Tuossa ensimmäisessä kuvassa näkyy kaksi kumitulppaa, joista toinen on kaiuttimen yläpuolella ja toinen siitä noin puoli metriä oikealle. Ikkunan kiinnikkeet tulevat niihin näkyviin, kun lasket ikkunan ensin sopivalle korkeudelle. Sitten avattuasi lasia pitäviä pultteja hieman (ei tarvitse avata kokonaan), nosta ikkuna käsin takaisin ylös ja esim. roudarin teipillä laitat sen kiinni yläasentoon. Itse sisäpelti näyttäisi olevan kiinni popniiteillä ovessa (9 kappaletta), joten seuraavaksi poraisin ne irti. Kaikkia popniittejä ei saa porata, koska esim neljä niistä pitävät ikkunahissit paikoillaan. Lukkomekanismi irti oven reunasta (olikohan kahdella vai kolmella pultilla kiinni) sillä oletuksella että se on kiinni sisäpellissä ja kahva tietenkin irti ulkopuolelta. Tämän jälkeen sisäpellin pitäisi olla irti, mutta sen pois saaminen ovesta on todennäköisesti todella hankalaa, kun ikkunahissit ja lukkomekanismi rajoittavat liikkuvuutta paljon.
Tämä mutuilu muiden konsernin laitteiden ovien purkamisen perusteella, kun en ole vielä joutunut perehtymään Octavian oven sielunelämään. Ovi kuitenkin näyttää rakenteeltaan todella paljon samalta, kuin esimerkiksi 4- korimallin VW tuotteissa.
Kuinka perusteellista vaimennusta oikein ajattelit tehdä? Kuulostaa melko radikaalilta toimenpiteeltä purkaa koko ovi atomeiksi verrattuna siihen, että läiskisi vain dynamat:ia sisäpellin ulkopintaan niin paljon kuin siihen mahtuu. Onhan se ulkopelti tosin paljon suorempi, niin siihen on helpompi laittaa eristystä, mutta työ minkä sinne pääsemiseen joutuu tekemään, ei välttämättä liene sen arvoista. Tietty jos haluaa tosissaan harrastaa, niin mikäs siinä sitten.