vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Octavia ilmastoinnin kompura ei jää päälle?

Poissa maalämpö

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Eli kun ilmastointi automaatilla, econolla tai ei kummallakaan . Puhaltaa melkein koko ajan  kuumaa ja välillä puhaltaa kylmää (econo asennossa).Auto asennossa hummailee moottoria edestakasin (kierroksia). Liekköä nyt näyttö rikki ? Onko näytössä kiinni koko tämän laitteen äly joka ohjaa peltejä ja lämpötilaa?

Skoda Octavia 1.8 turbo -00 248tkm ajettu.

Muuten on loistava auto.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2016, 12:52:46 ip kirjoittanut maalämpö »
Turbo se olla pitää :)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Jos autossa on climatronic, niin koodit saa siitä suoraan ulos Briskoda:n ohjeilla. Eli painetaan vasemmalla sijaitsevaa sisäilmankierto -nappia ja ja oikealla sijaitsevaa ECON -nappia yhtäaikaa samalla kun käännetään autoon virrat päälle. Tämän jälkeen climatronic tekee ensin testejä ja sen jälkeen pääsee selamaan vikakoodeja. VCDS:lläkin tietty saa vikakoodit tuosta ulos.


Poissa maalämpö

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Jos autossa on climatronic, niin koodit saa siitä suoraan ulos Briskoda:n ohjeilla. Eli painetaan vasemmalla sijaitsevaa sisäilmankierto -nappia ja ja oikealla sijaitsevaa ECON -nappia yhtäaikaa samalla kun käännetään autoon virrat päälle. Tämän jälkeen climatronic tekee ensin testejä ja sen jälkeen pääsee selamaan vikakoodeja. VCDS:lläkin tietty saa vikakoodit tuosta ulos.

No sehän se on.
 Vika koodeja oli:

4F7  00
4FA  00

Mitä lienee tarkoittavat?
Turbo se olla pitää :)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
No sehän se on.
 Vika koodeja oli:

4F7  00
4FA  00

Mitä lienee tarkoittavat?

4F7 = 1271 -> Ross-Tech
4FA = 1274 -> Ross-Tech

Kahdesta eri läppämoottorista näyttäisi siis valittavan.  :)


Poissa maalämpö

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
No sehän se on.
 Vika koodeja oli:

4F7  00
4FA  00

Mitä lienee tarkoittavat?

4F7 = 1271 -> Ross-Tech
4FA = 1274 -> Ross-Tech

Kahdesta eri läppämoottorista näyttäisi siis valittavan.  :)


Onkos nuo itse vaihdettavissa ja jostain ostettavissa?
Turbo se olla pitää :)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Onkos nuo itse vaihdettavissa ja jostain ostettavissa?

Se varmaan riippuu siitä, miten työkalut pysyy käsissä, mutta eivä siis vaadi korjaamokalustoa, kun kalibroinnin voi tehdä itse sen Climatronic:n kautta, kun osat on vaihdettu. Täältä löytyy sijainnit niille läppämoottoreille. Ja noita voi löytyä purkaamoilta, jos tietää osanumerot, tai sitten marssit marmorille ja ne tilaa sieltä osat rekkarin perusteella. Lienee kuitenkin järkevää ensin ottaa nuo osat autosta irti ja tutkia niiden kunto / puhdistaa liittimet yms.


Poissa maalämpö

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Kiitos erittäin paljon.

Kyllä työkalut pysyy käsissä, lähinnä tarvitsin tietoa onmo vaihdettava koko puhallin ym. Lähdetään jussin jälkeen purkamaan ja putsaamaan, näyttää olevan tuo toinen ainakin hankalassa paikassa.

Turbo se olla pitää :)


Poissa maalämpö

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Terve taas

Vika löytyi keskikonsolin alla oleva vivun "klipsit" olivat murtuneet ja vipu ei heilunut moottorin mukana.

Nyt on vielä sellainen vika , ettei ilmastoinnin kompuran kytkin ei jää "kiinni". Vaan se hakkaa sitä koko ajan päälle AUTO asennossa. econo asennossa se ei sitä tee kun ei ole ilmastointikaan päällä. Ilmastoinnin kompura vaihdettu uuteen, mutta uusi kompura tekee samalla lailla. Moottorin kierroksen myös heijaa koko ajan kun ilmastointi yrittää kytkeytyä päälle.

Voiko tuo kompuran vika johtua ulkolämpötilan anturista? Anturi näytti lämpimässä tallissakin 2 astetta lämmintä vaikka sisällä on 17 astetta. Jonkun aikaa ajettua lämpömittari nousi ulkona +6 ja kohta putosi +1 asteeseen, ulkolämpötila oli oikeasti +2.

Onko jossain rele tai joku tunnistin joka ei nyt pysy päällä?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2016, 04:40:04 ip kirjoittanut maalämpö »
Turbo se olla pitää :)