vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uutta öljypohjaa vailla

Poissa j4soni9

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Muija ajeli sitten kiven ylitte ja öljypohjasta lähti pieni palanen/murtu ja nyt tiputtaa öljyä siittä.. Mistä kannattais lähtee kyselemään uutta öljypohjaa? Ja minkä hintasia mahtaa olla?


Poissa -late-

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Hitsaamalla saa kuntoon jos löydät TIG-taitoisen asentajan.


MTL

  • Vieras
Periaatteessa ihan tavallisen 1.8 koneen pohjan pitäisi käydä, mutta niissä ei taida olla anturille reikää. Minä tiedän ainakin täällä Lappeenrannassa firman joka sen korjaa ja on niitä silloin muuallakin. Ilmeisesti vaurio ei ole kovin paha?


Poissa j4soni9

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Semmonen 1-2cm pitkä "suikale" puuttuu mutta ei ole kokonaan läpi vaan murtunut ja tihkuttaa sieltä öljyä pihalle, maanantaina pääsee pajalle purkamaan ja näkemään vauriot paremmin. Töistä löytyy kyllä hitsausvälineet ja hitsaamalla sen korjaan jos ei mitään suurempaa vielä löydy. Eikös se pohja ole ihan alumiinia?  Ei viitti Satakunnasta lähetellä Lappeenrantaan asti korjaukseen.   


Poissa lepale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
http://www.awesomegti.com/car/skoda/octavia1/hybrid-1-8t-shallow-sump-conversion-kit
Tuommoinen olis varmaan aika hyvä vaihtoehto. Tulis samalla vaihdettua uusi öljynimuputki, jos vanhassa sihti jo tukossa ;)


Poissa -late-

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Tarvikepohja oli hankalampi hitsata, jäi huokosia ja hikoili läpi. Piti tiivistää kemiallisella metallilla. Alumiinia oli, mutta originelliä ohkasempaa ja varmaan matskussakin oli säästetty.


MTL

  • Vieras
http://www.awesomegti.com/car/skoda/octavia1/hybrid-1-8t-shallow-sump-conversion-kit
Tuommoinen olis varmaan aika hyvä vaihtoehto. Tulis samalla vaihdettua uusi öljynimuputki, jos vanhassa sihti jo tukossa ;)
Näyttäisi alaosa olevan peltiä, ihan hyvä, kestää pienet kolhut. Ihan vakio-Ocuissakin öljypohja roikkuu melko alhaalla saati sitten räsässä, joka jo tehtaalta tullessaan on matalampi. Ja jollakulla meistä saattaapi olla vielä siitäkin alempana, nimimerkki "pohjapanssari terästä". Itte kun olin vuosikymmen sitten Skoda-korjaamolla hommissa, niin melkeinpä kuukausittain sai jonkin mallista öljypohjaa olla tilaamassa. Mökkitiet vaativat veronsa.

Kaikkein paras tapaus oli, kun eräs herrasmies ajoi öljypohjan kiveen ja nyrkin kokoinen pala pois. ?-ljythän on ulkona sekunnissa, mutta tämä gentemanni vaan jatkoi ajamista. Kone sitten narahti jumiin kahden kilometrin ajon jälkeen, muutama sata metriä ennen päämäärää. Antoivat muutaman tunnin jäähtyä ja uudelleen käyntiin että saivat auton mökin pihalle. Upeaa ja vastuullista toimintaa ja koko ajan mielessä oli, että autossahan on takuu. Hinuri toi sitten masinan korjaamolle ja ei kun vaurioita selvittelemään. Ihan tarkkaan en enää muista mitä kaikkea laitettiin, mutta kampiakseli laakereineen ainakin. Sen muistan siitä, että toimitusaika oli pari viikkoa ja asiakas repesi siitä ihan kokonaan. Rouva (auton haltija, työsuhdeauto) huusi puhelimessa varttitunnin henkeä vetämättä. Hieman rupesi siinä vaiheessa ketuttamaan(minähän sen auto olin toki rikkonutkin) ja totesin jotenkin siihen tyyliin että voi voi, shit happens. Seuraava puhelu meni Helkamalle ja sieltä sitten puhuteltiin minua. No, rouva sitten kiristi Helkamaa ja sai takuuseen omat hölmöilynsä.


Poissa j4soni9

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Doddii, öljypohja tuli napattua pois paikaltaan ja Tigillä sai onneks hitsattua että ei ollu suurempia vaurioita tullut. Hitsaus kävi kohtuu vaivattomasti kun vaan putsas hitsattavan alueen kunnolla. "Vanhoilla" öljyillä kerkes ajelemaan vajaat 1500km niin tuli siinä samalla pienimuotoinen huuhtelukin suoritettua..  Mutta jees, kiitos kaikille vastanneille.