vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Faabio, yleinen utelu ja vikalistaus.

Vieras · 28 · 19478

Poissa gooFI

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Itsellä Jabba Sportin vakain jonka hankin briskodan ryhmäostolla englannista. Hintaa en nyt muista mutta kotiovelle saapui ehjänä. Toinen valmistaja jolta löytyy fabiaan sopiva takakallistuksenvakain on whiteline ja sieltä valitsee autoksi VW Polo 9N niin heillä on säädettävä (3 eri jäykkyyttä) vakain tuohon autoon. Kotimaisen maahantuojankin löysin http://www.speedimports.fi.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2008, 07:45:19 ip kirjoittanut gooFI »


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Vallilan takomo tekis piirustusten pohjalta kallistuksenvakaajan 8)

Lainaus
Toimitamme kallistuksenvakaajat henkilöautoihin.
Vakaajat valmistetaan asiakkaan toimittaman mallin tai piirrustuksen mukaan.
Mallin toimittaminen onnistuu itse tuomalla ja esimerkiksi Postin tai Matkahuollon kuljettamana osoitteeseen Arinatie 5, 00370 Helsinki.
Tarvittava vakaaja valmistetaan muutamassa päivässä.

Aika jännä homma että tekevät ylipäätään noin O.o
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa meikh

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Nyt kun heitin kesänakit alle alkoi etupäästä kuulua selvemmin kolinaa. Se ei ole jatkuvaa vaan kuuluu ainoastaan hiljaisella nopeudella, hidastetöyssyihin/vastaaviin ajettaessa. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?


Fetisisti

  • Vieras
Kokeiles tota kattoa ettei ois iskarin yläpää löysällä. Muuten voisi vakaajan kumeja veikata.


Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
Vallilan takomo tekis piirustusten pohjalta kallistuksenvakaajan 8)

Lainaus
Toimitamme kallistuksenvakaajat henkilöautoihin.
Vakaajat valmistetaan asiakkaan toimittaman mallin tai piirrustuksen mukaan.
Mallin toimittaminen onnistuu itse tuomalla ja esimerkiksi Postin tai Matkahuollon kuljettamana osoitteeseen Arinatie 5, 00370 Helsinki.
Tarvittava vakaaja valmistetaan muutamassa päivässä.

Aika jännä homma että tekevät ylipäätään noin O.o

Nyt pitäis siis saada jostain mallikappale lainaan pariksi päivää! Tommonen tulis tarpeeseen!


Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
Nyt kun heitin kesänakit alle alkoi etupäästä kuulua selvemmin kolinaa. Se ei ole jatkuvaa vaan kuuluu ainoastaan hiljaisella nopeudella, hidastetöyssyihin/vastaaviin ajettaessa. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Kokemusta on tosta yläpään löysällä olemisesta, ei tosin fabiassa, mutta oireet kuulostaa samoilla. Kokeile tosiaan ensin katoa se.


Fetisisti

  • Vieras
Alkoi mietityttämään tuo alusta, tai siis lähinnä häiritsee jokunen asia.

Vaihtoehtojahan piisaa, on supersporttia, konia, eibachia ja kw:tä +ties mitä muita. KW nyt on vag -piireissä 'se paras mitä rahalla saa', tästä päästäänkin omaan asenneongelmaani. Vähän sama kuin vw golf ja toyota corolla, miljoona kärpästä ei voi olla väärässä paska on hyvää(eli epäileväinen hieman kyseistä merkkiä kohtaan).

kw:sta on paljonkin täällä kokemuksia, mutta miten nuo muut? Ja joku asiasta tietävä voisi viitsiessään hieman listata miinuksia ja plussia kw:n V1/V2 sarjoista. Eritoten jos jolla kulla on kokemusta Eibachin tavaroista niin otetaan mielenkiinnolla kaikki info vastaan.

Olen kuitenkin hakemassa alustaa joka ei olisi pilipali malliin täysin käyttökelvoton normaaliin ajoon. mm, eibach on muissa kulkineissa esim, H&R verrattuna progressiivinen tuote. KW:n vermeet on ilmeisesti melko kivireki tuotteita?

