vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Kysymyksiä spacereista

Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Eli kokemuksia kaipaisin 3-5mm ei keskittävistä spacereista. Alkaako ravistamaan kun ei ole keskittävät ja tarvitseeko pidemmät pultit? Biltemastahan löytyy noita yleismallisia, kannattaako edes kokeilla ??? Laittomiahan noi on joka tapauksessa :(


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Bilteman 5mm löytyy hyllystä. Ravistaa ainakin jos etupäähän laitat, takapäästä ei tietoa.
Peltivanteiden kanssa mulla riitti normipultit eli 5-7 kierrosta kun "menee kiinni" niin silloin pysyy.
Laittomat on joo. ::)


Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Olin tossa lauantaina puunailemassa autoa niin löysin tallista Bilteman 3mm spacerit ja päätin iskeä eteen ne kiinni. Ja joo,ravistaa. Tänään vaihdoin pois. Keskittävät kun ostaa niin moista ilmiötä ei tule mutta tulipa testattua toikin.


Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Eli vaikuttaa siltä että unohdetaan noi ei keskittävät. Tosin 3-5mm ei ilmeisesti ole keskittävinä edes mahdollista saada. Korjatkaa jos olen väärässä.


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Jep, kannattaa unohtaa. Taitaa 8mm olla kaposin keskittävä minkä ite oon nähny.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili

Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2009, 02:32:38 ip kirjoittanut jaripetteri »




Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
On se kumma kun kysymykseen oli se kuinka tyhmä tai viisas tahansa joku valopää heittää saman linkin tai kommentin, kysy guuglelta sen sijaan että näkisi hieman vaivaa ja selittäisi.


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Höpö höpö, nyky yhteiskunnassa pitää tietää ite kaikki. Tyhmä kysyy.  ;)


edit. Hauskahan tuo jaripetterin linkki on.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2009, 02:38:07 ip kirjoittanut a.link »


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Pahoittelut, yritin olla vain hassun hauska... nopeamminhan tuon spacerin kirjoittaa googleen kun foorumille. Ei vaan, kysymyksiä ja vastauksia vartenhan nämä foorumit ovat ja no tuossa on nyt molemmat...

Spcerit = levikepalat vanteen ja navan väliin jolla voidaan kasvattaa raideleveyttä. Käytetään siis esim. "vanteen" ET:n pienentämiseen jolloin vanne saadaan ulommas navasta vaikkapa tilanteessa jossa vanne ottaisi kiinni ripustuksiin tai jos halutaan mm. ulkonäkösyistä vanteen reuna lokarin kaaren tasalle. Spacerilla ei voi yllättäen kasvattaa ET:tä.

Keskittäminen taas tässä yhteydessä tarkoittaa sitä että kun vanteen ja navan väliin laitetaan jotain ei vanteen ja navan alkuperäinen keskitys enää välttämättä toimi ja vanne ei mene kohdalleen jolloin se pyöriessään alkaa tärisemään. Keskittävissä spaceri keskittyy napaan ja vanne spaceriin mutta hirveän ohuisiin tuota ei oikeen pysty toteuttamaan.

Suomessa spacerit ovat kiellettyjä tieliikennekäytössä poislukien vanteet jotka ovat hyväksytty käytettäväksi valmistajan omilla spacereilla/pulttijakomuuntimilla.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2009, 02:36:06 ip kirjoittanut jaripetteri »