vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Petrus

Sivuja: 1
1
Octavia vRS II / Vs: ihme tyhjäkäynti RS TDI
« : Tammikuu 03, 2011, 04:25:19 ip »
Tuo on lähes varmasti DPF-polttoon liittyvää nykimistä ja äänien muuttumista. Itse painin saman ongelman kanssa todella pitkään kunnes DPF vaihdettiin. Ongelmat hävisi melkein vuodeksi ja poltto oli minun mielestä sellainen kun sen pitäisikin olla, eli ettei sitä huomaa ollenkaan, ellei oikein tarkkaan seuraa.

Nyt sama ongelma palannut ja pahenee koko ajan. Polton aikana auto kuulostaa lähinnä siltä kun se kävisi kolmella pytyllä... Epätasainen käynti ja kulku on selkeästi huomattavissa. Tehot ei ole vielä niin pahasti kateissa kun ensimmäisellä kerralla.

Onkohan jollain jo tietoa mikä sen DPF:n hajoittaa? ja mikä siellä aiheuttaa tuollaisen käytöksen? Mitä on tehtävissä (muuta kun että ajaa keväällä järvelle jäiden sulamista odottelemaan)?

2
Octavia vRS II / Vs: Teho-ongelma - apua kaivataan
« : Kesäkuu 22, 2010, 07:46:48 ip »
En vielä kerennyt DPF:n poistoon kun räikkä keksi jo uutta harmiteltavaa... Kiihdytyksessä auto sammui, eikä enää käynnistynyt. Näyttää siltä että suutin (1) on päreinä ja hintava remontti edessä. Luultavasti viimeinen mitä minä tuohon autoon teetän.

Tutulla suurinpiirtein saman ikäisessä ja vähän vähemmän ajetussa pari viikkoa sitten sama vika, jonka sai jonkinlaisena "jatkotakuuna" kuntoon. Netistä olen lukenut että tämä(kin) vika on Räsässä enemmänkin ominaisuus.

Kuinka monella on mennyt tämä takuisiin (vaikka olisiskin jo yli 100K ajettu)??

Ei kestä köyhän lompakko ajaa paskalla autolla...

3
Octavia vRS II / Vs: Teho-ongelma - apua kaivataan
« : Kesäkuu 09, 2010, 07:40:52 ip »
Noniin,

meillähän kävi niin että pienen taistelun jälkeen DPF vaihdettiin kokonaan uuteen... Vika lakkasi samoilla vauhdeilla. Tämä tapahtui viime elokuussa. Auto oli 3 päivää huollossa ja ne ajoi sitä niin pitkään että poltto lähti päälle. Kyllä helpotti kun myönsivät vian olevan siellä missä olin sen luullutkin olevan.

Nyt tilanne kuitenkin se että poltot pahenevat pikku hiljaa taas. Hehkuvalo syttynyt kerran, mutta se ei jättänyt vikakoodia. Ohjelmalla ei tässä tapauksessa nyt muidenkin kokemuksia lukeneena ole osaa ja olihan meidänkin auto tehnyt samaa jo edellisellä omistajalla.

Nyt on alkanut tiedustelu mahdollisuuksista poistaa koko pirun pönttö. -06 malleissahan on Siemensin ohjelma joka on ilmeisesti aiemmin ollut ongelmana dpf-amputoinneissa. Kävin kuitenkin MoTestillä juttelemassa aiheesta ja poisto kuulemma onnistuu. Kallista leikkiähän se tosin on. Kokonaishinta noussee jonnekin 1K:n paikkeille... Toisaalta kun miettii että jokainen DPF mitä sinne vaihdetaan maksaa väh. 900€, siis pelkkä osa, niin ei tuo niin pahalta kuulosta  :)

Maahantuoja ei osannut sanoa mikä sen DPF:n hajoittaa, mutta viitannee polton ajastusta ja toimintaa ohjaavilta säätimiltä, mitä ne nyt sitten ikinä ovatkaan.

Kokemuksia DPF:n poistosta? Onko odotettavissa ongelmia auton tai viranomaisten kanssa??

4
Octavia vRS II / DPF:n toimintakokemuksia
« : Heinäkuu 11, 2009, 08:36:08 ip »
Oletteko huomanneet DPF-polton ajon aikana ja kuinka se tuntuu? Käryääkö auto polton jälkeen? Muuttuuko auton käytös, käyntiääni, tehot, ym. Kuinka usein DPF polttaa ja kauan se kestää?

Kertokaa havaintojanne.

5
Octavia vRS II / Teho-ongelma - apua kaivataan
« : Kesäkuu 28, 2009, 10:33:45 ap »
Noniin, seuraavanlaista ongelmaa on pukannut. Alla Diesel räsä -06, 118tkm ajettu ja pääsiäisen korvilla Karalan ohjelmalla piristetty.

Nyt alkanut oireilla:
- Autosta häviää tehot -> 5. ja 6. vaihteella kiihdyttäessä ei tapahdu juuri mitään, aivan kuin turbo tippuisi pelistä pois. 2. ja 3. vaihteella nostaa kierrokset mutta "ottaa turbon mukaan" vasta 2500 kierroksessa ja sittenkin nykien.
- Aloittaa yleensä kun kone jo kunnolla lämmin, matka-ajoa 60-100km, mutta tehnyt tuota myös kaupunkiajossa
- Tyhjäkäynnillä kytkin pohjassa pieni nytkytys
- Maantieajossa epätasainen käynti joka tuntuu epätasaisena kulkuna
- Käyntiääni erikoinen, kuin putki olisi poikki tai kuin kone kävisi vain kolmella pytyllä
- Vika häviää yleensä uudelleenkäynnistyksellä, tai jopa valoihin pysähtyessä.
- Kun isommilla vaihteella vedättää, antaa virhekoodin hehkuvalon vilkkumisena -> kerran luetutettu: ahtopaineen säätörajan alitus
- Nyt pari kertaa virhekoodin jälkeen pudottanut vakionopeudensäätimen pois käytöstä joksikin aikaa -> lieneekö jokin "vikasietotila"?
- Ei ilmaannu vielä ainakaan säännöllisesti, mutta jo suhteellisen usein.

Pari osaavaa ihmistä heittänyt ilmoille ahtopaineen säätöventtiilivian, ilmamassamittarin, turbojen siipien jumin ym. Johtimet on jo tarkasteltu ettei siellä pitäisi olla löysää.

Itse en varsinaisesti ole mikään mekaanikko, mutta äärimmäisen kiinnostunut ja tajuan sitten kun joku selittää :) Joten nyt hyviä ideoita (/kokemuksen tuomia vinkkejä) ilmoille!! Ja tarkentelen vikaa jos joku heittää kysymyksiä.

Sivuja: 1