vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - LonGero

Sivuja: 1 2 3
1
Bensa- tai sytytyspuolen jutulta tuo enemmän muutenkin vaikuttaa, kannattaa logitella tai katsella jollain lukijalla miltä esim. bensanpaineet näyttää. Saattaa olla että joku anturi falskaa, mutta kannattaa rajata hieman tuota vaihdettavien osien listaa jollain keinolla ettei tarvi vaihtaa kuutta anturia jos yksi on rikki.

Bensapumpun pitäisi tyhjäkäynnillä olla alle 55% käyttöasteessa, jos on yli niin siellä vika tai matkalla tukosta (esim. polttoaineensuodatin). Siirtopumppuja on jonkin verran mennyt vanhuuttaan ja ulkomailla kuumemmissa olosuhteissa myös sitä siirtopumpun ohjausmokkulaa.

2
Tuleeko noista puolista aina koodi jos pätkii? Itellä kans samanlaista ongelmaa, nykii siinä kohtaa kun yrittää nousta alipaineelta ahdoille. Tekee samaa esim vakkarilla kun ajaa ja tulee pieni ylämäki. Vikavalo ei oo palanu missään vaiheessa.  Ajettu 185000.

Eipä ollu puolissa vika. Olisko kellään mitään hajua mistä tuommonen nykiminen johtuu? Tosiaan kun esim. ajaa vakkarilla ja tulee pieni ylämäki, ahdot alkaa nousemaan niin alkaa nykimään. Välillä vika poistuu kun sammuttaa auton hetkeksi. Vikakoodeja ei oo. Auto vakio.

Puolista tulee aina vikakoodi misfiresta. Olisiko bypass tiensä päässä?

3
Octavia vRS II / Vs: Kysymyksiä Octavia vRS Combi -06:sta
« : Lokakuu 12, 2016, 08:26:39 ap »
Vakiokytkin kestää n. 400Nm vääntöä, softat saa yleensä rajoitettua tuohon. Kytkimen pääsylintereitä näistä on jonkin verran mennyt, vikasi vaikuttaa olevan sen tyylinen että sen korjausta kannattaa alkaa suunnittelemaan. Hinnasta en osaa sanoa.

Tuo naputus on jotenkin erikoinen kuvaus viasta. Ilmastoinnin läpät naputtavat joskus oikealla puolella kabiinissa, mutta sillä ei ole nopeuden kanssa mitään tekemistä.

Muihin asioihin en oikein osaa ottaa kantaa.

4
Puola menossa, vaihtamattomat ovat tiensä päässä aikalailla noilla kilometreillä. Myös tuo vikakoodivilkutus viittaa sinne, tosin se jäänee palamaan siinä kohtaa kun yksi puola tipahtaa lopullisesti pois. Kovemmat tehot vaativat sytytykseltäkin hieman enemmän.

Hae valmiiksi yksi uusi puola tai kaikki jos lompakko antaa myöden, ei tarvi nilkuttaa kotiin kolmella pytyllä mikä sekin kyllä onnistuu. Ei ne muut sen paremmassa kunnossa ole. Jos tulppien vaihdosta on aikaa niin ne vaihtuvat kätevästi samalla kun sillä suunnalla touhutaan.

5
Octavia vRS II / Vs: 2.0 tfsi alavääntö kadoksissa
« : Heinäkuu 16, 2016, 01:07:25 ip »
Ebayssä näkyy olevan halvalla noita, mutta ovat varmaan "halpoja kopioita". Kotimaassakin monta eri valmistajan tekelettä tarjolla tolla koodilla. Tekeeköhän esim. pierburgin vastaavalla mitään vai taasko ihmetellään, kun ei väännä alhaalta?

Eiköhän suurin osa noista ole ihan samoja kuin marmorillakin, painatus vain puuttuu. Jostain netistä löytyy keskustelua mitkä ovat "parhaita" enkä nyt juuri tietysti muista miten tuo paremmuusjärjestys meni. Toisaalta, osa maksaa kymppejä suomessakin ja jos on pienikin epäilys aitoudesta niin kannattaako sen parin kympin säästön takia sitten hukata mielenrauhaa...

6
Octavia vRS II / Vs: Vikakoodi P0299
« : Heinäkuu 16, 2016, 01:05:26 ip »
Kannattaako ostaa vaan uus alkuperänen vai onko tähän jotain päivitettyä mallia mikä kävis suoraan paikalleen?

06H145710D on mäntätoimisen varaosakoodi. Jos haluat vain korvaavan mutta hieman paremman revision niin tuo. Pyydä nimenomaan D-loppuista, muistaakseni noissa meni hassusti että E on vanhempaa sarjaa ja se on kalvotoiminen.

