vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Meteor

Sivuja: 1
1
Sama ongelma oli täälläkin, turvavyön merkkivalo +ääni pimputteli miten sattui.
Huollossa kysyin mitä pitäisi tehdä ja sanoi että vastakappaleen vaihto tai sitten liitin penkin alta irti.
arvaatte kumpaan päädyin ;D

Nykimisvaivasta täälläkin on ollut puhetta ja yksi mahdollinen murhe saattaa olla noi puolat.
Tulpat ja bensansuodatin vaihdettu huollossa eikä vaikutusta.
Joku mainitsi 60kk takuusta puolien osalta, kävin kysymässä liikkeessä miten on puolien takuu niin sanoi että 2v on toi takuuaika.
Sitten kun otin puheeksi et eikös näissä ole 60kk takuu niin sitten vilkaisi kaappiin josta lunttasi paperista ja myönsi että näinhän se on.
Vaihtotyöstä pitää maksaa puolet,  n.13 euroo.
Täytyy viedä tutkittavaksi kun heillä on kuulemma erikoismies joka näkee että onko niitä sytytyskatkoksia ollut puolissa.

2
Nykimisongelmia on näköjään muillakin, kylmänä nykii enemmän ja lämpimänä lähes poistuu.
arvauskeskukseen en viitsi viedä, ajetaan niin kauan kun liikkuu ;D

3
Octavia vRS II / TFSI moottorisuoja
« : Tammikuu 09, 2010, 12:03:28 ip »
Niin kuinka lähtee pois muovisuoja koneen päältä.
Tarkoitus olisi päästä puoliin käsiksi kun vaivana on pieni nykiminen tasaisessa kiihdytyksessä.
Jostain luin kun kone on lämmin  viallinen puola olisi kuumempi kuin muut.
Täytyy testata kun vaan saisi rikkomatta kannen pois, kenellä tietoa? ::)

4
Octavia vRS II / Vs: Räsä vie öljyä?
« : Tammikuu 07, 2010, 05:35:08 ip »
Lainaus
huollossa väitettiin että 15tkm huoltovälillä ajotietokone ei ilmoita siitä jos öljyntaso laskee

Tässä sen näkee mitä ne siellä huollossa tietää :o
Omassa autossa on toi kiinteä huoltoväli 15tkm ja alkoi ajotietokone näytti että öljyä lisää!

5
I-koppasessa ja tässä uudemmassa räsässä olen aina käyttänyt kässäriä, siitä huolimatta meni jäähän.
Kävin jututtamassa korjaamopäällikköä miksei hihnaa oltu tarkastettu, sanoi että kun hihna vaihdetaan aina 180tkm välein.
Mainitsin maahantuojan mielipiteen niin meinasi että täytyy jutella korjaamolla pitäsikö tarkastus ottaa tavaksi.
Sehän kuuluu 90tkm huolto-ohjelmaan automaattisesti ja siitä maksetaan, tässä se nähdään mennään siitä missä aita on matalin.
Sanoivat vastaavansa jo remmi katkeaa ;)

6
Jakohihnan tarkastus bensamallissa kuuluu 90tkm huolto-ohjelmaan, varmistin asian Helkama-autolta.
Täytyy viedä takasin, tarkistavat ja sanovat että vaihtokunnossa ihan piruuttaan.

7
Nykiminen vaivaa Räsää, tai oikeastaan nypytys tasakaasulla noin 2000-3000 kierroksilla.
Kaasua kun painaa reilummin ei  mitään ongelmaa ja huollossa kun tarkistivat niin vikamuistissa ei ollut mitään. Tulpat +pa. ym.suodattimet vaihdettu.
Liikkeeseen on turha viedä arvottavaksi,  voisiko puolavika olla yksi syy .
Alkutalvesta kylmäkäynnistyksen jälkeen joskus tuntui ettei käynyt kaikilla pytyillä.
Audeissa on näitä puolia vissiin mennyt samalla moottorilla.
Voikohan noita puolia mitata jotenkin?

8
Octavia vRS II / Vs: 30000km huolto tulossa (60000km huolto)
« : Tammikuu 05, 2010, 04:59:28 ip »
Kyseessä oli 90tkm. määräaikaishuolto joka sisältää tämän hihnan tarkistuksen, katsoin sen Skoda-huoltolomakkeesta jossa on lueteltu huoltotoimenpiteet.
Täytyy viedä takasin, ei ensimmäinen kerta kun jää jotain tekemättä ???

