vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uusi keskustelualue aukaistu Fabia RS II

Jukka · 383 · 300811

Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
Ken1: mitäs välii sil koeajo yksilöllä on , jos kerta on jo korjattu ? Eihän koeautoa tarvi ostaa jos ei halua....

ja tohon ylös viitaten - tuommonen siitä olis tarvinnu tehdä =)
V70 Sportswagon


Poissa Keni1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
No ei enää niin mitään, ei vaan tehny mieli lähteä ajamaan autoa jolla oli just mällätty. Kauppoja ei kuitenkaan Skodan kanssa tulla tekemään. Sen verran on nyt tullu noita miinuksia sieltä sun täältä, joten Polo GTI on seuraava autoni. Admin vois vaikka poistaa mun tunnukset niin en pääse tänne enää häiriköimään, kiitos.


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
No ei enää niin mitään, ei vaan tehny mieli lähteä ajamaan autoa jolla oli just mällätty. Kauppoja ei kuitenkaan Skodan kanssa tulla tekemään. Sen verran on nyt tullu noita miinuksia sieltä sun täältä, joten Polo GTI on seuraava autoni. Admin vois vaikka poistaa mun tunnukset niin en pääse tänne enää häiriköimään, kiitos.

No ei tuota sun kirjoittelua voi häiriköinniksi kutsua :)

Ihmisillä on oikeus mielipiteisiin ja jos olet päätynyt Polo GTI:hin, niin sitten olet. Ei maailma siihen kaadu.

Itse petyin kanssa Fabia RS:ään ja seuraava auton kohdalla on muitakin merkkejä harkinnassa... Vaikka Admin täällä foorumilla olenkin  ;D



Poissa Matijas

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Fabia Combi RS vm -10
    • Profiili

Kävin tänään liikkeessä ihmeteltyäni, miksei mitään vastausta kysymyksiin tule, eikä tietoa autosta. Myyjä (ei auton myynyt, joka oli 2 viikon lomalla) kampesi itsensä tietokantaan ja ilmoitti auton valmistuneen maanantaina ja olevan matkalla. Rekkarinkin jo kertoi, joten 3 kk:n toimitusaika on hyvin lähellä ja voi jopa alittua (21.10. tulisi täyteen).  ::)

Että sellaista, katsotaan, kun rakkineen näkee.


Poissa Räiskäle

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
  • Fabia VRS/ vm -2010 Black
    • Profiili
Itse olen uusi täällä. ja ajattelin kirjautua tehtyäni kaupat uudesta Fabia rs:sta...jonka muuten sain alleni jo viime pe. =) Olen tyytyväinen menopeliin. Kellään tietoa minkä kokoiset talvirenkaat olisivat sopivimmat uuden korin rs:aan??                       


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili

"Keskieurooppalaisia kitkoja" löytyy ainakin seuraavan kokoisina:

205/40-17 (Originaali koko)

205/45-16 (Halkaisija n. 5 mm pienempi kuin originaalin)


Jos haluaa varta vasten Suomen oloihin tarkoitettuja/sopivia talvirenkaita, niin sitten ehkä

205/50-16

Tässä halkaisija on kuitenkin 16 mm suurempi kuin alkuperäisessä, eli auto nousee entisestään.

Itse eilen pistin tilaukseen Bridgestone Blizzak LM-25 renkaat 205/45-16 kokoisina.
Citigo 75 Dynamic


Poissa aqualizer

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Itse olen uusi täällä. ja ajattelin kirjautua tehtyäni kaupat uudesta Fabia rs:sta...jonka muuten sain alleni jo viime pe. =)

Eikun kuvia peliin sitten. Itse harkitsen myös kyseisen keksinnön ostamista ja olisi mukava nähdä autoa eri väreissä ja vannevaihtoehdoilla.


Poissa Räiskäle

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
  • Fabia VRS/ vm -2010 Black
    • Profiili
Kiitos litti rengasvinkeistä. Minkähän hintaiset noi sun tilaamat renkaat oli?

Ps. laitan kuvia myöhemmin. Autoni väri on kokonaan musta. Se oli liikkeessä vapaana, joten ei tavinnu ruveta odottelemaan tammikuuhun asti. Malli on viistoperä. On riittävän ripeä peli suomen oloihin ja alusta ei liian jäykkä. Vaihteisto toimii kuin ajatus =)


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili

Oman settini tinkasin könttähintaan auton kanssa, mutta Rengas Onlinessa (www.rengas-online.com) näyttää renkaan hinta olevan 136 €/kpl. Ja sama rengas 205/40-17 kokoisena kustantaa karvan alle 180 €.

