vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Muutamat viat kummastuttaa rs combi tdi -07

Poissa Poisonsloth

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
Doddi, tuli tuossa nelisen kuukautta sitten ostettua elämäni ensimmäinen skoda. Nyt sitten alkanut vaivaamaan muutamat "viat" auton oston jälkeen:
Vika 1:
Autoa kun kiihdyttää alkaa tuossa yli 2500rpm:än kohtaa ihme "ulinaa/vinkunaa" kuulumaan, melko varmasti turbo tätä ääntä pitää kun selvästi alkaa vääntöä löytymään tuon jälkeen kun ulinakin alkaa. Ensinnäkin erittäin raivostuttava ääni, mutta vielä enemmän raivostuttaa jos tämä on merkki turbon hajoamiseen? Vai onko ihan tyyppivikaa tuo vinkuna?
Edit: tosiaan vinkuna on kuin olisi teinivuosien poppivehkeiden rs-piuha huonosti ja kuuluu kiihdyttäessä kajareista ääni. Ihan kun poliisiauton pillit suurinpiirtein on ääni, mutta ei tosiaan kuulu niistä kaijuttimista.

Vika 2:
Vääntö TÄYSIN hukassa alle 2000rpm:än. Elikkäs jos nyt vaikka 2.vaihteella koitat tyhjäkäynnillä tai todella pienellä kaasulla mennä eteenpäin, alkaa auto tökkiä kuin olisi 6.vaihde silmässä. Luulisi että diesel jaksaa vääntää, vai onko tämäkin tyypillistä? Sen verran lukenut että räsässä ei tosiaan ole alavääntöä paljoakaan, mutta tuo jotenkin vaan tuntuu jo liian vähältä. Ei ole yksikään laiskempi diesel tai bensa autokaan noin huonosti vetänyt tyhjäkäynnillä.

Vika 3:
Outo haju, tulee semmoinen ihme haju auton ulkopuolella kun auto käynyt vaikka tyhjäkäynnillä hetken. Ihan kuin palanut muovi. Eikä näy ainakaan päällepäin mistään että kansivuotaisi tai mikään muukaan konehuoneessa. Sisätiloissa tämä haju ei sentään ole. Onko tämmöstä "vikaa" kenelläkään tullut vastaan, tarvitseeko pahastikkin huolestua vai kuuluuko malliin? :D

Vika 4:
Välillä kierrokset pysyy 1000rpm kokoajan ja kun esim näpäytät kaasua niin auto vain jatkaa kierrosten nostamista muutaman sekunnin senkin jälkeen vaikka kaasua et painaisi. Tätä tekee todella harvoin mutta jotenkin tuntuu auto aina tökkivän silloin kun tosiaan kierrokset pysyy tossa tonnissa kokoajan. Tosiaan vika ei lähde ennen kuin auto on ollut parkissa koneen viilenettyä. Sitten auto toimii taas moitteettomasti, lukuunottamatta noita 3 muuta vikaa ylempänä^^

Kiitos jo etukäteen vastauksista, toivottavasti noista sepustuksista saisi jotain selvää.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2013, 06:20:47 ip kirjoittanut Poisonsloth »


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
1. Melko normaalia se sireeniä muistuttava ujellus. Oma auto on sitä tehnyt nyt 40 tkm, eikä tuosta varmaan ahdin vielä ole hajoamassa, kun on noin 100 tkm yhteensä mittarissa.

2. Olematon alavääntö näissä kyllä on ja en kyllä toisaalta missään tilanteessa ole yrittänyt 2. vaihteella ajella tyhjäkäynnillä, kun melko varma tumppaus on silloin tulossa. Risteyksiin tullessa saa välillä olla aika tarkkana, onko 1. vai 2. vaihde silmässä, jottei auto sammu.

3. Veikkaan että haju ei tule joka kerran auton käydessä, joka viittaa siis DPF:n regenerointiin, joka tapahtuu aika-ajoin. Aiheuttaa siis erittäin pahaa hajua.

4. Kannattaa lukea vikakoodit autosta ensin ja aletaan sitten vasta miettimään mahdollisia ongelma aiheuttajia, kun kerran tuo vika esiintyy vain satunnaisesti.


Poissa Jonttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Bmw e91 lci 320d touring 2011 Ex: skoda octavia RS
    • Profiili
1.Hyvin vaimea ujellus kuuluu myös itseltäni lähinnä pintakaasulla 1 ja 2 vaihteella kiihdyttäessä, kuulee vain jos radio pois päältä. Ujellus loppuu heti kun painaa kaasun pohjaan. Tuolla äänellä ajettu 25tkm ja pysynyt samanlaisena. Autona toimii myös RS TDI -07.

2.Ostaessani auton olin myös yllättynyt väännön puutteesta ennen kun ahdin astuu peliin, vanha 2.8 4 motion golffikin väänsi 100 kertaa paremmin. Elikkäs aika normaalia...

3 Jos haju ei tosiaan tule joka kerta niin veikkaan myös tuota dpf polttoa.

4. Ainakin itselläni kun tuo edellä mainittu dpf poltto käynnissä niin kierrokset jossain vaiheessa tuossa 1000rpm kohdalla tyhkäkäynnillä, laskee normaaliin kun poltto loppuu tai jos auto seisoo joitain minutteja tyhjäkäynnillä. Tällöin ajo on jonkinverran tökkivää/nykivää, tilanne normalisoituu kun poltto loppuu.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
1. mulla tuo ujellus tuntuisi tulevan vaihdelaatikosta/kytkimestä tai jostain siltä suunnalta

2. samaa vaivaa täälläkin, varsin harmittavaa esim liikennevaloihin valutettaessa, kun kakkonen ei jaksa autoa liikuttaa alle 20km/h vauhdissa


3. & 4. täällä samat oireet aina kun DPF polttelee, eli aika usein... oisko jossain 500-1000km välein, riippuen miten on ajeltu
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa jussja

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
    • Profiili
Onko kukaan selvittänyt mistä kyseinen vinkuna johtuu? Täällä kans kuuluu varsinkin kun kiihdyttää 2 tai 3 vaihteella. Taitaa olla ominaisuus mutta kumminki outo ääni se kyllä on.


Poissa Harlin

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Onko kukaan selvittänyt mistä kyseinen vinkuna johtuu? Täällä kans kuuluu varsinkin kun kiihdyttää 2 tai 3 vaihteella. Taitaa olla ominaisuus mutta kumminki outo ääni se kyllä on.
itse olen huomannut että kylmällä koneella ääni tulee selvästi turbolta. tämä loppuu kun kone vähän lämpiää
-07TDI rs