vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Skooda

Sivuja: 1
1
Octavia vRS II / Vs: Alustasta Ocu RS TDI
« : Helmikuu 07, 2013, 08:52:32 ip »
Ite tehnyt aina muutoskatsastuksen samantien kun vaihdattanut alustan autoon. Hinta on ollut siinä 35-40€ luokkaa. TUV-todistus mukaan vaan ja konttorille. :)

2
Octavia vRS II / Vs: takuu asiat ala helkama-auto
« : Joulukuu 22, 2012, 12:34:54 ip »
En tiedä mikä asenneongelma maahantuojalla on käyttäjiä vastaan siis meidän kauttahan se raha tulee heille. Oma kokemukseni maahantuojan kanssa on huvittava sillä ensin kerrotaan että kyseinen vika ei ole autosta johtuva ja korvausta ei anneta. Laitoin pari viestiä lisää sekä syyttävävämmän kannan maahantuojan/tehtaan vastuusta sekä maininnan että hoidetaanko homma hiljaisin äänin vai päästäänkö ratkaisuun asiassa? Loppuun laitoin mutaman poiminnan Kuluttajaoikeuden linjauksista asioiden suhteen niin yllätys,yllätys johan alkoi mielenkiinto herätä maahantuojalla asian hoitamiseen. Kyseessä oli ongelmia ovien kanssa. Jotenkin on semmoinen tunne kun foorumeita lukenut suomen maahantuojan toiminnasta että eivät uskalla olla yhteydessä suoraan tehtaaseen asioiden ratkomiseksi vaan päätökset tehdään itse ellei kyseessä ole suurempi konerikko tms.
Oletuksena on yleensä asiakkaan vika, asiakas maksaa.Kaikkia korjauskampanjoitakaan eivät halua tunnustaa olevaksi, sama koskee myös koritakuuta, koittavat vetkutella asiaa niin pitkään että asiakas kyllästyy. Liian monesti homma toimii vasta kun, viranomainen lähtee asiakkaan kanssa taistelemaan.

Yksi osasyy siihen miksi varmaan asiana hoidettiin niin maahantuoja ei halua "näkyvämpää" huomiota negatiivisessä valossa koska sehän olisi paha kolaus yhtiölle. Sietäsivät saada näpäytyksen niin oppisisvat kunniottamaan/kuulemaan asiakkaista paremmin.

3
Octavia vRS II / Vs: takuu asiat ala helkama-auto
« : Joulukuu 22, 2012, 11:36:53 ap »
Takuuajan jälkeen mahdollisen korvauksen ehtona on, että autosta löytyy
merkkiliikkeiden huoltoleimat. Mikäli leimoja ei ole, takuuajan jälkeen
ei kustannuksiin voida osallistua.


Elikkä, vaikka olisin vieny skodalle huoltoon, niin korvaus olisi jäänyt kiinni viimeistään kiinni tuohon että huoltokirjassa on ad centerin leimoja.

Moro!

En tiedä miten olet saanut kyseisen asian hoidettua enkä autosi ikää? Voin sanoa kokokemuksesta että Helkama-auto yrittä jostain hemmetin syystä kustantaa kuluttajan piikkiin ongelmatilanteita mitä on havaittu esim.vw-vehkeissä ja tehdas on myötänyt virheen tuotteessa/asennuksessa. Kokeilet vedota Skodalla samaan ongelmaan niin ensimmäisessä vastauksessa annetaan ymmärtää että vika on käyttäjässä ei autossa,suurimmassa osassa tapauksia asiakas luovuttaa samantien. Kyseinen ongelmahan johtuu selkeästä virheestä tuotteessa. Kannattaa olla kovana vaan maahantuojaa vastaan kyseisessä tapauksessa koska suuttimen kestoikä on enemmän kuin takuun kattava 2v jolla ei ole väliä onko merkkiliikkeen leimat autossa koska nykyisen EU-lainsäädännön ansiosta voit huollattaa myös uuden autosi missä tahansa ammattitaitoisessa autokorjaamossa merkkitakuun vaarantumatta. Vetoat virhevastuuseen koska virhevastuulle kestolle ei ole laissa säädetty takarajaa. Virhevastuuaika määrittyy tavaran (tässä tapauksessa suutin ) oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Suuttimella pitäisi sitä paitsi olla 84kk takuu valmistajan puolesta. Siis viellä kerran älä/älkää tyydytkö kyseiseen vastaukseen vaan ottakaa rohkeasti yhteyttä maahantuojaan tai kuten maahantuojalla on tapana sanoa SKODA-huoltoonne.

Sivuja: 1