Itselleni on tulossa punainen HB, mustalla katolla ja mustilla vanteilla. Kuvia voin pistää heti, kun auto saapuu...
Citigo 75 Dynamic


Poissa Keni1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
Vielä yks viesti koskien Skodaa - seuraavat onkin jo Polo aiheisia ja aivan eri foorumilla ;)

Jep ei pääse Poloa koeajamaan kuin vasta marraskuun puolella, joten tilasin uuden koeajon Skodalla. Tänään kävin kokeilemassa miltä Combi tuntuu ja hiukka ristiriitaisin tuntein hylkäsin kauppiaan tarjouksen. Auto sinänsä erittäin hieno, väri sama sininen kuin Octaviassa, todella asiallinen ulkoasu, auto on hyvännäköinen.

Mut sit siinä oli ajaessa kuitenkin sellaista liikaa helppoutta ja pehmeyttä, mikä ei sovi oikein raaseriin. Nyt viimeistään voidaan todeta, että DSG ei todellakaan kuulu GTI -luokan autoihin. Jos tossa autossa on tosiaan 180 heppaa, niin niitä on pidetty nälissään ja pitkään ja siksi iso osa hevosista on jo lähes kuollu). Auto kyllä kulkee nätisti ja liikkuu ripeästi, mutta missään vaiheessa ei tullut fiilistä autosta jossa on todella paljon potkua, siis todella laimean tuntuinen sporttiauto. Jopa TS Jarppa on räyhäkkäämpi kuin tuo. Aivan varmaa on, että nimenomaan DSG vaihteisto syö näiden sporttien tehot normaalien Sport-sarjalaisten tasolle. Kävin muutama vuosi siten koeajamassa Golf TSI 140 heppasen kaksoisahdetun. Se oli manuaali, hitaassa vauhdissa tuntui aivan 1.4 litraselta, mutta heti kun ahtaminen alkoi, niin suupielet levisivät kuin hangon keksillä, ihmettelin oikeesti onko keulalla tosiaan vain 1.4 litranen mylly. Koko koeajo oli nautintoa eikä autoa olisi millään halunnut palauttaa takaisin liikkeeseen, vaan olisin halunnut päästä testaamaan sitä myös radalle. Skodalla tuota fiilistä ei tullut missään vaiheessa???

Skodalla ajoin tänään reilut puoltoista tuntia, kävin motarilla, en tykitelly mutta kokeilin kuinka kiihtyy 50-100 (tietyömaan jälkeen tuuskilla) ja kyllähän se kiihty, mutta kuski ei viihtyny koska moottorin vääntö eikä teho välity kuskin hanuriin saakka, ei se lähe kuin tykin suusta vaan se miettii ja miettii ihan ku koneen ohjausyksikkö ei osais päättää kumpaa ahdinta pitäis käyttää. Siis tämä auto ei tunnu miltään, ei miltään. Ohjaus on kuin pakettiautossa kuten aiemmin joku muukin jo kuvannut, istutaan tosi korkeella. Ei kyllä ole radalle mitään asiaa tolla 'hiacella', drag stripille korkeintaan ja rekkamiehille kauppakassiks.

Tosta olis vielä pitäny maksaa iso kasa välirahaa Golfin kanssa, ei kiitos. Murto-osalla välirahasta saan Golfiin jäykemmän alustan ja softalla 30 lisäpollea konehuoneeseen, noilla muutoksilla Golfista tulee GT, jolla jaksaa ajaa pidempääkin matkaa.

Koeajon jälkeen huomasin, että myyjä näki heti mun naamasta että kauppoja ei varmasti synny, niin oli meikäläisen naama norsunvitulla että. Pahinta koeajossa oli se järkyttävä mekkala auton sisällä ja erittäin hiljaisen Golfin jälkeen meteli suorastaan lamasi hermoston ja olin koeajon jälkeen erittäin väsynyt. Koeajoaikaa oli varattu 2 tuntia, mutta se ei tullut täyteen, ei ollut mitään syytä pitkittää tuskaa yhtään enempää. Kyllä tohon varmaan tottuis kun päivittäin ajais, TS jarppa oli aivan yhtä melusa ja silläkin 2 vuotta tuli ajeltua niin miksei tollakin.

En suosittele sellaisille, jotka odottavat auton suorituskyvyltä 'vittu tää auto lähtee' efektiä, sitä ei ole. 7,3 sekkaa nollasta sataan ja vitut. Jos menee 9 sekkaa nollasta sataan niin hattua nostan. 180 heppaa pitää tuntua jossain, tossa on ehkä 140 heppaa. Käykää joku radalla testaamassa ja kertokaa miten kulkee. Voihan se tietty olla, että auto on niin hyvin tehty, että vauhti ei tunnu, mutta kun sen vauhdin ja väännön pitäis just tuntua näissä että saa sen hangon keksi -naaman :)

Pakko tosiaan koeajaa se polo gti kunhan niitä tulee suomeen, en tosin enää siltäkään ihmeitä odota, sama kone ja lodju = sama ankea fiilis.

