vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hiukkasuodatin veke ja viritys

Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Terve

Viritys ois ajatus, RS -07, 200 Hv tavoite. Onko mahdoton?

Meneekö katsurilla läpi, jos hiukkassuodatin korvattu tyhjällä korvausputkella? Eli meneekö päästöistä läpi?

En tarvii tähän nyt arvailuja, sanokaa fakta tietoja jos teillä on.

Kiitos paljon!

T: Lasse


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Noin 200 hevosta näistä Diesel RS:stä nuo viripajat yleensä ottavat irti. Enemmänkin varmasti saisi, mutta kaksoismassavauhtipyörä taitaa ensimmäisenä ottaa siipeensä sitä isommista tehoista.

Hiukkasloukun poisto ei vaikuta mitenkään katsastuksessa mitattaviin päästöihin. Yleensähän nuo poistetaan ottamalla se DPF:n suodatin pois sieltä pöntön sisältä ja tyhjä pönttö jätetään paikalleen, jolloin muutosta on hankala huomata ulkopuolelta. Katsastusasemilla ei ole tällä hetkellä laitteistoa, joilla mitata noita hiukkaspäästöjä, mutta jossain vaiheessa sellaiset varmasti tulevat.

Tämähän nyt ei siis ole faktaa, vaan internetin ihmeellisestä maailmasta itse tutkimiani asioita ja DPF:n amputaatiosta löytyy todella paljon keskusteluita pienellä Googlettamisella.

Tuossa "faktaa": http://www.carpower.fi/hiukkassuodatin.html


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Kiitokset vastauksesta!!

Elikkäs toimiva hiukkassuodatin kantsii jättää tallinnurkaan ja vaikka ostaa jostain romuttamolta paskaks menny suodatin ja vaihtaa se paikalleen ilman sisuskaluja? Hiukkasuodatin kuitenkin maksaa sen x euroa, että ehkäpä se kantsis sitten jättää varalle tallin nurkkaan?

Pitääpä setviä asiaa ja ryhtyä hommiin..

T: Lasse

Noin 200 hevosta näistä Diesel RS:stä nuo viripajat yleensä ottavat irti. Enemmänkin varmasti saisi, mutta kaksoismassavauhtipyörä taitaa ensimmäisenä ottaa siipeensä sitä isommista tehoista.

Hiukkasloukun poisto ei vaikuta mitenkään katsastuksessa mitattaviin päästöihin. Yleensähän nuo poistetaan ottamalla se DPF:n suodatin pois sieltä pöntön sisältä ja tyhjä pönttö jätetään paikalleen, jolloin muutosta on hankala huomata ulkopuolelta. Katsastusasemilla ei ole tällä hetkellä laitteistoa, joilla mitata noita hiukkaspäästöjä, mutta jossain vaiheessa sellaiset varmasti tulevat.

Tämähän nyt ei siis ole faktaa, vaan internetin ihmeellisestä maailmasta itse tutkimiani asioita ja DPF:n amputaatiosta löytyy todella paljon keskusteluita pienellä Googlettamisella.

Tuossa "faktaa": http://www.carpower.fi/hiukkassuodatin.html


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Millos hiukkassuodatin pitää huolto-ohjelman mukaan vaihtaa? Mietin vain että jos vaihto on 120 tkm, silloin vois vakavasti harkita suodattimen poistoa ja viritystä.

T: Lasse


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Jos en nyt väärin ole ymmärtänyt, niin varsinaista huolto-ohjelman mukaista vaihtoväliä tuolla DPF:llä ei ole, vaan se vaihdetaan sitten kun täyttöaste ylittää suurimman sallitun määrän, joka on ilmeisesti suunnilleen 60g. 120 tkm huollossa muistaakseni tuon DPF:n täyttöaste tarkistetaan huollon testerillä.

Tuo voisi kyllä olla fiksu veto ostaa jostain rikkinäinen vastaava DPF ja jättää se orkkis varmuuden vuoksi jemmaan, jos sen joskus joutuu jostain syystä laittamaan takaisin (mitä kyllä suuresti epäilen...).  :)


Poissa randomi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 35
    • Profiili
Jos en nyt väärin ole ymmärtänyt, niin varsinaista huolto-ohjelman mukaista vaihtoväliä tuolla DPF:llä ei ole, vaan se vaihdetaan sitten kun täyttöaste ylittää suurimman sallitun määrän, joka on ilmeisesti suunnilleen 60g. 120 tkm huollossa muistaakseni tuon DPF:n täyttöaste tarkistetaan huollon testerillä.

