vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Imusarja 2.0 tdi BMN

Poissa Tuburi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Hei!

Vaihdettiin ensin EGR, kun antoi vikakoodia. Se korjantui, mutta vika siirtyi eteenpäin imusarjalle.
Vika ilmenee aina DPF polton yhteydessä, moottorin vikavalo syttyy ja hehku alkaa vilkkumaan. Vetoja on. Uudelleen käynnistys ja tuuri saa polton jatkumaan.
Imusarjassa jumittaa ilmeisesti läpät. Onko tähän muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa koko imukotelo? Läpät ilmeisesti liikkuu alipaineella? Mutta millä periaatteella?
Toinen havainto on, että moottori toisinaan rytkähtää ikävästi sammuttaessa ja toisinaan ei. Liittyykö tämä samaan vai onko sammutus/kaasuläpän puolellakin vikaa?
Kulkine Octavia rs 2.0 tdi BMN.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Hei!

Vaihdettiin ensin EGR, kun antoi vikakoodia. Se korjantui, mutta vika siirtyi eteenpäin imusarjalle.
Vika ilmenee aina DPF polton yhteydessä, moottorin vikavalo syttyy ja hehku alkaa vilkkumaan. Vetoja on. Uudelleen käynnistys ja tuuri saa polton jatkumaan.
Imusarjassa jumittaa ilmeisesti läpät. Onko tähän muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa koko imukotelo? Läpät ilmeisesti liikkuu alipaineella? Mutta millä periaatteella?
Toinen havainto on, että moottori toisinaan rytkähtää ikävästi sammuttaessa ja toisinaan ei. Liittyykö tämä samaan vai onko sammutus/kaasuläpän puolellakin vikaa?
Kulkine Octavia rs 2.0 tdi BMN.


Mistä tiedät että vika siirtyi eteenpäin imusarjan suuntaan? Antaako edelleen jotain vikakoodia?


Poissa corex

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Viallinen sammutusläppä tekee sen, että sammuttaa moottorin karheasti. Sekä välillä vilauttelee hehkunvalon mittaristossa. Itsellä teki ihan sama ja ongelma korjantui uudella läpällä. Noin 140e tarvikkeena maksoi. Siiheen vanhaan menee öljyä sisälle läpän akselia pitkin.

Imusarjan läpät kannattaa ottaa pois ja tulpata imusarjan päädyssä oleva läpänakselin reikä. Näin siis tein omassa autossa. Ja samalla voi varautua aikamoiseen sotkuun mikäli joutuu puhdistamaan sen imusarjan. Tai vaihtaa alumiinisen imusarjan BKD moottorista joka käy suoraan. Ja jättää sen alipainesäädin roikkumaan.


Oma auto on BMN moottorilla.

 


Poissa Tuburi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Ilmoittelen huomenna mitä koodia antoi.
Eikö läppien poisto anna vikakoodia? Jätetäänkö se alipaine säädin vain entiselle paikalleen "käymään tyhjää"?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Eikö läppien poisto anna vikakoodia? Jätetäänkö se alipaine säädin vain entiselle paikalleen "käymään tyhjää"?

Ei anna vikakoodia kun se alipainesäädin jätetään paikalleen.


Poissa Tuburi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Eilen ajellessa syttyi sitten hiukkaspöntön valo, mutta sammui sitten matkan aikana.. Tuurilla sai taas polteltua ::)


Eli antaa vikakoodia:
-p3138 Muuttuvapituuksinen imusarja, vaihtokytkentäventiili; säätöero

Koodi ei lähde poistamalla, mutta kuvake on mittaristosta hävinnyt.
Mistä tuo koodi käytännössä tulee? paineensäätimestä ennen sitä säätövipua vai onko se läppien säätövipu mykkä?
Miten voi testata jumiiko läpät vai onko säätöhässäkkä mykistynyt?

Jos läpät poistaa, niin paineensäädin pitää ilmeisesti tulpata?
Miten läppien poisto vaikuttaa DPF polttoon?

Muutama kysymys :D


Poissa Tuburi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Nettiä selatetssa osalla oli vika ollut sammutusläpässä samalla koodilla. Voiko tässä olla perää?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Nettiä selatetssa osalla oli vika ollut sammutusläpässä samalla koodilla. Voiko tässä olla perää?

Kyllä se hyvin todennäköisesti se on. Teoriaa tukee myös se auton sammuminen karheasti. Tarpeeksi kauan kun vielä odotat, niin palaa moottorin häiriövalo kiinteästi taulussa ja auto menee Limp-modeen. Itsellä oli sama ongelma silloin kun omistin BMN koneisen Ocun.