Ei kannata tilata koeajamatta, voi pettyä pahasti. Jos haet vain ketterää pikkuautoa automaatilla, jämäkällä alustalla ja GTI ulkoasulla, niin sit toi voi olla sun auto. 1.4 TSI 90 kW:een saa 30 lisäheppaa softalla ja muutamalla satasella siihen saa jämäkämmän alustan, joten sellaista vaihtoehtoa suosittelen ennemmin, rahaa säästyy tuhansia euroja. GTI merkkejä voi ostaa kaupasta parilla eurolla ja saa ite liimattua takaluukkuun ja vaikka maskiin.

kaksoiahdettu + manuaali = Vääntää ja potkii :))

kaksoiahdettu + DSG = kuminauhaa :(

1 Turbo + DSG = Erittäin hyvä :)

1 Turbo + manuaali = Aasinpotku hanuriin :D

Kyllä näin on.

t. Kimmo


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili
Niinhän se on, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... ;o)

Tällä hetkellä itse ajelen madallettulla (Eibach) Leon Cupralla (2007) ja alla 225/35-19 kesärenkaat (Falken FK-452) ja voitte uskoa, että oma kokemukseni Fabian "melutasosta" on hiukan toinen kuin Kimmolla. Tosin koeajolenkkini Fabialla sisälsi ainoastaan "hyväkuntoisia" suomalaisia teitä, ei esimerkiksi kaupungin mukulakivitaipaleita tai vastaavia.

Kulkevuudesta olen Kimmon kanssa samaa mieltä. Tietynlainen räjähtyvyys tosiaan puuttuu, mutta kuminauhamaisuudesta en enkä kuitenkaan puhuisi. Ja kellon mukaan kyllä kulkee sen mitä luvataan. Tsekatkaa oheinen linkki:

http://www.youtube.com/watch?v=YVnxo8-ELoE



Minä olin koeajon jälkeen erittäin tyytyväinen ja positiivisestikkin yllättynyt. Ja autonhan olin jo tilannut "sikana säkissä" ennen kokeilua. Molemmat autot (Leon & Fabia) ovat tosi mukavia, vaikkakin luonteeltaan aivan toisenlaisia. Ainakin tälläisellä vanhemmalla iällä riittää Fabian potku aivan mainiosti ja ajon helppouskin on pelkkää plussaa. Jos haluaa enemmän sporttifiilistelyä, lienee manuaali paikallaan...


- Jouni
Citigo 75 Dynamic


Poissa Homer

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
  • Do it inverted!
    • Profiili
Terve kaikille! Olen uusi täällä ja liityinkin foorumille juuri Skoda Fabia RS:n takia! Hienoa, että keskustelua on saatu käyntiin.

Eli olen tällä hetkellä Toyota Yaris -ts 08 omistaja ja havittelen seuraavaksi autoksi Skodaa. Käytettyjä Octavia räsiä olen käynyt hiplailemassa jo puoli vuotta, mutta olen jäänyt odottelemaan uutta Fabiaa. Käytetyn Octavian ostossa on ne perinteiset ongelmat, takuu ei voimassa, miten edellinen omistaja on autoa kohdellut etc... Fabia rs combi on ollut mielessä ja tarkoitus on viikonloppuna käydä ajelulla pelillä! Jos auto on se mitä haen, niin välitön "tontitus" on edessä kunhan vain auton pihaan saa. Metroautosta sanoi toimitusajaksi noin 6kk eli aikas pitkä odotus on edessä! Noh aika näyttää liitynkö Skodan omistajiin:)

Kuvia kehiin!!
 


Poissa Keni1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili

 Ja kellon mukaan kyllä kulkee sen mitä luvataan. Tsekatkaa oheinen linkki:

http://www.youtube.com/watch?v=YVnxo8-ELoE



Jep kello käy mut mittaria ei näy, tosi luotettavaa faktaa LOL. Mut joo näkeehän sen auton vauhdista, että todella kovaa mennään puut vaan vilisee taustalla ;)
 


Poissa Räiskäle

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
  • Fabia VRS/ vm -2010 Black
    • Profiili
Omistan siis Rs uutukaisen ja voin itse mitanneena vakuuttaa auton liikahtavan vähintään siihen 7.3s/100 ja 14.5 s/170 revi siitä. Ei kannata olettaa mitää ennen omia mittauksia ja kokemuksia. Softalla saadaan +45 eli yht. 225 heppaa =) Vaihteisto toimii erittäin nopeasti ja veikkaan samat tehot manuaalilla ja suoritusarvot tippuvat rajusti. Kiitos ja kulaus  ;)