Tuo voisi kyllä olla fiksu veto ostaa jostain rikkinäinen vastaava DPF ja jättää se orkkis varmuuden vuoksi jemmaan, jos sen joskus joutuu jostain syystä laittamaan takaisin (mitä kyllä suuresti epäilen...).  :)

Mulla n. 3 viikkoa sitten suoritetussa 120tkm huollossa täyttöaste tarkastettiin, mutta suodattimelle itselleen ei mitään tehty. Suodattimen ikään taitaa aikalailla vaikuttaa, millaisessa käytössä auto on. Pelkästä kaupunkiajosta ja lyhyistä matkoista nuo eivät pidä, vaan saattavat tukkeutua melko nopeastikkin.

Jos päädyt ostamaan ja tyhjentämään rikkinäisen DPF:n, niin kerro toki millainen ja minkä hintainen homma tuo on. Veikkaan että tälläkin foorumilla useampaa henkilöa asia saattaisi kiinnostaa. :)

Ja tuosta ensimmäisen viestin tehotavoitteesta vielä. Mulla on tuossa omassa laitteessa 208hp/420nm toteutettu ihan lastuttamalla, ilman mitään muita muutoksia.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2012, 04:02:34 ip kirjoittanut randomi »
ex-Octavia II RS TDI -07, Audi A6 3.0 TDIq -05, KTM Super Duke -06


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Onks jollain jotain ehdotonta tehorajaa, että minkä yli ei kannata mennä, tai väännöissä?

Onks joltain menny jotain rikki esim yli 200 Hp tuloksissa?

Ideoita ja kommentteja kaivataan.. toki pitää viel kahlata tääl foorumilla vanhat aiheet lävitse..

T: Lasse

Jos en nyt väärin ole ymmärtänyt, niin varsinaista huolto-ohjelman mukaista vaihtoväliä tuolla DPF:llä ei ole, vaan se vaihdetaan sitten kun täyttöaste ylittää suurimman sallitun määrän, joka on ilmeisesti suunnilleen 60g. 120 tkm huollossa muistaakseni tuon DPF:n täyttöaste tarkistetaan huollon testerillä.

Tuo voisi kyllä olla fiksu veto ostaa jostain rikkinäinen vastaava DPF ja jättää se orkkis varmuuden vuoksi jemmaan, jos sen joskus joutuu jostain syystä laittamaan takaisin (mitä kyllä suuresti epäilen...).  :)

Mulla n. 3 viikkoa sitten suoritetussa 120tkm huollossa täyttöaste tarkastettiin, mutta suodattimelle itselleen ei mitään tehty. Suodattimen ikään taitaa aikalailla vaikuttaa, millaisessa käytössä auto on. Pelkästä kaupunkiajosta ja lyhyistä matkoista nuo eivät pidä, vaan saattavat tukkeutua melko nopeastikkin.

Jos päädyt ostamaan ja tyhjentämään rikkinäisen DPF:n, niin kerro toki millainen ja minkä hintainen homma tuo on. Veikkaan että tälläkin foorumilla useampaa henkilöa asia saattaisi kiinnostaa. :)

Ja tuosta ensimmäisen viestin tehotavoitteesta vielä. Mulla on tuossa omassa laitteessa 208hp/420nm toteutettu ihan lastuttamalla, ilman mitään muita muutoksia.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Onks jollain jotain ehdotonta tehorajaa, että minkä yli ei kannata mennä, tai väännöissä?

Onks joltain menny jotain rikki esim yli 200 Hp tuloksissa?

Ideoita ja kommentteja kaivataan.. toki pitää viel kahlata tääl foorumilla vanhat aiheet lävitse..

T: Lasse


Ainoa ehdoton tehoraja taitaa määrittyä auton omistajan pankkitilin mukaan...  ;)

Vakiohiluilla näyttävät nuo viripajat ottavan 200 - 210 hv ulos näistä TDI RS:stä, jolloin luotettavuus ei vielä kärsi oleellisesti. Kaiken tietty saa rikki, jos oikein yrittää.

Ensimmäinen hajoava osa yli 200 hv tehoissa taitaa olla tuo jo aiemmin mainitsemani kaksoismassavauhtipyörä, kytkimen ohella. Tosin DSG:stä ei ole allekirjoittaneella tietoa, miten se kestää lisääntyneitä tehoja ja mitä sieltä hajoaa ensimmäisenä, mutta sitä ei taida keskustelun aloittajan autossakaan olla...  :)


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Meillä maksaa softa 490eur + 100eur dpf-off softa. Tehoa tulee 201/400 ja kun dpf on pois niin tehoa tulee lisää n. 10hp ja 20Nm. Kyseessä on siis Taso1 softa, jota suosittelen jo mainitun kestävyyden vuoksi. Taso2 softaakin saa jos haluaa ja se maksaa 590eur. Dpf tosiaan kannattaa tyhjentää eikä laittaa mitään korvausputkia tilalle, koska siitä ei ole mitään hyötyä ja toisekseen tökkää katsastus siihen paikkaan jos huomaavat dpf:n puuttuvan!