vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

2.0TSI @ RS 2010 ->

Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Eli äkkiseltään haulla en löytänyt vielä kotimaisella kielellä listausta ongelmista joita tuossa 2010 eteenpäin eli VM12 -mallisessa RS Ocussa on ollut. Suurimpana kysymyksenä luonnollisesti jakopää ja kiristin, eli kuinka ongelmallinen tuo oikeasti on. Netistä löytyy vielä hyvin vähän tietoa näistä uudemmista ketjukoneista koska vasta pikkuhiljaa rupeaa takuuajat loppumaan ja päästään makselemaan ite enemmän kustannuksia.

Oli kiikarissa yksi RS vm. 2011 jolla ajettu lähinnä maantieajoa vajaa 100tkm, mutta vaikka tuo 2.0TSI ei pärjää vikaherkkyydessä 1.4TSI:lle (negatiivisessa mielessä) niin jotain ongelmaa siinäkin on ollut. Edellinen omistaja osasi sanoa että autoon on takuuaikana vaihdettu imusarja ja kerran on konetta otettu käyntihäiriöiden takia auki jakopäästä mutta ilmeisesti mitään ei ole vaihdettu, eli jotain tämänsuuntaista ongelmaa koneesta löytyy. Hirveästi ei nimittäin kiinnostaisi ottaa autoa takuun loppumisen jälkeen ja jäädä maksajaksi uudelle koneelle tms. kallista lystiä.

Käytännössä kiinnostaa frekvenssi isoille vioille, jos 1% autoista on ongelmallisia niin silloin on lähinnä huonoa tuuria jos se hajoaa mutta jos taajuus lähentelee 20% niinkuin tietyllä kone-laatikkoyhdistelmällä tuossa hakemassani n. 100tkm ajetussa hinta/ikäluokassa niin silloin se pitää ottaa jo huomioon hinnoissa.

EDIT: sen verran vielä että jos joku osaa heittää hintoja mitä kiristimen vaihto maksaa teetettynä "varmuuden vuoksi" niin kertokaa, sillähän siitä pääsee jos epäilyttää.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2013, 03:40:28 ip kirjoittanut LonGero »


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Foliohattu päähän ja kelailemaan tätä Briskoda:n topic:ia läpi.  ;D Tuo näyttäisi olevan melko kattava listaus ongelmista. Kannattaa kuitenkin muistaa että ainoastaan huonot kokemukset yleensä päätyy yleiseen tietoon ja 99% ongelmattomista tapauksista jää huomioimatta.


Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Juuri tuota ketjua en ollut nähnytkään, mutta samalta foorumilta tämä alkuperäinen epäilys iskikin. Tiedän kyllä, että foorumeille eksyy ne ongelmatapaukset ja sen takia vähän ajattelinkin kartoittaa suomalaista kantaa tämän suhteen kun en vielä ole törmännyt vastaavaan ongelmaan kotimaisilla foorumeilla kuin mitä tuolla briskodalla näkyy. Eihän siinä mitään jos 25ke autosta menee tonnin turbo tms, mutta +5te konerikot alkavat vetää sen verran tyyriiksi että ei juuri huvittaisi sellaisiin investoida. Pääsääntöisesti RS kuitenkin luotettavan pelin maineessa ja kotimaisten varoittavien esimerkkien puuttuessa saatan silti kallistua FL-Räsään.


Poissa TTE

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 92
  • Octavia RS TSI
    • Profiili
Itsellä ollu tuommonen TSI RS nyt 3,5 vuotta ja ajettua on tullu n60tkm,huoleton kampe ollu,ainoastaan takuuaikana vaihdettiin kytkin uuteen,ku painelaakeri alko kylmänä ääntämään,mutta se meni tosiaan takuuseen,kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen ollut autoon !