vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Härkä

Sivuja: 1
1
Octavia vRS III / Vs: Octavia III RS vikalistaus.
« : Joulukuu 10, 2016, 09:42:12 ip »
Cooleria ei ole huollossa varmastikaan purettu eli kukaan ei voi sanoa varmaksi mistä moinen johtuu ja onko kyse edes jäätymisestä?

Eikä se purettavissa olekaan, kenno ja imusarja on hitsattu yhteen...


Ajattelin lähinnä että miten mielestänne asian kanssa tulisi toimia?

Jos syy ei olekkaan jäätyminen vaan jokin muu mekaaninen vika niin ei se hyvältä kuulosta. Kummallakaan kerralla ei ongelmaa selvitetty loppuun vaan vaihdettiin öljyt ja toivotettiin hyvää matkaa. Onko tarkoitus siis ajaa ja toivoa että kaikki menee hyvin?

2
Octavia vRS III / Vs: Octavia III RS vikalistaus.
« : Joulukuu 08, 2016, 09:56:01 ip »
Vielä tuohon, eli kyseessä oli polttoainepumpun sulake, ei itse pumppu.

7.11. oli ollut pakkasta Turun seudulla noin -6 astetta. Aamulla startatessa, moottori pyöritti todella hyvin, muttei lähtenyt käyntiin. -> syy moottorin jäätyminen ja öljyjen vaihto Joupin toimesta yht. 157 eur.

7.12. pakkanen oli illalla noin klo.19 mennessä lauhtunut 0- asteeseen kun starttasin autoa, moottori ei pyörittänyt lainkaan vaan "tumppasi" eli löi "päin seinää". Ääni oli kuin romukoppaa olisi helistellyt. -> syy taas Joupilta jäätynyt moottori. Ja ei, en puhu paskaa...

Lähetin sähköpostitse kirjallisen reklamaation Helkama-auton jälkimarkkinointipäällikölle, Joupin huoltopäällikölle ja myyntijohtajalle. Tänään sain viestin että "harmittelevat asiaa ja selvittävät yhdessä myyjän ja maahantuojan korjaamon kanssa asiaa ja ottavat yhteyttä kun selvitys valmis".

Vaadin reklamaatiossa vastausta 12.12. mennessä tai kaupan purkua.

En tiedä kuka kusettaa tällä hetkellä ja ketä. Siksi juuri kirjoitin tänne foorumille koska oletusarvo oli että jonkun on tarvinnut törmätä vastaavaan ongelmaan?? Eniten pelottaa jos vaikka vuoden sisällä ongelma aiheuttaa juuri kansivian yms. muita lieveilmiöitä joita ei välttämättä takuussa yhdistetä tähän jäätymiseen. Silloinhan nämä "good will" -jutut menettävät merkityksensä!

Itseä vituttaa tällä hetkellä eniten tietämättömyys!! Ajan autolla, joka saattaa minä tahansa pakkasaamuna olla starttaamatta tai pahimmillaan hajota koko paska. Cooleria ei ole huollossa varmastikaan purettu eli kukaan ei voi sanoa varmaksi mistä moinen johtuu ja onko kyse edes jäätymisestä? Kuitenkin faktaa on että ajan viallisella ajoneuvolla, katsoo asiaa mitenpäin hyvänsä.

3
Octavia vRS III / Vs: Octavia III RS vikalistaus.
« : Joulukuu 04, 2016, 10:20:24 ip »
Tervehdys kaikille foorumilaisille.

Ostin kesällä (27.6.2016) Turun Rinta-Joupilta TDI RS Octavian vm.2015 aj. 44tkm, jossa tehdastakuuta jäljellä vielä vuoden 2017 loppuun.

Marraskuussa talven ensimmäisten pakkasten saapuessa, ei Skoda lähtenyt maanantai-aamuna käymään kun olin lähdössä työreissulle Espooseen. Soitin ajoturvaan, joten auto hinurilla Rinta-Joupille ja vianhakuun.

Vikadiagnoosiksi tuli "jäätynyt moottori", joka oli aiheuttanut myös polttoainepumpun sulakkeen palamisen. Samalla käynnillä olivat vaihtaneet öljyt koneeseen. Vikaa ei korjattu vaan asia jäi sikseen ja itselle ainakin todella epmukava olo, kun ei voi olla varma mitä seuraavaksi tapahtuu ja uusiutuuko vika.

29.11.2016 tiistaina lähtiessäni illalla kotiin työpaikalta ei Skoda taaskaan käynnistynyt. Tällä kerralla sama tilanne, mutta moottori ei pyörittänyt ollenkaan. Akkujännittteet ok ja kaikki sulakkeet ehjät. Soitto taas ajoturvaan ja auto takaisin Rinta-Joupille. Vian diagnoosi jälleen "jäätynyt moottori", öljynvaihto ja nouto kotiin.

Jäätynyt moottori aiheutuu ilmeisesti lauhduttimen kehittämästä kondenssivedestä, joka huollon mukaan ajautuu mäntien päälle!! Vikaan ei maahantuojan erikoishuollonkaan toimesta ole ratkaistu. Huolestuttavin asia kuitenkin on siinä ettei ostajia ole informoitu asiasta. Kertoessani perjantaina myyjälle asiasta tuli tämä tieto ilmeisesti heillekin yllätyksenä.