7
Octavia vRS II / Vs: octaviasta puhti ajoittain pois (-06 2.0tfsi)
« : Heinäkuu 03, 2016, 12:11:27 ip »
Bypassi vaihtoon, ei anna suoraan vikakoodeja mutta yleinen vika jos tuntuu että tehot aina välillä kateissa. Jos vielä tekee sellaista, että ensimmäisellä täyskaasukiihdytyksellä voi olla puhditon mutta toisella vedolla sitten tehoja löytyy niin viittaisi bypassiin. Omaani vaihdoin ja tuolla parantui kulkupuoli normaaliksi vaikka vanhakaan ei suoranaisesti rikki ollut. Lisätietoja tuolta bypass vaihtoon -ketjusta, siellä on osakooditkin mitä kannattaa laittaa tilalle (ei kalvotoiminen vaan mäntätoiminen, versionumerot menevät noissa hassusti väärinpäin)

8
Mikä mahtaa olla vikana, octavia 2.0tfsi 2006 käynnistyy todella huonosti starttia saa melkeinpä vähän aikaa sahailla ja tämän jälkeen saattaa päästää hetken mustaa savua. Hetken ajamisen jälkeen toimii taas aivan normaalisti. Onko kenelläkään kokemusta nokkaakselin asentotunnistimen vaihdosta? Ainut vikakoodi on nokkaakselin asentotunnistin, missäköhän mahtaa sijaita ja onko itse helppo vaihtaa?

https://www.youtube.com/watch?v=XLIiWU-r3Sk kuvaako tuo video ongelmaasi?

Jos kuvaa, niin netin foorumeilla on pitkään puitu ongelmaa ja joku ulkomaalainen kaveri oli lopulta löytänyt ratkaisun ja se on vaihtaa tankin päässä oleva polttoaineen siirtopumppu.

9
Itseltä meni puola juuri viikko sitten, ilmeisesti joskus aiemminkin jo vaihdettu koska puolien sähköjen tuosta "tukista" puuttui kiinnitysruuvit, voi tietysti olla vain tulppien vaihdonkin syytä. Kilometrejä reilu 160tkm. Jos vikakoodeissa alkaa löytymään "sytytyshäiriö (tms) - satunnainen" -koodia niin hakekaa puolat valmiiksi, ne hajoavat kuitenkin jossain missä ei pitäisi. Itseltä löytyi kahdestakin pytystä satunnaisia häiriöitä niin vaihdatin kaikki puolat kerralla tulppien kera. Bypassin vaihdatin kanssa juuri huollossa, tilalle meni tuo D-revisio. Vasta sen verran vähän ajanut että ei voi sanoa muuttuiko kuinka paljon käytös, suoranaista vikaa ei ollut ennenkään muuta kuin satunnaisesti tuntui että ahdot jäävät puolitiehen ja vasta ensimmäisen polkaisun jälkeen alkaa ahtamaan kunnolla.

Kytkin on tyyppivioista ainoa joka ei ole vielä mennyt eikä ihan juuri olisi tarpeenkaan... ei tämä nyt ihan Corolla ole huoltotarpeen suhteen, mutta on se kyytikin hieman toisenlaista. Touhutonnin vuoteen kun varaa niin ei tule yllätyksiä, vaihtelee sitten ennakkoon noita heikoiksi tiedettyjä osia jos ei mikään hajoa.

Perkele kun meni vain lastuun tarkoitetut rahat tuohon sytkäpuolen remppaan...

EDIT: no nyt pienen ajan jälkeen tuntumia: kone vetää paremmin läpi kierrosalueen. Myöskään noita aiemmin olleita tapauksia että tuntui tehot olevan välillä hukassa ei ole ainakaan vielä esiintynyt.

10
Octavia vRS II / Vs: EPC-vikavalo ja muitakin ongelmia
« : Tammikuu 23, 2016, 09:02:41 ip »
Jatketaas muuten sen verran, että puolat saattavat aiheuttaa alkuperäisen kysyjän mukaista ongelmaa. Tuo EPC + moottorin vikavaloshow viittaa sinne suuntaan mitä tässä googlettelin.

Itsellä tutkailtiin autoa hiukan testerillä, muutama misfire-ilmoitus oli eli valmistaudun itsekin henkisesti jo puolien vaihtoon. Pitää soittaa ja varmistaa ettei nuo kampanjat vain olisi enää päällä, ei tarvitsisi itse vaihdella omaan piikkiin... muita vikoja ei juuri ollut jos ei jotain satunnaisia lasketa, uskoisin niiden olevan seurausta tuosta yhden aamun valoshowsta.

11
Octavia vRS II / Vs: rs octavian nokka-akselinketju remppa
« : Tammikuu 20, 2016, 08:35:07 ip »
Ei se noilla kilometreilla ainakaan enää uusi ole, mielenrauhan asiaan saa alle tonnilla teetettynä jos meinaa auton pitää. Samalla vaihtuu laahain (nokka-akselin seuraaja / korkeapainekuppi / tms, automerkistä riippuen eri nimitys käytössä).

