vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Poisonsloth

Sivuja: 1
1
Octavia vRS II / Muutamat viat kummastuttaa rs combi tdi -07
« : Lokakuu 28, 2013, 06:17:49 ip »
Doddi, tuli tuossa nelisen kuukautta sitten ostettua elämäni ensimmäinen skoda. Nyt sitten alkanut vaivaamaan muutamat "viat" auton oston jälkeen:
Vika 1:
Autoa kun kiihdyttää alkaa tuossa yli 2500rpm:än kohtaa ihme "ulinaa/vinkunaa" kuulumaan, melko varmasti turbo tätä ääntä pitää kun selvästi alkaa vääntöä löytymään tuon jälkeen kun ulinakin alkaa. Ensinnäkin erittäin raivostuttava ääni, mutta vielä enemmän raivostuttaa jos tämä on merkki turbon hajoamiseen? Vai onko ihan tyyppivikaa tuo vinkuna?
Edit: tosiaan vinkuna on kuin olisi teinivuosien poppivehkeiden rs-piuha huonosti ja kuuluu kiihdyttäessä kajareista ääni. Ihan kun poliisiauton pillit suurinpiirtein on ääni, mutta ei tosiaan kuulu niistä kaijuttimista.

Vika 2:
Vääntö TÄYSIN hukassa alle 2000rpm:än. Elikkäs jos nyt vaikka 2.vaihteella koitat tyhjäkäynnillä tai todella pienellä kaasulla mennä eteenpäin, alkaa auto tökkiä kuin olisi 6.vaihde silmässä. Luulisi että diesel jaksaa vääntää, vai onko tämäkin tyypillistä? Sen verran lukenut että räsässä ei tosiaan ole alavääntöä paljoakaan, mutta tuo jotenkin vaan tuntuu jo liian vähältä. Ei ole yksikään laiskempi diesel tai bensa autokaan noin huonosti vetänyt tyhjäkäynnillä.

Vika 3:
Outo haju, tulee semmoinen ihme haju auton ulkopuolella kun auto käynyt vaikka tyhjäkäynnillä hetken. Ihan kuin palanut muovi. Eikä näy ainakaan päällepäin mistään että kansivuotaisi tai mikään muukaan konehuoneessa. Sisätiloissa tämä haju ei sentään ole. Onko tämmöstä "vikaa" kenelläkään tullut vastaan, tarvitseeko pahastikkin huolestua vai kuuluuko malliin? :D

Vika 4:
Välillä kierrokset pysyy 1000rpm kokoajan ja kun esim näpäytät kaasua niin auto vain jatkaa kierrosten nostamista muutaman sekunnin senkin jälkeen vaikka kaasua et painaisi. Tätä tekee todella harvoin mutta jotenkin tuntuu auto aina tökkivän silloin kun tosiaan kierrokset pysyy tossa tonnissa kokoajan. Tosiaan vika ei lähde ennen kuin auto on ollut parkissa koneen viilenettyä. Sitten auto toimii taas moitteettomasti, lukuunottamatta noita 3 muuta vikaa ylempänä^^

Kiitos jo etukäteen vastauksista, toivottavasti noista sepustuksista saisi jotain selvää.

Sivuja: 1