut herjaa ja koodia. Auto menee nyt ens vkon alusta samaan paikkaan katsottavaksi ja lähdetään katsomaan ahtopainetunnistimen johtosarja kohti ECUa ja itse tunnistimen toimivuus. Mut turbossa tosiaan ei mitään!!!

Siinä teille: Metro Auto!! Turboa vaan tarjotaan vaihdettavaksi, et saadaan iso remontti ja asiakkaalta rahat pois.  8)

5
Pitkästä aika täytyy taas kirjoitella tilanteestani:

VV-Auto Herttoniemestä 140k ajettu 06 tdi räsä on osoittautunut hankalaksi kulkineeksi. Ahtopainetunnistin vaihdettu, turbon akseli väljä, tandempumpun tiiviste kiristetty väärinpäin ja vuotanut öljyä koneeseen. Kaikki tähän mennessä korjattu, mutta nyt tuli päästöjen merkkivalo(kat:n näköinen?) sen vilkkuvan hehkuvalon kanssa mukaan kuvioihin. Voi että kun sapettaa tämä kaikki säätö ja hankaluus  :'( Toistaiseksi myyjä toiminut ihan asiallisesti, auto viety huoltoon ja he ovat maksaneet laskut, muttamutta... mikäköhän tälläkertaa, kohta nähdään. Vähän on alkanut mietityttää et olisko sittenkin pitänyt tyytyä siihen perusvarmaan(=tylsä) 1,9 teddyyn, joka on niin monessa hyväksi ja varmaksi kulkineeksi havaittu.

Olisikohan DPF tullut tiensä päähän...

Eikä se maamoottori 1.9 TDI PD nokka-akseli ja VNT vikoineen paljoa parempi vaihtoehto välttämättä ole... Nyt on vaan Ocuun sattunut jostain syystä samaan läjään useampi ongelma.  :)



Merkkiliikkeen linjaus oli tuosta se, että se turbo on se, mikä siellä herjaa ja indikoi noita kaikkia valoja tauluun vilkkumaan. Voihan se olla, et jos sieltä turbon läpi ilman mukana menee öljyä tarpeeksi, niin ei katti siitä tykkää tietty, kun aika "rikasta" tavaraa tulee sisään.

6
Pitkästä aika täytyy taas kirjoitella tilanteestani:

VV-Auto Herttoniemestä 140k ajettu 06 tdi räsä on osoittautunut hankalaksi kulkineeksi. Ahtopainetunnistin vaihdettu, turbon akseli väljä, tandempumpun tiiviste kiristetty väärinpäin ja vuotanut öljyä koneeseen. Kaikki tähän mennessä korjattu, mutta nyt tuli päästöjen merkkivalo(kat:n näköinen?) sen vilkkuvan hehkuvalon kanssa mukaan kuvioihin. Voi että kun sapettaa tämä kaikki säätö ja hankaluus  :'( Toistaiseksi myyjä toiminut ihan asiallisesti, auto viety huoltoon ja he ovat maksaneet laskut, muttamutta... mikäköhän tälläkertaa, kohta nähdään. Vähän on alkanut mietityttää et olisko sittenkin pitänyt tyytyä siihen perusvarmaan(=tylsä) 1,9 teddyyn, joka on niin monessa hyväksi ja varmaksi kulkineeksi havaittu.

7
Tänään aamulla kävi taas jännä juttu (142000 ajettu -06 räsä combi teddy)

Käynnistäessä hehkuvalo jäi vilkkumaan. Sammutin ja käynnistin uudelleen, ei ongelmaa, mutta cruise ei toiminut.

Vastaavanlaisista sähköjutuista kokemuksia? Varmuutta ei taida saada muuten kuin koodien lukemisella?  ???

8


Noniin, Metro Auto ilmoitti turbon viallisuudesta ja on ilmoittanut saman myös myyjälle. Saapa nähdä mahtaako myyjä itsenäisesti soittaa. Autolla voi ajaa, mutta vinkuna ei lopu ennen uuden turbon vaihtoa. Hintaa koko pkt:lle tulee aika suolaiset n. 3500€ kun on aika vaikea homma. Voi olla et jos myyjän kanssa ei pääse sopuun, niin menee auto takaisin kauppaan ja omat rahat takaisin tilille..

Enpä nyt sitten tiedä, kuinka kestävä tällainen rs onkaan. Onkohan joku mahtanut ajaa 200k+ rikki ilman isompia ongelmia?



Jepjep, Herttoniemen VV-autossa on korjauksessa nyt.. Metro-Auto löysi, että yksi ahtoputki olisi ollut vähän halki, mikä kylmässä koneessa tekee vihellystä(järkeenkäypää, kun oireet olleet juuri tämmöisiä) ja lisäksi ahtopainetunnistin rikki. Koko turboa eivät rupea vaihtamaan, sanoivat akselin kyllä olevan väljä ja heittelivät hyviä arvauksia, kauanko tuollainen mahtaa kestää. Voi olla että huolestun sitten kun tulee aihetta. Onko jollakin FinTurbosta kokemuksia? Löysin googlen ihmemaasta semmoisen.