Itsellä alkoi käynnistyksessä kuulumaan korahdus kun kiristin ei vielä kiristänyt, sieltä itse päättelin että eiköhän se ole aika laittaa vaihtoon ennakoivasti kun autoa on tarkoitus kuitenkin hetki pitää. Jos ei vielä rallata täysiaikaisesti niin kyllä sillä autolla vielä ajelee sinne remppaan asti, tietysti aina voi osua mustapekka kohdalle mutta eivät nuo ole sentään ihan kerrasta poikki -mallia näissä vanhemmissa versioissa. Yleensä vikakoodejakin alkaa tulemaan kun ketju on vaihtokunnossa vielä ennen.

12
Octavia vRS II / Vs: EPC-vikavalo ja muitakin ongelmia
« : Tammikuu 19, 2016, 06:45:44 ip »
Itse olen pitänyt ongelmaa lähinnä pakkasen aiheuttamana, tosin itselläni tehnyt ehkä n. 3-4 kertaa vuosien aikana ja joka kerta pakkasta on ollu vajaa -20c kun tapahtunut. Valo lähtee pois käynnistämällä uudestaan tai sitten ajamalla pienen matkan ja sitten vasta käynnistämällä. Tänään jäi jopa luistonesto pois päältä käynnistyksessä vaikka tolpasta lähdettiin, EPC valo sammui 100m jälkeen mutta luistonesto oli pois kunnes käynnisti uudelleen.

13
Millä vikakoodit luettu? Suriseeko bensapumppu kun avaat oven?

Mitä tehdään jos ei surise, omassa ei kyllä mielestäni mikään surise kun oven avaa? Käynnistyminen on ihan ok, pientä miettimisvikaa on mutta ei mitään että tuntuu ettei lähtisi.

14
Hei,

Luetelkaapas mieleenne tulevia mahdollisia syitä/seurauksia/kokemuksia alla mainitulle tilanteelle:

Aamulla töihin lähtiessä auto toimi ongelmitta. Työpäivän jälkeen auto starttasi vaikeasti ja kävi muutaman sekunnin verran yhdellä tai kahdella sylinterillä jonka jälkeen sammui ja sytytti moottorin häiriövalon päälle. No tästä sitten ajoturvan kautta uusi kiesi alle ja vanha hinurilla huoltoon.

Huollossa lukivat vikakoodit ja auto ilmoitti jonkin korkeapainebensapumpun venttiilin vikaa/oikosulkua (105 000 ajettu 2010 bensa RS). Parin päivän jälkeen huolto oli saanut uuden venttiilin(ilmeisesti koko pumppuhässäkän) vaihdettua ja starttasivat auton -> venttiili(t) meni palasiksi/solmuun.

Voiko ko. pumpun/ventiilin jumiutuminen saada nokkaketjun hyppäämään tai vaatiiko pumpun vaihto jonkinmoisia jakopäähän liittyviä operointeja? (jos olen käsittänyt oikein, kyseinen pumppu ottaa voimansa mekaanisesti suoraan nokka-akselista tms).

Onko kokemuksia takuuasioiden hoitumisesta vastaavanlaisissa tilanteissa/kilometreissä?

Äkkiseltäänhän tuo ongelma vaikutti ketjun hyppäämiseltä jo ensimmäisten oireiden perusteella? Jos näin oli niin onneksi olkoon (kyseenalainen onnittelu tietenkin tässä kohtaa), mutta olisit ensimmäinen suomalainen RS:n 2.0TSI:n omistaja joka kertoisi ketjun hyppäämisestä netissä. Ainakaan itse en ole vielä tätä ennen bongannut ongelmaa kuin brittien puolelta.

Vika saattoi alunperin jo olla olemassa tai sitten ei, mutta näinhän se nykyään menee että jos tietokone ei kerro että tarkista tuokin niin sitten tehtiin vain se mistä oli vikakoodi eikä kuunneltu alkuperäistä vikaselostusta lainkaan. Kerro huollolle että itse rikkoivat kun kerran ei vikakoodia ketjun venymisestä löytynyt ja katso mitä vastaavat... ;)

15
Octavia vRS II / Vs: rs octavian nokka-akselinketju remppa
« : Lokakuu 20, 2015, 06:44:26 ip »
Ite olisin kyllä samaa mieltä huoltoliikkeiden kanssa siitä, että ei tuolla juuri tuntunut vaarallista ketjun ääntä joukossa olevan. Tuo tikitys enemmän tai vähemmän on normaalia, osa siitä häviää ketjun vaihdolla mutta se on tuo korkeapainepumpun ominaisääni joka kuulostaa melkein dieseliltä. Itsellä kuulosti melkein samalta ennen ketjun vaihtoa, jokin osa äänestä pehmeni hiukan vaihdossa mutta ei siitä silti bemarin kutoskonetta saa käynniltään.. :) Itseäni enemmän huoletti kylmäkäynnistyksessä satunnaisesti kuulunut "korahdus", joka indikoi ketjun löysyyttä ja kun kiristin ei vielä kiristä niin ketju lähtee liikkeelle löysänä. Kilometrit samat n. 150kkm kun rempan teetin. Silloin kun ketju on todella löysä, niin semmoinen jatkuva rallatus on läsnä äänessä tuolla tikityksen takana.

Sivuja: 1 2 3