vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hiukkassuodatin sökö?

Poissa anjulo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
Auto rs combi diisselil dsg 10-vm. Rupes vilkuttämään tuota suodatinta. Ohjekirjassa oli neuvo miten pitää ajaa että tuo suodatin putsaantuu. Ei apua vaikka ajoin 40 minsaa 15 sijaan. Sitten rupesi moottorin varoitusvalo palamaan ja hehkuvalo vilkkuu. Eli tiputti tehoja varotoimeksi. Onkohan tuolta mennyt jotain hajalle vai pitääkö yrittää vielä ajaa että poltto menisi päälle?


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Aika varma veikkaus että sieltä on mennyt DPF:n paineanturi.


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Terve

Sama vika. Mulla rupes valo palamaan, en pystyny ajamaan sillee ku ois pitäny. Pari kertaa sammutin auton, sit valo syttyi + moottorivalo syttyi == pitäs ajaa huoltoon. Nollasin vikakoodit, moottorivalo sammui mutta hiukkassuodatin valo jäi palamaan..

Mitenköhä pitäs tehä? Ei uusinu enää tuota moottorimerkkivaloa. Ajaakko huoltoon vai mitä?

Onpahan värkki. Poistan kohta koko suodattimen.. Koodaa uusiks koko softan.

Kommentit ideat ajatukset. Viedäkkö sittenkin auto huoltoon??

T: Lasse


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Riippuen ajokilometreistä suodatin voi joko olla oikeasti tukossa tai sitten niinkuin ainakin anjulon tapauksessa (2010 auto joten ei voi olla vielä tukossa) olen aika varma että paine-anturi on mennyt vain rikki ja auto luulee että suodatin on tukossa. Takuun alaisia hommia.

Eli Ikankainen, vie autosi huoltoon nii ne näkee onko se suodatin oikeasti tukossa vai anturi vain paskana. Millä nollasit vikakoodit?


Poissa anjulo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
Juuri hain metro-autosta räsän. Joku anturi oli mennyt hajalle. Takuun piikkiin korjattiin.


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Jeps

Mullakin meni DPF anturi, eli siis 60 e + vikakoodit + laitot + regenerointi. Yhteensä Lpr Sunilla 220 e. Ei ihan älytön.

-07 regenerointi tehdään manuaalisesti, eli ajamalla.

Oli melko lähellä, että ei ollu tukossa komootti. Hiukkaspitoisuus oli jotain 89,90 %, 90 % on maksimi! Eli melkein meni se hiukkassuodatin paskaks. Jos oikeesti merkkivalot syttyy jne, eli käy vilkuttamaan sitä hehkun valoa, niin en suosittele enää ajamaan metriäkään! Mun auto vietiin hinurilla sinne ja oli oikeasti fiksu ratkaisu. Jos oisin vielä ajanu sillä, ois hiukkassuodatin ollu paskana.

Itelläni on vikakoodien nollaukseen ihan ebay OBD bluetooth anturi ja Torque softa android padissa. Sikäli kumma oli se vikakoodien nollaus, että ei enää uusinu vikaa kun nollasin. Siksi tämmönen kämmi meinas mulle käydäkin!

T: Lasse


Poissa jabajee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Jeps

Mullakin meni DPF anturi, eli siis 60 e + vikakoodit + laitot + regenerointi. Yhteensä Lpr Sunilla 220 e. Ei ihan älytön.

-07 regenerointi tehdään manuaalisesti, eli ajamalla.

Oli melko lähellä, että ei ollu tukossa komootti. Hiukkaspitoisuus oli jotain 89,90 %, 90 % on maksimi! Eli melkein meni se hiukkassuodatin paskaks. Jos oikeesti merkkivalot syttyy jne, eli käy vilkuttamaan sitä hehkun valoa, niin en suosittele enää ajamaan metriäkään! Mun auto vietiin hinurilla sinne ja oli oikeasti fiksu ratkaisu. Jos oisin vielä ajanu sillä, ois hiukkassuodatin ollu paskana.

Itelläni on vikakoodien nollaukseen ihan ebay OBD bluetooth anturi ja Torque softa android padissa. Sikäli kumma oli se vikakoodien nollaus, että ei enää uusinu vikaa kun nollasin. Siksi tämmönen kämmi meinas mulle käydäkin!

T: Lasse

Meinaat että jos olisi mennyt 90% asti, niin olisi ollut kaput koko pönttö?
Ei se DPF kyllä ihan niin toimi  :D

Fyysisesti se on käytännössä ihan yhtä tukossa se pömpeli ja regeneroimalla sitä sitten yritetään elvyttää, eli polttaa puhtaammaks, mutta ei se sillä siitä uudeksi enää tule. Auton softaan on toki voitu asettaa 90% raja-arvoksi täytölle, mutta ne on siis ohjelmallisia juttuja. Ei siis ole mikään ikuinen kapistus, vaan ajosta, olosuhteista, yms. riippuen saattaa olla vaikkapa jo vuodessa tai 100tkm entinen.
   


Poissa reiskaar

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
Onko dpf-pöntön tilalle jo olemassa "korvausputkea" + tarvittavat softamuutokset? Kyä niin päistää ituhippien aikaansaamat päästönormit.


Poissa Köpizi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
On esim. Oulussa Powerflash pystyy poistaa dpf:n


Poissa juige

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Vein tänään skodani pajalle saamaan uutta ohjelmaa, niin siellä ainakin on saatavilla dpf poisto ohjelmallisesti. laittoivat harisen/medusan ohjelmia...


Poissa Puuhis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • -08 RS CR Tdi
    • Profiili
Onko dpf-pöntön tilalle jo olemassa "korvausputkea" + tarvittavat softamuutokset? Kyä niin päistää ituhippien aikaansaamat päästönormit.

Itselle menossa auto hoitoon www.savonautotune.fi. Hoidon aikana ois tarkoitus laittaa korvausputki ja softa vakioiden tilalle :)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Lainataanpa vähän tätä aihetta, kun omakin kysymys liittyy DPF:n toimintaan.

Mistähän mahtaa tietää -08 mallissa (PD) kun tuo DPF:n polttotapahtuma on käynnissä? Onko tuossa jokin valo sille, vai pitäisikö sen olla käyttäjälle ns. näkymätön toimenpide?

Toinen kysymys vielä että mistä tuon DPF:n täyttöasteen voi nähdä VCDS:llä? Ei jaksaisi selailla kaikkia kanavia läpi ja arpoa oikeata kohtaa. Ja voiko tuon regeneroinnin käynnistää tarvittaessa manuaalisesti VCDS:llä?