Kuten aikaisemmin mainitsin niin mietinnässä ois eibachin pro system, joka on hieman kivireki sekin ja sen kaveriksi sitten anti-roll kitti joka kaiketi sisältänee uudet vakaajat.


Poissa gooFI

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Tuo Anti-Roll Kit on vain uusi hieman paksumpi vakaaja eteen. Taakse on minun tietääkseni vain 2 vaihtoehto, Jabba Sportin tanko ja Whitelinen säädettävä. Toki voi olla että muillakin on tuohon pohjalevyyn sopivia (sama kuin Ibiza ja Polo 9N joka helpottaa etsintää)

Sarjoissa ei kanna unohtaa Bilsteinin tuotteita, niitä löytää ebay.de:stä hyvin kilpailukykyisin hinnoin. Itse hankin sieltä oman alustani (Eibach jouset ja Bilstein B8 sprint iskarit) ja omasta mielestäni toimii erittäin hyvin.


Fetisisti

  • Vieras
Tjoo, niinpä näytti olevan. Eli eibachin mukana tulee vaan tuo etuvakaaja ja taakse saapi erikseen tilailla tuon jabbasportin. Toisaalta sais vaan tarkat mitat jostain niin teetättäisi nuo uusiksi. Eipä ne varmaan paljoa yli 600e maksa täälläkään teetätettynä.

ähh, anti olla.


Fetisisti

  • Vieras
Takalasinpyyhkijän moottori oli isäni toimesta purettu pois(itte oisin purkanu poies muttako olin matkalla 440km päähän josta nytkin kirjoittelen), tuomio tuli. Suolavettä akselin väliin ja totaalinen jumi moottorille, ei lie uusi ominaisuus näissä vehkeissä.

Ilmastointi pelaa edelleen melko satunnaisesti, josta tulikin mieleeni että mahtaako lämppärinkennosa kiertää liemet kokoajan ja lämpötila säädetään säätöläppämoottoreilla blendaamalla? Vaihtelevasti tuo toimii, välillä kivuttomasti ilman mutinoita ja useimmiten puskee liian kuumaa. Jotenkin tuntuisi samalla että ei tu tarpeeksi raakaa ilmaa, joka viittaisi että jos on tuo blendi systeemi niin joku läppä ei menetäysin kiinni.

Noo, palaillaan astialle.


Fetisisti

  • Vieras
Nyt on vänkärin jalkatila purettu, eikä nuita moottoreita tunnu löytyvän. Tai ainakaan mitään vikaa ei tunnu niissä olevan, takalasinpyyhin pelaa taas ko uusi. Nyt ois enään tuo ilmastoinnin ronaaminen jälellä. Sitten voikin perehtyä että miksi kone ravistaa niin saatanasti.

Lienee viisain pistää sokota kiertoon ja vaihtaa merkkiä. Loppunee samalla veren valuminen korvista.


Fetisisti

  • Vieras
Whitelinen vakaaja on saatavilla Futurezin kautta suomeen, toimitusaika 2-3 viikkoa. Hinta 249€ per akseli, ko ottaa kummatkin niin hinnasta putoaa 50e pois.

Vaimennusprojekti on tehty, vaikutus hieman kyseenalainen johtuen tilanpuutteesta. Hiljeni kuitenkin, se riittää.

Ilmastoinnin pelaamista on tullut ohimennen testattua, eli jos ja kun sattuu puskemaan lämmintä ja jos ei kylmälle vääntämällä lähe viilenemään niin saapi puhaltimen nopeutta nostamalla viilenemään. Joitakin lämpimän ja kylmän väliltä olevia lämpötiloja saa myös käyttöön pistämällä hetkeksi puhaltimen täysille. Joten oisko lämppärin kennon sulkeva läppämoottori viallinen(tai kuitenkin joku blendiä hoitava läppä kuitenkin). Vieläko sen löytäis tuolta jostain.


Poissa gooFI

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Toi ilmastoinnin ongelman syy on vika lämpötilansäätöläpänmoottorissa, sen kun vaihdattaa niin kyllä taas toimii kuten pitää. Kyseessä on VAG:n puoliautomaattisten ilmastointien "perus"-vika.