Mitä olette muuten mieltä, turbohan käyttää samaa öljyä, pienemmät välykset, eli kaikki epäpuhtaudet, ym. jutut iskee herkemmin turboon, niin kannattaisiko tällaisessa kohta 150 k ajetussa vaihtaa muuttuva huoltoväli siihen kiinteään, että tulisi vähän useammin tuoreempaa tavaraa öljyä turbon akseleille ja moottoreille?

Tai onko joku tehnyt niin, että on pitänyt tuon muuttuvan huoltovälin ohjelman, mutta itsekseen vaihtanut niitä öljyjä, esim. siellä ajojen väleissä?

9
Lisäksi vielä semmoista kierrosten mukaan taajuutta muuttavaa vihellystä on ilmennyt tuossa 1500-3000 rundin kohdalla, kylmällä koneella vähän kovempaa kuin lämpimällä… turbo hajalla?

Mahtaako muuten kannattaa soittaa tuonne Herttoniemen VV-autoon myyjälle asiasta, kai niillä joku virhevastuu käytetyisskin autoissa on?

Mielenkiinnolla odottaisin kommentteja, kiitos jo etukäteen kaikille.  :)

Tervetuloa foorumille!

Tuo kierrosten mukaan muttuva vihellys on kohtalaisen varmasti turbosta johtuvaa. Se tuppaa lopussa viheltelemään kunnes sitten sanoo poks.
Samoiten sammuilu ei kuullosta hyvältä. Oletko tarkastanut että laturi toimii kunnolla?

Kannattaa ilmanmuuta soittaa myyjälle, koska heillä on vastuu myymästään autosta. Vaadit kertomiesi vikojen korjausta ja turbolle vähintäänkin tarkastusta. Tosin 140 000km ajettuun eivät varmasti lähde uutta turboa vaihtamaan omaan piikkiinsä.

Noniin, Metro Auto ilmoitti turbon viallisuudesta ja on ilmoittanut saman myös myyjälle. Saapa nähdä mahtaako myyjä itsenäisesti soittaa. Autolla voi ajaa, mutta vinkuna ei lopu ennen uuden turbon vaihtoa. Hintaa koko pkt:lle tulee aika suolaiset n. 3500€ kun on aika vaikea homma. Voi olla et jos myyjän kanssa ei pääse sopuun, niin menee auto takaisin kauppaan ja omat rahat takaisin tilille..

Enpä nyt sitten tiedä, kuinka kestävä tällainen rs onkaan. Onkohan joku mahtanut ajaa 200k+ rikki ilman isompia ongelmia?


10
kiitoskiitos!

Tuota turboakin epäilen, niin yhden toisen topicin altakin lueskelin, että näin on. Soitin VV auto Herttoniemeen myyjälle, oli oikein asiallinen, sovittiin että vien sen metroautoon tarkastukseen ja ovat yhteydessä myyjään. He siis myönsivät autossa olevan takuun ihan suoraan ilman mitään.

Lisäksi sanoin tuosta, että heidän asentaja oli unohtanut kaikki ilmansuodattimen ruuvit auki kopasta, mikä tuossa jussina löytyi. Laitan siitä viestin kanssa hänelle eteenpäin huoltoa varten.

Eli nyt sieltä metroautosta kannattaa pyytä tarkistamaan varsinkin laturi ja turbo? Eivät varmaan joo omaan piikkiinsä turboa lähde uusimaan, mutta olisi heidän kannattanut tarkistaa se turbon kunto ennen myyntiin laittoa kuitenkin..

11
Hei vain. Uusi räsän omistaja ilmoittautuu. Kyseessä on kylläkin jonkun toisen vanha (140 000 ajettu), mutta itselle uusi. koeajo meni hyvin, mutta kun automyyjän kanssa lyötiin kättä päälle, niin sitten:

Auto sammui ekana päivänä kaupasta ajon jälkeen 3 kertaa kesken ajon ja "punainen akku" eli latauksen varoitusvalo jäi palamaan. Avaimen kun käänsi alkuasentoon, lähti uudesteen käyntiin ilman ongelmia. Kihlatulle kävi niin kiihdyttäessä ja minulla 2 kertaa tullessa valoihin/risteykseen.
Auto sammui siis luullakseni vaihteen vaihtamistilanteessa, olisiko siinä ollut, että kierrokset putosivat liian alas?

Lisäksi huomasin nyt juhannuksen aikana kaverimme luona, että ilmansuodattimen kotelossa oli KAIKKI ruuvit löysällä. Suodatin oli paikallaan, olisiko mahtanut vaikuttaa käyntiin ja sammumiseen?  :-\

Lisäksi vielä semmoista kierrosten mukaan taajuutta muuttavaa vihellystä on ilmennyt tuossa 1500-3000 rundin kohdalla, kylmällä koneella vähän kovempaa kuin lämpimällä… turbo hajalla?

Mahtaako muuten kannattaa soittaa tuonne Herttoniemen VV-autoon myyjälle asiasta, kai niillä joku virhevastuu käytetyisskin autoissa on?

Mielenkiinnolla odottaisin kommentteja, kiitos jo etukäteen kaikille.  :)

Sivuja: 1