vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

sisustan purkaminen

Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Kattoverhoilun irrottaminen oli kyllä mielenkiintoinen jumppa varsinkin yksin tehtynä. Mitään liimaa siinä ei ole mukana, mutta verhoilun alla (yllä? :D) olevat äänieristysmatot on kyllä aika tiukasti kiinni katossa.

Muistaakseni itse aloitin tuon purkamisen aikanaan takakontista, mikä oli kohtuu looginen purkaa ilman ohjeitakin. Irrotin myös takapenkin selkänojineen, koska se tuntui helpottavan muiden muovien purkamista. Joka tapauksessa kaikista pilareista piti purkaa muovit pois, jotta kattoverhoilun sai nätisti alas.

Mulla on nuo tuplahäikäisysuojat ja ainakin ne oli ruuvilla kiinni.

Voin huomenna koittaa muistella noita järjestyksiä tarkemmin.

Sellainen homma tuo oli, että mielelläni en toiste tee. Lopputulos kuitenkin oli palkitseva.



Kiitos neuvoista kaikki vinkit ovat tarpeen. Voisiko kuvitella, että jättää ne alkuperäset eristeet kattoon ja eristää niiden ympäriltä vai ovatko ne laidasta laitaan siellä?

Ajoitko autoa pelkän katon eristämisen jälkeen, että oikeasti on tietoa sen eritämisen auttamisesta ajomeluun?

En ole tekenässä mitään hifi/äänenpaine autoa vaan hiljaista kulkinetta. Lähtikö ne alkuperäset eristeet kuitenkin ihan vain repimällä irti ilman mitään kikkailuja? Kokonaisina vai kynnen kokoisina paloina?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Hyvältä kuulostaa ja ainakin työnsarkaa sulla on, että saat kaiken materiaalin autoon laitettua. Projektikuvia odotellessa. ;)

Kannattaa hieman tutkia täältä jos saisi paremman kuvan miten on pilarit sun muut kiinni. Myöskin Skodan Workshop Manualista on varmaankin hyötyä.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa kanada

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 79
    • Profiili
Kattoverhoilun irrottaminen oli kyllä mielenkiintoinen jumppa varsinkin yksin tehtynä. Mitään liimaa siinä ei ole mukana, mutta verhoilun alla (yllä? :D) olevat äänieristysmatot on kyllä aika tiukasti kiinni katossa.

Muistaakseni itse aloitin tuon purkamisen aikanaan takakontista, mikä oli kohtuu looginen purkaa ilman ohjeitakin. Irrotin myös takapenkin selkänojineen, koska se tuntui helpottavan muiden muovien purkamista. Joka tapauksessa kaikista pilareista piti purkaa muovit pois, jotta kattoverhoilun sai nätisti alas.

Mulla on nuo tuplahäikäisysuojat ja ainakin ne oli ruuvilla kiinni.

Voin huomenna koittaa muistella noita järjestyksiä tarkemmin.

Sellainen homma tuo oli, että mielelläni en toiste tee. Lopputulos kuitenkin oli palkitseva.



Kiitos neuvoista kaikki vinkit ovat tarpeen. Voisiko kuvitella, että jättää ne alkuperäset eristeet kattoon ja eristää niiden ympäriltä vai ovatko ne laidasta laitaan siellä?

Ajoitko autoa pelkän katon eristämisen jälkeen, että oikeasti on tietoa sen eritämisen auttamisesta ajomeluun?

En ole tekenässä mitään hifi/äänenpaine autoa vaan hiljaista kulkinetta. Lähtikö ne alkuperäset eristeet kuitenkin ihan vain repimällä irti ilman mitään kikkailuja? Kokonaisina vai kynnen kokoisina paloina?

Alkuperäiset lumppurätit on liimattu käytännössä koko katon alueelle ja niitä ei oikein mitenkään järkevästi voi jättää sinne alle. Eristeet lähti ihan hyvän kokoisina palasina irti, mutta niistä jäi pohjalle sellainen liimainen nukka, jonka poistamiseen lähinnä v-mäisestä työskentelyasennosta johtuen meni melkein koko päivä. Sopivilla aineilla ja lisälämmöllä tuon luulisi helpottuvan.

En ajanut pelkästään katosta eristettyä autoa, joten suoraan en osaa sanoa tuon vaikutuksesta.

B-pilarien muovit taitaa irrota ihan vain takareunasta kampeamalla. Muistaakseni myös a-pilarin verhous on kiinni sellaisilla metalliankkureilla, jotka irtoaa kampeamalla. Taaempana on sitten mm. ruuvin kantoja muun verhouksen alla.

Kattolamput lähtee irtoamaan kampeamalla valon kirkkaan muovin pois etureunasta alkaen. Muovin alta löytyy pari ruuvia.

Mulla oli katon rajassa vielä sellaiset jykevät metalliset kiinnikkeet tuolle rullattavalle koira/tavaraverkolle. Niissä oli ruuvinkantojen päällä pienet muoviset lätkät ja alta löytyy noita XZN-kantaisia ruuveja.

