vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - anttila

Sivuja: 1
1
Octavia vRS III / Vs: Yksi skodakuski enemmän
« : Kesäkuu 01, 2015, 10:39:20 ip »
Itse ajellut uudella combi tdi dsg Rs:llä nyt huhtikuun alusta alkaen ja mukavaa kuulla mersu/bimmeri kuskien kommentteja.

Itse kun tein autokaupat vuoden alussa koeajoin myös BMW 318d:n ja uuden Mersun C-sarjalaisen mutta päädyin lopulta RS:sään, pari kommenttia miksi;

1. Odotukset Bimmeri koeajolle oli kovat mutta petyin. Auto ei ollut mielestäni tarpeeksi premium. Kojelauta yhtä muovinen ja sisusta tavanomainen kuin 15 tonnia halvemmissa autoissa. Automaattilaatikko oli hyvä, mutta ei paljon kummempi kuin dsg, tosin pari pykälää enemmän. RS:n kanssa samassa hintaluokassa ollut 318d oli puhdiltaan pettymys. Wolkkarin vastaava 2.0 150hp tdi mielestäni pirteämpi. Lisäksi auto oli tullut 3-4 tonnia kalliimmaksi kuin RS.

2. Mersu oli kyllä hyvä vaikka ajoin sen 1.6 bensa koneella. Automaatti oli hyvä. Ja tehoakin oli ihan tarpeeksi minulle muistaakseni n. 160 hp. Auto vaikutti lukuja tehokkaammalta. Bensakone on kuitenkin eri diisseliin verrattuna, ei siitä mihinkään pääse. Mersu oli selvästi bemaria premiumpi ja tuntui oikeasti että nyt ajetaan hieman spesiaalia autoa, bemarissa tätä tunnetta ei tullut. Mersu oli hieno ajaa kokonaisuutena. Hinnan eroa Skodaan olisi tullut tuolla bensakoneella ja saman tason varusteilla minimissään 6 tonnia.

Melkein olisin näistä Mersun ottanut, mutta imago mersukuskista oli vielä liikaa. Sitä olisi saanut kaikille selitellä, että mites minusta Mersukuski on tullut? Onko lotosta voitettu yms.? Vaikka hinnan ero ei kuitenkaan tuon suurempi ollut.

Päädyin Skodaan koska kyseessä oli hyvä auto, jolla saa ajella rauhassa. Ja samalla kyykyttää valoissa parit bemarit ja mersut.

Yeti  oli ajossa 2010-2013 ja Avensis vuodet 2013-15, palasin siis Skoda kuskiksi, tiesin että ne on hyviä autoja.

2
Octavia vRS III / Vs: Uuden OCU RS III vikoja...?
« : Toukokuu 07, 2015, 07:09:42 ap »
Sain uuden RS:n ajoon maaliskuun viimeisenä päivänä. Parin viikon ja muutaman sadan kilometrin jälkeen kiinnitin huomiota autoa pestessä, että takapuskurin lokasuojan alareunasta oli lohjennut 2mm X 1,5 cm kokoinen kappale maalia. Eli juuri siitä paikasta missä takapuskurin roiskeläpän pitäisi sijaita. Olin roiskeläpät taakse ostanut, mutten vielä kerennyt asentamaan.

Sitten autoa näyttämään Rinta-Joupille ja vetoamaan maalitakuuseen. Huoltopäällikkö naureskeli ja sanoi, että takaroiskarit olisi pitänyt heti asentaa. Otti kuvat kuitenkin ja lähetti maahantuojalle. Parin päivän jälkeen tuli puhelu, että takapuskuri maalataan kokonaan uudestaan. Auto pajalla 4 pv mutta sain ilmaisen sijaisauton. Kaikki tämä siis 2mmX1,5cm kokoisen lohkeaman takia joka olisi peittynyt takaroiskeläpän alle.

