vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rr1973

Sivuja: 1
1
Octavia vRS II / Mun oktaavia syö ihan liikaa nesteitä
« : Syyskuu 16, 2013, 01:09:57 ip »
Tervehdys kaikille

Alla on -08 Octaavia bensa VRS jolla manuaalilaatikko ja 63 tkm mittarissa.

Tarvittaisiin hieman kokemusta mitä ehkä kannattaa tehdä tai voiko asialle mitään.
Kaikki merkkihuollot on tehty, ei ole viritetty ja muuten pidetty kuin kukkaa kämmenellä, oikeesti.
Ajoa on nykyään töihin ja takaisin joten sellainen 100km viikko ja 50/60km/h aluetta.
Ongelma on se että minusta se syö aivan liikaa nesteitä edelliseen Impreza Gt vm 2000 verrattuna ja moneen muuhun autoon.

Eli öljyä menee vähintään 1l/10000, siihen tulee vielä vuosittain huolto joten kulutus on vielä enemmän.

Eka kerta kun syttyi öljyvalo niin meinasi tulla sydäri, tämä on mun eka auto jossa kyseinen valo on syttynyt ja tikku oli aivan kuiva, ajattelin että mitä helvettiä, silloin oli 15000 mittarissa, niin ja tämä on mun eka uutena ostettu auto, ennen tätä on ollut alla Saksalaista/Ranskalaista/Japanilaista. Joten lisäsin öjyä ja matka jatkui, mutta mutta.

Nyt kun on 63tkm mittarissa niin syttyi konevika vikavalo, muttei että jäähdytysnestepinta olisi alhaalla, joten mitä helvettiä nyt taas, vaimo sanoi että lisää jäähdytysnestettä, mä olin että jo jo älä tule mulle selittää, ajoin vielä pari viikko valo iloisesti päällä, niin ja kuuntelin opastuksen jokapäiväistä uusintaa ainakin 2 kertaa.

Viimein meinin ja kattelin sitä paisuntasäiliöä ja oli se hieman alhaalla lorotin 3dl jäähdytysnestettä ja valo hävisi, mielenkiintoista, ja mikä nöyryytys.

En olisi uskonut että jähdytysneste oli alhaalla koska viime talvena tuli aina tämä jäähdytydnesteen alapinnan hälytys jos oli lohoklämmitin ollut päällä ja ulkona alle -15c. Lääke tähän ongelmaan oli ajoa 5km sitten avain ulos jossain sopivassa liikennevaloissa ja takaisin, ja vika hävisi.

Niin ja sitten varsinaisen kysymykseen, vaimolla oli 2003 Oktaavia, 1.6 bensakoneella ja se sanoi että 100tkm kohdilla alkoi aivan samat ongelmat/oireet lisää nesteitä joka puolelle ja aja pari päivää ja taas lisää sitä sun tätä, 120tkm kohdilla jätti ekan kerran tielle. Minäkin kävin sitä pelastamassa pari kertaa.
Kun vaimon oktaaviassa oli 160tkm vaihdettiin koko kone koska oli jo 1l öljyä ja 250 km ajoa, vaihto tiputti öjykulutuksen oleellisesti mutta sitten alettin vaihtaa kulutusosia koko ajan, laakeretia, yksi bensaruiskusuutin anturetia vamaan 3000 etc. Sitten riitti vaihdettiin Passattiin jossa oli 155tkm kun se ostettiin ja nyt on 205tkm ajettu diesel, ei siinä öljypintä mihinkään laske.

Kysymys on onko Skoda oikeesti vähän ranskalainen, katselet sitä riittävän kauan niin se hajoaa.

Tosaalta nettiautossa on samanlainen Skoda myynnissä jossa on 250tkm ajettu eli tuliko käteen maanantaikappale?

Autoa ostaesssa oli tarkoitus ajaa se loppuun asti ja sitten suoraa romuttamolle.

T. Hieman hukassa?       

Sivuja: 1