vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hehkuvalo alkaa vilkkumaan TDI

Vieras · 7 · 17903

OmppuMaN

  • Vieras
Skoda välilä alkaa vilkuttamaan hehkuvaloa ja veto katoaa kokonaan, tehot tulee takas sammuttamalla, mutta sen jälkeen ei vakkari toimi. Tässä tapauksessa Memoscan U581 vikakoodinlukija antaa pakokaasujen riittämättömyys. EGR venttiilin puhdistin, ei mitään vaikutusta. Toisinaan hehku alkaa vilkkumaan, mutta vedot eivät katoa ja vakkari lakkaa toimimasta, siinä tapauksessa vikakoodi on Supercharger/turbo underboost tai P0000 (Vikakoodille ei löytynyt määrityksiä. Skoda pätkii/nykii noin 40km/h vauhdissa. Kellään samanlaisia vikoja? Kellään tietoa mistä viat voivat johtua?


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Skoda välilä alkaa vilkuttamaan hehkuvaloa ja veto katoaa kokonaan, tehot tulee takas sammuttamalla, mutta sen jälkeen ei vakkari toimi. Tässä tapauksessa Memoscan U581 vikakoodinlukija antaa pakokaasujen riittämättömyys. EGR venttiilin puhdistin, ei mitään vaikutusta. Toisinaan hehku alkaa vilkkumaan, mutta vedot eivät katoa ja vakkari lakkaa toimimasta, siinä tapauksessa vikakoodi on Supercharger/turbo underboost tai P0000 (Vikakoodille ei löytynyt määrityksiä. Skoda pätkii/nykii noin 40km/h vauhdissa. Kellään samanlaisia vikoja? Kellään tietoa mistä viat voivat johtua?

Kyllähän tuo oma kulkine teki samaa aikoinaan.
Samat temppuilut kunnes lopulta meni limp modeen. Silti ei löytyny mitään älyllistä koodia.
Kerran onneks satuin tutun korjaamon liepeillä olemaan ku temppuilut oli hippeimmillään niin paine-ero anturihan se syypää oli.
Se vaihtoon ja kaikki tokminu nyt sen 120 000km.

Sitä en tiedä liekö sama vika, mutta oireet oli tuollaiset.
Tosin huomasi kyllä, että auto teki polttoa vähän väliä.


OmppuMaN

  • Vieras
Monday, 08 August 2016, 17:17:40.

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Control Module Part Number: 03G 906 018 HB

  Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.2 G    2148

           Software Coding: 0000072

            Work Shop Code: WSC 01286

                      VCID: 6CAB47B30F93

4 Faults Found:

000665 -  Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

           P0299 - 006 -  Short to Plus - Intermittent

001025 - Shareware Version. To Decode all DTCs

           P0401 - 006 - Please Register/Activate - Intermittent

012600 - Shareware Version. To Decode all DTCs

           P3138 - 006 - Please Register/Activate - Intermittent

012600 -  Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation

           P3138 - 006 -  Short to Plus - Intermittent

---------------------------------------------------------------------------




Tollatteita vikakoodeja löyty VCDS-Lite ohjelmalla. Mistä päin moottoria kannattais alkaa korjailemaan?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Monday, 08 August 2016, 17:17:40.

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Control Module Part Number: 03G 906 018 HB

  Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.2 G    2148

           Software Coding: 0000072

            Work Shop Code: WSC 01286

                      VCID: 6CAB47B30F93

4 Faults Found:

000665 -  Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

           P0299 - 006 -  Short to Plus - Intermittent

001025 - Shareware Version. To Decode all DTCs

           P0401 - 006 - Please Register/Activate - Intermittent

012600 - Shareware Version. To Decode all DTCs

           P3138 - 006 - Please Register/Activate - Intermittent

012600 -  Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation

           P3138 - 006 -  Short to Plus - Intermittent

---------------------------------------------------------------------------




Tollatteita vikakoodeja löyty VCDS-Lite ohjelmalla. Mistä päin moottoria kannattais alkaa korjailemaan?

Nuo pari koodia joita tuo ei näytä, ovat seuraavat: 001025 ja 012600. Softan ollessa rekisteröimätön Lite -versio, niin noita joutuu vähän arpomaan, mutta näyttäisi imusarjan läpistä, EGR:stä ja ahtopaineen säätimestä valittavan. Tuleeko kaikki koodit samantein takaisin kun kuittaa ne pois? Imusarjan läppien vika voi olla kallis paukku, koska alkupään malleissa joutuu vissiin koko imusarjan vaihtamaan sen takia. Et mainitse missään, minkä ikäisestä laitoksesta on kyse?


OmppuMaN

  • Vieras
Kyseessä siis on vuoden 2007 octavia. Ei tule heti uudelleen.  En tiedä kuinka kauan vikakoodit ovat olleet "päällä" oma memoscab kun ei näytä niin laajasti vikakoodeja. Täytyy alkaa selvittelemään. P0229 taitaa viitata ohivirtausventtiiliin, ainakin yhden aiheen mukaan.


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Kannattaa tsekata myös johtotukset. Alakautta löytyy, suojamuovi pois ja sitten johtosarjaa tutkimaan. Itsellä oli kolme lähes poikki... (Olisko johdotus ollut jossain välijäähyn jommalla kummalla sivustalla?!?)
Ja merkkiliikkeen vikakoodien luku antaa yleensö tarkemman paikannuksen vikaan...  8)


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Itsellä tuli kanssa jos jonkinmoista vikakoodia vm-11 räsää ja loppupeleissä kaks johtoa oli poikki ja pari murtunutta.
Olivat menneet poikki lohkolämppärin johdon vierestä.

Kannattaa tsekata myös johtotukset. Alakautta löytyy, suojamuovi pois ja sitten johtosarjaa tutkimaan. Itsellä oli kolme lähes poikki... (Olisko johdotus ollut jossain välijäähyn jommalla kummalla sivustalla?!?)
Ja merkkiliikkeen vikakoodien luku antaa yleensö tarkemman paikannuksen vikaan...  8)