vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

I- ja II-vaihteet hukassa

Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Niih, että laatikosta hävis sit ihan yhtäkkiä I- ja II-vaihteet eilen illalla, ensin kun lähdettiin leffasta ni toimi ihan hyvin vielä pari kilsaa mut sit kun käännyin siihen pihaan mihin piti parkkiin yöksi jäädä ni ei enää löytynytkään ykköstä eikä kakkosta..

Ei rutinoita, ei mitään hälyttävää, ihan ku veitsellä olis leikannu nuo 1. ja 2. vaihteet pois :o

Pitää hinailla huoltoon tuo tänään ja kuulostella mitä sieltä löytyy tai pitäis löytyä muttei löydy :D
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa L18

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 118
  • Skoda Fabia vRS -06 (Myyty :( )
    • Profiili
Mulla oli samanlainen homma edellisessä autossa, jossa siis oli tuo sama laatikko.
Siinä oli siirtohaarukka katkennu sinne laatikon sisään, ja ykkönen ja kakkonen siis kadoksissa. Sekin kävi ihan yhtäkkiä, ensin toimi, ja sitten taas ei.
Hommasin kokonaan uuden laatikon, kun muistaakseni pelkkä haarukan tilaaminen ja vaihtaminen olis tullut töineen melko kalliiksi.
Uusi laatikko töineen oli se ~1500e...  :-\


inraa

  • Vieras
mulla meni kuukausi takaperin 1-2 vaihde haarukka sieltä oli menny mikä pitää sen haarukan paikalaan niin siitä oli katkennu tappi.. uusi haarukka makso muistaakseni 270.. jos vaan osaat vaihtaa sen niin aika halpa homma on loppu peleissään.. mulla makso sen korjaus kokonaan 2100.. merkiliikeessä tehtynä samalla tehtiin myös jakopään remppa..


Poissa Mikko Rouvali

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
  • Fabia RS -06
    • Profiili
Minkäslaisilla kilometreillä tuommosia vikoja on ilmennyt..? Täytyykö tässä ruveta vaihteleen autoo jos tolleen laatikot paukkuu. Onko autot ollut vakioita?


Poissa L18

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 118
  • Skoda Fabia vRS -06 (Myyty :( )
    • Profiili
Toi 6-vaihteinen loota on kyllä sinällään tosi kestävä.
Mulla siis ei ollut vakio, ahneuksissani ehkä liikaa halusin, 200hv ja 440nm siitä oli dynottu.
Arvasin että toi vääntö johonkin ottaa ja pahasti, mutta se on sitä motorsporttia.  ;D

Ja autolla oli ajettu 230000, että ei mikää ihan uuden uutukainen enää...


inraa

  • Vieras
miulla on vakio vehje vielä mutta epäilen että entinen omistaja on rääkänny sitä.. mulla on 180000 mitarissa


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Mulla on omassa autossa jotain 198tkm nyt mittarissa kun tuo tapahtui, ja lastutettu 163hv/380Nm..

En jaksanut alkaa ite räveltämään kun on niin vittumainen homma ottaa laatikko irti, joten annan laakkosella poikien laittaa :D

Epäilin itsekin tuota haarukkaa (tai siihen liittyviä osia) kerta ei mitään rutinoita pidellyt, mutta kohtahan tuon pitäisi selvitä kun soittavat sieltä kun saavat laatikon auki.

Päivittelen sitten lisää kun tiedän lisää :D
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa L18

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 118
  • Skoda Fabia vRS -06 (Myyty :( )
    • Profiili
Mulla on omassa autossa jotain 198tkm nyt mittarissa kun tuo tapahtui, ja lastutettu 163hv/380Nm..

En jaksanut alkaa ite räveltämään kun on niin vittumainen homma ottaa laatikko irti, joten annan laakkosella poikien laittaa :D

Epäilin itsekin tuota haarukkaa (tai siihen liittyviä osia) kerta ei mitään rutinoita pidellyt, mutta kohtahan tuon pitäisi selvitä kun soittavat sieltä kun saavat laatikon auki.

Päivittelen sitten lisää kun tiedän lisää :D
Menee vähän ohi aiheen, pahoittelen.

Mutta mitäs olet tykännyt tuosta lastusta?
Kenen tekemä? Onko vauhtipyörä ruvennut ääntelemään?


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Menee vähän ohi aiheen, pahoittelen.

Mutta mitäs olet tykännyt tuosta lastusta?
Kenen tekemä? Onko vauhtipyörä ruvennut ääntelemään?

Karalan lastuhan tuo on, oon tykänny kyllä siitä, tosin kytkin rupes ajan myötä luistamaan, mutta vaihdoin sen ja laitoin samalla vaan uuden 2-massa vauhtipyörän, kyllähän se täristää jos esim. 60kmh vauhdista vedättää 5. vaihteella täyskaasulla, mutta ei se ole kannattavaa missään tapauksessa..

Ja vanha vauhtiskin oli kuin uusi kun sen otti irti, lastu oli silloin ollut noin 70tkm jo sisässä, eli ei haitanne vauhtista mitenkään :)
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Apua, en muistanut tännekään mitään ilmoitella, eli syypäänä oli vaihteensiirtäjän niitti joka oli antanut periksi.. Vaihteensiirtäjässä on siis kaksi ohjuritappia ja niiden välissä niitti, joka oli antanut periksi ja vaihteensiirtäjä oli sitten pomppinut miten sattuu laatikkoon jolloin 1. ja 2. vaihteet hävisivät. Hintaa remontille tuli kaikkineen karvan yli 900e :-\
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.