Työkalusarja verhoilun purkuun on ihan ässä.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Pisti nyt mietityttämään, jos jättäisi katon alkuperäiseen eristykseensä. Suoraan ylöspäin työskennellä on oikeasti hankala tehdä mitään. Lämmitystä ajattelin käyttäväni ja mahdollisesti ksyleeni voisi olla hyvä aine millä liimaista nukkaa voisi yrittää poistaa.

Pilareiden Airbag merkkien alla ei taida ruuveja olla?
Ettei turhaan lähtisi kampeamaan merkkiä irti, jos ei ole irroitettavaksi tarkoitettu.

Tuo aurinkolipan sisempi kiinnike eli se mihin läppä painastaan normaaliasennossa ja mistä sen saa vapautettua, kun lipan kääntää sivulle on myös mysteeri. Siinä ei näy mitään kiinnitys systeemiä. Joko sitä koko kiinnikettä käännetään johonkin suuntaan tai sitten se ei lukitse verhoilua alla olevaan peltiin lainkaan?

Mites on oletko kanada johonkin foorumin syövereihin kirjoittanut tosta omasta äänieristys projektista juttua?

edit: tuommoinen verhoilun purkuun tarkoitettu työkalusarja on käytettävissä.
Aikansa kaivelin tuota Spoonien linkkaamaa workshop manualia niin siitähän näkee vaikka mitä. Selvispä tästä manuskasta nyt sekin, että pilareiden airbag logojen alla on ruuvi.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2014, 08:35:31 ip kirjoittanut Intruder 1400 »
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa kanada

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 79
    • Profiili
Joo tosiaan siellä voi olla ruuveja monessakin paikassa piilossa. Ei pysty enää muistamaan tarkasti, kun jo pari vuotta vierähtänyt tuosta omasta projektista.  ;D

Kyllähän mun aikanaan piti kirjoittaa vaikka ja mitä noiden verhoilujen purkamisesta, mutta se sitten jäi.

Aurinkolipat irtoaa Workshop-manuaalin mukaan näin. Eli sen sisemmän kiinnikkeen päällä on kuori, joka irtoaa kampeamalla. Alla taas ruuveja.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Workshop manual oli ehdoton apu, kun sisustan purin. Kirjoitin jo pitkän lorun tähän topiikkiin, että muutkin saisi apua miten sisusta puretaan. Totesin kuitenkin, että ei tuo kuoriutunut kuin banaani ja poistin kirjoituksen :D

Panelit pitää purkaa oikeissa järjestyksissä, kun aina on jonkin alla ruuvi jemmassa. Tuolla yllä jo onkin hyviä vinkkejä. Sen verran korjausta, että penkit on kiinni 10 koon ZXN.llä.

Ei tarvinnut onneksi paljon purkaa autoa. Alla vähän listaa.

Hanskalokero
A, B, C ja D pilarit
Kattovalot
Aurinkolipat
Kauhukahvat
Kattoverhoilu
Penkit
Jumbo box
Takakontin sivut+kaikki muovit
Ratin alusmuovi
Kaasupoljin
Lattialistat
Lattiamatto

Ai, että miksi. Eikö muut muka tee kevät siivousta autoonsa ;D
Tuli vähän lätkittyä äänieristettä tohon kulkineeseen.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Fotoa kehiin, koska muuten ei uskota. ;D

penkit on kiinni 10 koon ZXN.llä.
Jotenkin oli se koko 14 jäänyt kummittelemaan, sori.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Fotoa kehiin, koska muuten ei uskota. ;D

penkit on kiinni 10 koon ZXN.llä.
Jotenkin oli se koko 14 jäänyt kummittelemaan, sori.

Joo kuva ois kiva ;D Jahka kerkeän taas syventymään miten toi photobucket taas toimikaan ja saan aikaiseksi niin laitan fotoja.

Ei tuo virheellinen koko info mitään haitannut hain motonetista tommosen ZXN setin ja siitähän se sitten löyty.

Hiljenihän tuo auto paljon, mutta lopullista tietoa ei vielä osaa sanoa, kun projekti on vielä vaiheessa. Ovet, takaluukku ja takakontin pohja on eristämättä. Jätin ne tarkoituksella tekemättä sillä ne voin tehdä vaikka 1 ovi/ilta. Nyt oli ocun akku irti viikon putkeen ja asuin tallissa ;) Ei oikein nappaa nyt heti ruveta eristämään lisää. Tein nyt ohjaamon lattian, katon, pilareiden taustat, takalokarit sisältäpäin sekä kojelaudan taustaa. Jäljellä olevat voi tehdä vaikka akku on kiinni. Hienointa on, että voin muuttaa tallista takaisin sisälle ;D

Ei ollut muuten kylmä viikonloppuna kasata autoa, vaivaiset +29 tallissa. Ei jäätynyt sormet :o
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400