9
Octavia vRS II / Vs: 30000km huolto tulossa (60000km huolto)
« : Tammikuu 05, 2010, 04:46:15 ip »
90tkm huolto tehty (aj.82tkm) huollon hintaa tiedustelin samalla kun varasin ajan.
320eur. +pa.suodatin sanoi hinnaksi. siis bensakone.
Huoltoon kun vein niin antoi listan eteen mitä aikovat tehdä ja mitään normaalista poikkeavaa ei ollut paitsi tulppien vaihto, loppuun kuittaus ja hinta oli präntätty  469eur.
Sanoin mitä oli sovittu elit tuo 320+polttoaineen suodatin ja siitä pidin kiinni mitä aiemmin oli sovittu, vähän mutisi ja pakkohan sen oli suostua.
Oli eri kaveri silloin kun varasin ajan.
Skoda huoltolomakkeesa on maininta määräaikaishuolto, Aina 90tkm:n välein lisäksi: jakohihnan tarkastus 90tkm:n kohdalla ja sen jälkeen 30tkm:n välein bensa mallit)  omaan huoltolomakkeeseen ei oltu ruksattu että ok. eli ei tehty.
Jos jakohihna nyt katkeaisi miten toimittaisiin?

10
Vaijerin vaihto auttoi ja vaihdettiin vain se apumiehen puoli mikä jumitti.
Vaijerin olisin vaihtanut itsekin, takapyörästä on helppo irrottaa mutta käsijarrukahvaan on hankala päästä käsiksi.
Jos nyt en kauheen väärin muista niin olisko ollut noin  alle 100eur. töineen.

11
Käsijarrun jäätymis ongelma oli myös omassa ongelmana viime talvena.
Toinen takapyörä laahasi päällä ja ensiapuna oli pyörä pois ja vetää se vipu mihin tulee vaijeri oikeaan asentoon.
Vika on vaijerissa joka ei palauta ja syynä on vaijerin sisään päässyt kosteus, koitin laittaa WD-40 haitarikumin välistä sisään ja rassata sitä edes takas.
Hetken toimi kunnes jääty uudestaan, mitään vikaa en löytänyt vaijerista ja vaihtoon se meni.
On kuulemma joihinkin näitä vaihdeltu joten ei mikään harvinainen vika ja syykin voi olla se että vaijeri lähtee vinottain alaspäin pyörältä ja eikä se haitarikumikaan niin jämpti ole siihen vaijeriin.

12
Hätävarana voit laittaa periaatteessa ihan mitä tahansa synteettistä moottoriöljyä ja tuskin tulee mitään ongelmia.
Jotenkin tuntuu että näillä luokituksenmukaisia öljyjä pidetään jotenkin ihme taikarasviona ainakin autonvalmistajan näkökulmasta.
Ainakin tämä 5W30 öljy näyttää maistuvan TFSI koneelle, omassakin on jatkuva öljynvaihto päällä ;D

13
Octavia vRS II / Vs: Defa- letkulämmittimen asennus
« : Joulukuu 31, 2009, 03:30:06 ip »
Hyvin on lähtenyt letkulämppäri toimiin ja vastuksen toinen puoli joka tulee öljynjäähdyttäjältä letku on kylmä mutta vastuksen toiselta puolelta letku on kuuma joten neste ainakin kiertää.
Asennuksen jälkeen käytin koneen normaali lämpöön, kallistelin auton käydessä vastusta ja naputtelin sitä jottei sinne jäisi mitään ilmataskuja.

14
Octavia vRS II / Vs: Defa- letkulämmittimen asennus
« : Joulukuu 30, 2009, 11:03:01 ip »
Asensin Calixin letkulämmitimen -06 bensaräsään kun sellainenkin vaihtoehto oli säteilylämmittimen tilalle.
Aika näyttää kuinka toimii ja tuon lisänä voisi olla hyvä se kiertovesipumppu jota Calix tarjoaa.
asennuksessa ei nestettä juurikaan tullut kun valmisteli kaikki tarvikkeet siihen viereen, olisko pari desiä valunut ulos.
Vastus laitetaan öljynjäähdyttimen ja vesipumppuputken väliseen letkuun.

Sivuja: 1