3
Octavia vRS III / Vs: Uuden OCU RS III vikoja...?
« : Toukokuu 07, 2015, 07:02:04 ap »
Nyt uudella räsä bensa dsg:llä ajettu n. 3000km ja pettymyksen tunne vain vahvistuu. Kaikki hienoudet pitää joka pysähdyksen jälkeen erikseen irtikytkeä, muutoin ajamisesta tulee hankalaa. Edellisessä vastaavassa ei ollut liioin hienouksia, muttei vikojakaan.
Peilien kääntyminen ja sähköinen takaluukku ovat huonoja vitsejä, esimerkkinä vain monista.
Eniten risoo se, että kuvittelin tilausvaiheessa myyjän puheesta, että dsg:n vaihtovälejä / kierroslukualuetta voi itse säätää. Se ei liikkeen mukaan kuitenkaan ole mahdollista muutoin, kuin käyttämällä manuaalitoimintoja. Tämä päästökikkailun takia tehty mahdollisimman alhaisen kierrosluvun käyttö tekee ajosta hitaammilla nopeuksilla kiusallista. Kone pyrkii pitämään kierrokset 1200-1400 alueella ja kone nykii.
Peräkärryä hinatessa tämä on aivan lohdutonta mutkaisella mökkitiellä, jossa ei voi nopeutta nostaa.
Ns. Hyvä vääntömomentti menee aivan hukkaan, koska käyttää väärää vaihdetta.

Käytä dsg:n sport asetusta!

4
Octavia vRS III / Vs: RS 230
« : Toukokuu 07, 2015, 06:59:09 ap »
Maksat siis tässä tapauksessa vain varusteista. Jos arvostat juuri näitä mukana tulevia extra varusteita, mallin hankinta on mielestäni perusteltua. Toi 10 hp lisäys tuskin tuntuu missään.

5
Octavia vRS III / Vs: Octavia RS combin sähköinen takaluukku?
« : Tammikuu 25, 2015, 10:31:22 ip »
Muutaman kerran on takaluukku kieltäytynyt avautumasta liiallisen lumen tai jään takia. Peilien taiton olen ottanut talveksi pois kun joutuu ulkona autoa pitämään...

Onko helppo ottaa pois?

Mistä otetaan?

6
Octavia vRS III / Octavia RS combin sähköinen takaluukku?
« : Tammikuu 25, 2015, 11:03:49 ap »
Itse kun vasta odottelen combi RS:n tuloa kysyisinkin kokemuksia näin talvikaudella sähköisen takaluukun toiminnasta. Mitä jos luukku on jäätynyt kiinni ja mekanismi yrittää sitä nostaa? Kaikki kokemukset ja vinkit tervetulleita! Myös sähköisesti säätyvät peilit kiinnostaa,  iten toimii talvella?

7
Octavia vRS III / Vs: Uuden OCU RS III vikoja...?
« : Tammikuu 14, 2015, 08:48:40 ip »
Älä pelottele!!! TDI DSG RS tulossa keväällä!!!!  :o :o :o :o

8
Octavia vRS III / Octavia RS 2.0TDI DSG COMBI TILATTU
« : Tammikuu 10, 2015, 04:27:11 ip »
Tilasin tällä viikolla kyseisen pelin Rinta-Joupilta. Ainoat lisävarusteet metalliväri (tumman harmaa) ja moottorilämmitin sisäpistokkeella. En ottanut edes black-pakettia vaikka olis maksanut sen satasen. Hintaa kertyi silti n. 38,5t€. Annoin vaihtoon 2013 mallisen (nyt) 46 tkm ajetun Avensiksen 2.0 D4D, josta sain 25t€ hyvityksen. 13,5 tonnia jäi siis välirahaa jota en pidä kohtuuttomana. Piti ensin säästömielessä ostaa manuaali ja säästä se pari tonnia mutta koeajoin TSI DSG RS:sän ja olihan se nautinto. Ennen Avensiksesta oli Yeti 1.2 TSI DSG ja tykästyin jo silloin DSG:hen. Nyt sitten odotellaan myyjän mukaan 4-5kk.

Päädyin viime hetkellä kaupoissani Octavia RS:ään. Vaihtoehtoja oli RAV4, Octavia Scout, BMW 318d, Mersun uusi C farkku, Mazda CX5 ja uusi VW Passat.

Passatista tein jo melkein kaupat mutta Skodaan sain sain paremmin Avensiksesta. Skodassa paras hinta-laatu suhde (jos vaan kestää). Noista mainitsemistani autoista Octavia oli paras ajaa, toisena tuli mielestäni uusi C-sarja.

Sivuja: 1