vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - reiskaar

Sivuja: 1 2
1
Octavia vRS II / dsl koneen imusarjan putsaus
« : Joulukuu 08, 2012, 01:57:48 ip »
Millainen savotta ois dieselkoneisen rässin imusarjan / runnereiden kaasuläppien putsaus?

Onko tähän diy tyylistä dokumentaatiota löytynyt netistä, vaikka sitten lontoonkielisenä?

Runnereiden kaasuläpät antoi vikakoodia kylmänä aamuna, autolla ajettu pitkää siivua, jo sellaisen 130tkm.

Kaasuläppien hajoomisesta ennen pitkää olen kuullut, egr:n dumppaamaan schaisseenko ne tukehtuu vai mikä mättää?

2
Octavia vRS II / Vs: Chip-tuning lastutus
« : Syyskuu 30, 2012, 09:38:05 ip »
ohjelma 2.0tdi räsään + dpf:n disablointi (tyhjäys + polton ohitus), kokemuksia? Kulutus tarttis saada alas, matkaa niin paljon.

3
Octavia vRS II / diesel koneen moottorintuenta
« : Huhtikuu 14, 2012, 01:15:32 ip »
-08 rs tdi:n kone tuntuu olevan aika löysällä kiinni paikassaan. Tuntuu että tärinä tulee tyhjäkäynnillä läpi, tuntuu ohjaamossa ainaskin kylmänä. Vaihde oli päällä ja renkaita vaihtaessa huomasin että jostain kuuluu sellaista kumin nitinää ja natinaa. Katsoin konepellin alle ja tommosella normi 1/2" räikän varrella vääntäessä (alle 100nm voima) pyöränpulttia kiinni niin kone heiluu aikasta tavalla.

Ei kai tommosen 350nm vääntävän koneen noin heppulisti kuuluisi olla kiinni? Välillä kuuluu kolahdus kun vedon hellittää, ottaisko joku kiinni "laitaan" eli joku siellä pääsee heilumaan ehkä yli rajojensa. Tästä oon sanonut huolossakin mutta eivät ole löytäneet mitään huomautettavaa moottorin kiinnityksen suhteen. Itse olen kyllä sitä mieltä että jotain häikkää on. Onkohan moottorin kiinnityksien uusiminen kallis urakka (paljon työtä, paljon kalliita osia)? Jos sen teettäis varmuuden vuoksi. Onko parempia, jämäkämpiä osia saatavilla kuin orkkikset?


4
tommote maahantuojan käytös pitäisi näkyä selkeästi jossain ehdoissa ja tehdä selväksi kaupanteon yhteydessä.

Mä olen sitä mieltä että näistä piezo-suuttimistakin on tullut niin iso vaiva että maahantuoja olisi saanut tehdä niistä ja myöskin johtosarjoista takaisinkutsukampanjan. Vaiva kun kohdistuu malliin, jonka ostajakunta on autoilun suhteen melko valveutunutta. Ei kukaan tämmöstä autoa ihan vaan sattumalta osta, kuten joku pappa voi ostaa jonkun classic tai ambiente -mallisen. Tieto leviää netissä tehokkaasti ja tässä tapauksessakin maahantuoja asettuu hieman negatiiviseen valoon.

5
Onko näin kautta linjan, että saadakseen maahantuojan tulemaan vastaan esim takuuajan jälkeisissä varaosien hinnoissa, pitää auton huoltohistoria olla teetetty vag-liikkeessä? Siitä huolimatta että huolto tehtäisiinkin prikulleen niin kuin pitääkin, huolto-ohjelman mukaisesti.

Olen saanut niin paskaa palvelua skoda-tiskillä, ettei tartte kauaa miettiä, miksi asioin asiantuntevissa yksityisyrittäjien korjaamoissa, joilla tuntiveloituksetkin ovat luokkaa puolet tai 1/3 näiden laillistettujen rosvojen hinnoista.

Esimerkkinä maahantuojaan littyviin juttuihin voisin ottaa hyvin yleiset pumppusuutin / johtosarjaviat rs ocuissa (piezo suuttimet).




6
Octavia vRS II / Vs: sprint yellow? värikoodi
« : Marraskuu 16, 2011, 10:25:28 ip »
jatketaan vaikka postilla kun menee selkeesti kaupankäynnin puolelle. Sait postia profiilisi osoitteeseen...

7
Octavia vRS II / Vs: sprint yellow? värikoodi
« : Marraskuu 15, 2011, 05:05:41 ip »
Kuulemma ppg:n defleettiin ei pysty tekemään kyseistä sävyä. Liukkari / vesimassa ok.

