vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tonnikala

Sivuja: 1
1
Octavia vRS II / Vs: Lisäpitkien asennus
« : Tammikuu 22, 2017, 04:59:42 ip »
Jotenkin tässä vaan ihmetyttää, että miksei lisäpitkät tehneet tätä ennen xenon muutossarjaa jos CECM testaa pitkien toimivuutta käynnistettäessä?

Sekä hehkulampun hidas syttyminen ja tuo CECM:n syöttämä lyhytkestoinen virta tuossa "cold diagnosissa" saa aikaan sen että hehkulamppu ei kerkeä  / jaksa syttyä. Xenon muutossarja toimii ja syttyy jo nopeallakin virtapulssilla. Usko pois: siitä cold diagnosista se johtuu (johtui mullakin).

Ja tosiaan mulla on piuha Mikkelin suunnalla ja hommana ihan (muutaman) minuuutin juttu.

2
Octavia vRS II / Vs: Lisäpitkien asennus
« : Tammikuu 20, 2017, 09:30:14 ap »
VCDS:llä pitää koodata korinohjainlaitteelta (CECM) pitkien valojen "cold diagnosis" pois päältä. Nyt kun tuo "high bream cold diagnosis" on päällä, niin virrat päälle laitettaessa korinohjainlaite lähettää muutaman nopean pulssin testatakseen pitkien polttimon kunnon (=onko poltin palanut vai ei).

3
Octavia vRS II / Vs: Combi -06 lämmöt ajossa alhaalla
« : Tammikuu 02, 2017, 10:06:48 ap »
Mulla teki juuri samaa ja se korjaantui termostaatin vaihdolla.

Termostaatti sijaitsee aika hankalassa paikassa - imusarjan alla. Työssä meni muistaakseni noin puolitoista tuntia, kun tein sen irroittamatta imusarjaa. Toiset ovat irroittaneet imusarjankin. XZN-kärkeä tarvi vesiputken irroitukseen (koko 5 tai 6 taisi olla). Muuten perustyökalut riittää. Apulaitehihnan sekä sen kiristimen joutuu irroittamaan, kuten myös laturin joutuu irroittamaan. Ne on kyllä nopeat irroittaa. Hankalin on kääntää termostaatin pultit auki (kun niitä ei oikein näe) ja käännellä niitä metallisia vesiputkia pois tieltä. Kaasuläpälle menevän ahtoletkun joutui myös irroittamaan edellä mainittujen putkien takia.

4
Octavia vRS II / Vs: rs octavian nokka-akselinketju remppa
« : Marraskuu 09, 2016, 03:07:32 ip »
Viesti poistettu

5
Octavia vRS II / Vs: rs octavian nokka-akselinketju remppa
« : Marraskuu 09, 2016, 02:37:38 ip »
Itsekin sain tuon ketjurempan tehtyä 230 tkm ajettuun RS Octaviaan vuosimallia -06. Syynä oli se, että kun auton käynnisti sen seisottua yön yli, niin aina kuului 1-2 sek pitkä rallatus konehuoneesta. Ääni kuului ketjukotelon luota. Ääni tosin kuulostin auton sisälle hyvin samalle kuin mitä kuluneet venttiilin nostajat ("välyksensäätimet") pitäisi. Ääni kuului kelin lämpötilasta riippumatta - tosin pakkasella äänen kesto oli ehkä ihan vähän kyhyempi. Lämpimän koneen starttauksessa tai koneen käydessä ei mainittavaa rallatusta kuulunut. Tosin ehkä kone käy ihan vähän hiljaisempana ketjun vaihdon jälkeen.

Vanha ketju oli venynyt noin 2 mm kehältään. Ketjun kiristimen laahainpinnat olivat selvästi kuluneet sekä ketjun veto- että kiristyspuolelta. Vetopuoli oli jopa "rokollaan". Myös kiristimen "mäntä" / varsi, millä ketjua kiristetään oli käsivaralla kokeillen kulunut.

Asiaa sivuten: aiemmin, heti auton ostettuani, vaihdon korkeapainepumpun painimen kupin ja se oli kyllä menossa ihan viimeisessä pinnassaan, eli keskeltä oli kaikki pinnoitteet kuluneet muutaman millin alueelta. Ketkä tuon ketjun vaihtavat, niin kannattanee samalla vaihtaa tuo paininkuppi, koska se menee siinä samalla. Virallisen volkkarin ohjeen mukaan korkeapainepumppu tulee irroittaa ketjua vaihdettaessa, mutta näin jälkeenpäin miettien en ole varma olisiko sitä tarvinut irroittaa.. Itse sen sokeasti irroitin.

Nokan säätimen pultin kanta ei mun mielestä ole puhdas Ribe. Ribe 10 hylsy siihen kyllä menee pienellä vasaroimisella. Tosin mietin myös että voiko olla että mun Motonet-hylsysarjan hylsyt eivät ole Ribejä. Tätä sarjaa ei siis kannata ostaa tuota pulttia varten: http://www.motonet.fi/fi/tuote/773006/RIBEXZN-karkisarja-20-osaa Volkkarin ohjeessahan tuohon neuvotaan käytettävän työkalua T40080 - siitä en tiedä onko se sitten Ribe vai ei. Ainakin tosi lähelle samanlainen. Mä sain tuon säätimen pultin lopuksi auki T55 torxilla. Se on ulkomitoiltaan ihan vähän liian iso, mutta menee paikoilleen lyömällä. Tiukassahan se pultti on (20 Nm + 45 astetta. Pultti venyy vielä tosi lyhyeltä matkaltaan tuon n. 0,2 mm). Pultin kartiomainen kanta on vielä aika leveä / iso. Aiemmassa postauksessa Bazeeba mainitsi että XZN-hylyistä M6 oli liian iso, niin se on ihan totta. Remontissa tarvitsee yhden kannakeraudan irroitukseen M5 XZN:n.

Nokkien lukitustyökalun sain lainaan tämän foorumin kautta. Siitä iso kiitos (tiedät kyllä kuka)! Ilmiantakoot itsensä jos haluaa ;)

Sillä lähinnä ajattelin kirjoitella, että joku osaisi paikallistaa rallatuksen äänen lähteen tuohon ketjuun. En itse oikein löytänyt keneltäkään juuri tuollaisia oireita tuosta ketjusta, vaan monella ketju äänsi aina käynnissä ollessaan.


Sivuja: 1