vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hooligan

Sivuja: 1
1
Octavia vRS I / Vs: Vikavalot (ASR + EPC)
« : Huhtikuu 09, 2013, 06:41:19 ap »
Missä Hooligan vaikuttaa? Lappeenrannassa olis potikka tarjolla.............
Helsingissä  :-\

2
Octavia vRS I / Vs: Vikavalot (ASR + EPC)
« : Huhtikuu 08, 2013, 09:53:54 ip »
Mitäs se kaasupolkimen potikka maksaas?
Jaa-a, enpäs tiedä mutta saattaa olla melko kalliskin.

3
Octavia vRS I / Vikavalot (ASR + EPC)
« : Huhtikuu 08, 2013, 08:01:21 ip »
No niin. Homma alkoi noin kuukausi sitten kun valoista lähdettäessä ja kaasu polkastessa mittaristoon syttyi ASR-ja EPC-valot ja moottori nuukahti ihan täysin. Hädin tuskin pääsi eteenpäin kun tuntui että kaikk tehot katosi. Toiminta parani hieman auton sammuttamalla jolloin palamaan jäi vain ASR-valo..hetken kuluttua syttyi EPC ja moottorin vikavalo. OBD-mittari näytti kaasuläpän/polkimen asentotunnistimen vikakoodia. Putsasin MAFin, kaasuläpän ja käytin kaasupolkimen anturin liittimen irti ja poistin vikakoodit ja taas rokkasi.

Kunnes toissa päivänä sama vika ja samat oireet palasivat. Tosin, noin viikon verran auto oli oireillut siten että tasakaasulla ajettaessa tuntui pientä nykimistä ja kaasu polkastessa auto nuukahti sekunnin murto-osaksi kunnes lähti ihan normaalisti kulkemaan. Sama oire toistui myös moottorijarrutuksen jälkeisellä kaasun polkasulla. Tuolloin putsasin MAFin ja kaasuläpän uudestaan sekä poistin vikakoodit, toimii. Mutta ei, taas sama homma tänään! Ja taas samat korjaustoimenpiteet tehty..tosin nyt tyhjäkäynti vaeltelee hieman. Mitäs nyt tehdään?

Taustatietona sen verran että autoon on vaihdettu äskettäin ilmanputsari (vakio) sekä tulpat (Bosch SuperPlus FR7DPP+ "+24").


4
Octavia vRS I / Vs: Vikakoodi ja moottorin merkkivalo
« : Maaliskuu 20, 2013, 12:27:43 ip »
Mulle iski mittaristoon luistonestonvalon, EPC:n valon ja moottorinvikavalon. Kaasupolkimella ei juurikaan ollut tuntoa ja tehoista tuntui hävinneen iso osa. Katoin OBD-mittarilla vikakoodit ja se herjasi kaasupolkimen asentotunnistinta. Polkimelta otin johtoliittimen irti ja laitoin takas kiinni, ilmamäärämittarin sekä kaasuläpän puhdistin elektro-sprayllä ja tyhjensin vikamuistin - kaikki viat katosi (toistaiseksi ja toivottavasti kokonaan) ja auto toimii normaalisti.

5
Octavia vRS I / Vs: I-koppaisen Octavian omistajat
« : Maaliskuu 20, 2013, 12:23:25 ip »
Moro!
Uusi tyytyväinen RS-kuski ilmoittautuu! Vajaan viikon verran on tullut ajeltua tollasella -04 RS:llä ja kilsoja mittarissa vasta 173tkm. Oikein siisti peli mutta pari pientä virhettä tästäkin löytyy jotka tullaan laittamaan kuntoon. Lähinnä kosmeettisia hommia, pari vanhaa parkkipaikka-klommoa kyljessä ja perus kiveniskeymiä keulassa. Kuvassa talvi-look, kesällä mennään orkkis 17" vanteiden kera (toistaiseksi ;) )


Sivuja: 1