Tarttee varmaan kattella joku muu pirtsakka suorakiiltosävy. Sanoi kyllä semmosen hintahaarukan keltaiselle että huh huh, 70-500eur.

8
Octavia vRS II / Vs: sprint yellow? värikoodi
« : Marraskuu 09, 2011, 05:01:25 ip »
Mikä se värikoodi olikaan? Onko näille netissä joku tietokanta josta pääsisi penkomaan?

9
Octavia vRS II / Vs: sprint yellow? värikoodi
« : Marraskuu 05, 2011, 05:57:39 ip »
Hmm... Massa + lakka antais enempi kiiltoa ja vaivaa tallimaalarille? Virheiden määräkin luultavasti moninkertaistuu?

10
Octavia vRS II / sprint yellow? värikoodi
« : Marraskuu 05, 2011, 12:13:45 ap »
Aattelin että harrasteautoni maalaisin keltuaiseksi ja mikäs sen parempi kuin rs ocun keltainen. Koodin tarttisin. Onko suorakiilto akryyli vai massa + lakka?

Mahtaako saada ppg:n defleettiin tehtyä, jos on akryyli, hmm...

11
Octavia vRS II / Vs: Räsä II värikavalkaadi
« : Marraskuu 03, 2011, 10:01:26 ip »
no sininen tietty, onhan se race.

Kysymys; mikä on keltaisen räsän värikoodi? Jos vaikka maalaisi yhden harrasteauton ko. sävyllä kun oli jo ennestäänkin tipun keltainen. Entäs onko väri suorakiilto tai massa+lakka?

12
Octavia vRS II / Vs: kytkin tai vauhtipyörä sökö?
« : Lokakuu 26, 2011, 05:48:01 ip »
onko kaksoismassaa / kytkintä varten olemassa vianhakumenetelmiä korjaamoiden suhteen? Mutuilu ja osien varmuuden vuoksi vaihtaminen on aika tyyristä lystiä.

Edellisessä 90tkm huollossa käskin katsomaan myös tukikumit, niistä ei kuulemma löytynyt huomautettavaa. Muistan joskus nähneeni ysitonnarin saabin jossa oli hydrokumit koneen tuennasta sököt ja konehan pomppi paikassaan aivan törkeesti. Mahtaako pieni kuluma / välys aiheuttaa tuota kytkimen tarttumiskohdan aikana ilmenevää tärinää ja nykimistä.

13
Octavia vRS II / Vs: kytkin tai vauhtipyörä sökö?
« : Lokakuu 25, 2011, 03:14:06 ip »
Käynnistys: ikäänkuin potkaisisi takaisin päin, eli kone ei lähde kylmänä välttämättä terävästi pyörimään.

Liikkeelle lähtö: nätisti pitää ottaa kytkin ylös, tulee ikäänkuin väristyksiä. Kuin jossain olisi löysää. Ei välttämättä aina.

Ajossa: ei oireita kun painaa kaasua tasaisesti eikä kiihdyttäessäkään.

Sammuttaessa: joskus viimeinen ääni on ikäänkuin jonkinlainen klonk. Ei kova, mutta kuulee kyllä kun on ovi auki.

Onhan tuon kanssa aina ollut liikkeelle lähtö semmosta tarkkaa hommaa, välitys suht pitkä, alavääntö olematon. Mutta nyt tuntuu että ois jossain ylimääräistä klappia, hmm..

14
Octavia vRS II / kytkin tai vauhtipyörä sökö?
« : Lokakuu 24, 2011, 09:23:08 ip »
Jos on kytkin tai vauhtipyörä hajoamassa diesel rässissä (vm. -08) niin mitkä ovat oireet? Entäpä mitä maksaa korjaus (työ / varaosat)? Onko maahantuoja tullut näissä vastaan? Onko näihin laitettu perinteistä vauhtipyörää + asetelma ja unohdettais nuo hemmetin kaksoismassa?

15
Octavia vRS II / Vs: RS II TDI ocua ostamassa.
« : Lokakuu 12, 2011, 04:53:05 ip »
komppaan smeetä. Tosiaan tiivisteet syövät maalit oviaukoista. Onhan se ihan ok ajoltaan, mitä nyt turhan meluisa. Harmi ettei Mitsulta ole tällä hetkellä mitään mielenkiintoista. Lancer alkaa oleen jo vanhaa mallia. Voortista oon tehnyt periaatepäätöksen, mutta uus Focus on saanut ylistystä lehdistöltä.

Sivuja: 1 2