Ajan tällä hetkellä siis "viallisella" ajoneuvolla, tiedon kanssa että moottori saattaa levitä koska tahansa. Vastaavia vikoja on ilmeisesti tullut vastaan vag-konsernin muilla merkeillä. Täydellisiä moottorin hajoamisia on esiintynyt alle 2 vuotta vanhoissa ajoneuvoissa. Tietoa ei ole asiakkaille ilmoitettu, koska konsernin mukaan vika on niin pieni???!!!

Toivoisinkin teiltä foorumilaisilta kokemuksia vastaavista tapauksista ja miten niiden kanssa on menetelty, sillä tehtaalla ei ole ratkaisua tällä hetkellä ongelman poistamiseksi. Tämä asia varmistui perjantaina haastatellessani RInta-Joupin huoltoa ja myyjää.

Itse olen sitä mieltä että Skodan tulisi ottaa nämä vikaantuneet ajoneuvot takaisin tai tehsä jotain ongelman poistamiseksi. Ei tällaista ongelmaa voi lakaista maton alle ja toivoa että kaikki asiakkaat pitävät suunsa kiinni ja tyytyvät kohtaloonsa.

Mielestäni ainut vaihtoehto näissä tilanteissa on kaupan purku.

4
Octavia vRS II / Nyt 19" vanteita kesäksi...
« : Marraskuu 22, 2015, 08:58:21 ip »
Tervehdys kaikille näin joulunodotuksen alkuhetkinä.

Tuli tänään vaihdettua talvivanteet alle ja kausi on taas paketissa.

Ostin kesällä uudet vanteet FOX MS007 8,5x19 ET32 ja niillä Greenmaxin 235/35 - 19 renkaat. Autona siis VRS vm.2010

Ongelmana sarjassa on se että takapäässä tuo ET32 on täydellinen, eli menee vanteen reuna lokasuojan kanssa yhteen täydellisesti, mutta etupäästä vanne tulee liikaa ulos, aiheuttaen sen että kaikki mahdollinen lika löytyy auton kyljistä eikä näytä oikein hyvältä.

Liitteenä kuvat joista tämä näkyy.

EHDOTUKSENI  :thup:

Mikäli joku foorumilaisista olisi kiinnostunut hankkimaan samanalaisen sarjan, voisi tehdä seuraavasti.

Joku täältä hankkii koko sarjan ET38:lla ja vaihdetaan 2 kpl vanteista niin että molemmille jää sarja, jossa eteen tulee ET38 ja taakse ET32 vanne. Näin sarja sopii vm 2010 Octaviaan täydellisesti. Voin maksaa hiukan väliin noista kahdesta kappaleesta.

Oma sarjani on hankittu 2015 heinäkuussa, joten pitkään ei sarja ole ollut alla ja on siis täysin virheetön. Sarjan hinta renkaineen noin 1100 eur.

Jos joku kiinnostui aiheesta niin laittakaa viestiä.

T:Henkka

Alla linkki dropboxissa oleviin kuviin josta asia selviää.

https://www.dropbox.com/sh/899eotdq0y186wo/AADQfeLREC9X_v2h9niGAgjNa?dl=0

5
Octavia vRS II / Vs: DPF poisto
« : Heinäkuu 01, 2015, 12:03:06 ap »
Tervehdys,

Haluaisin vielä esittää muutaman kysymyksen viestiketjuun liittyen, koska en ole niihin vastauksia saanut ja mielipiteetkin tuntuvat olevan kovin erilaisia. Optimointikuume on kova. Jos jaksatte vastata niin hieno homma.

Autona vRS Octavia cr-koneella vm.-10 aj. 155tkm

1. Olen tiedustellut stage 1 ohjelmointia niin että tyhjennytän dpf:n itse ja ajan auton ohjelmoitavaksi. Liike poistaa ohjelmallisesti egr:n sekä dpf:n. ONKO dpf:n tyhjennys järkevää? Jos optimointi tehdään dpf -paikallaan, toimiiko vai aiheuttaako murheita jos kaikki anturit kunnossa?

2. Jos tyhjennän dpf:n ennen liikkeeseen ajoa, onko riski että auto menee "limb"-modeen? Puhelinkeskustelussa sanoivat että auton tulee olla normaalitilassa, koska ajavat penkissä ensin tehtaan ohjelmalla.

3. Ohjelmaversioissa ilmeisesti eroja, koska kertoivat että osa vRS-malleista on ohjelmaversiosta riippuen "yliviritteinen". Autossa siis todellisuudessa 174-175hv, jolloin ohjelmoinnissa ei välttämättä saada 30hv nousua koska turbo ahtaa jo hieman enemmän kuin tekniset tiedot ilmoittavat. ilmeisesti tehoalueen yläpää rajoittuu noin 3500rpm? Turbo alkaa ahdistaa ja pakopaineet / lämmöt nousevat?

4. Onko kokemuksia cr-koneen dpf:n poistosta ja egr:n pois ohjelmoinnista? Miten toiminut? Onko tullut murheita (20-40tkm) pitkän päälle?

5. Dpf:n poistaneet; onko mahdollista saada kuvausta mitä kaikkea pitää purkaa, jotta pöntön saa pois ja tyhjennettyä. Toivon asiallisia vastauksia, kiitos!

T:Henkka  :thup:

Sivuja: 1