vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uusi keskustelualue aukaistu Fabia RS II

Jukka · 383 · 301060

Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Hieno väri. Jos olis itse mahdollisuus pesasta auto joka ajon jälkeen, niin väri olisi ollut sama. Ala tai koko maskin peittämisellä saattaisit säästää jonkun litran, kun auto lämpiää nopeammin. Ja lämpöjähän voi seurata mittareista. Itsellä on koko ala grilli peitettynä eikä 2 asteen pakkasellakaan lämmöt nouse kovassakaan ajossa. Ja öljyhän saisi olla  yli 105 astetta ennenkun huolettaisi (92 käynny)(syksyllä 93 astetta). Ralliautoissahan öljynlämpötila pyörii 110-120 asteen välillä. Vastaushan oli vähän taas raiteilta pois. Meitin Rs kulutus kaupunkissa talvella on 8.4l keskinopeus 32 km/h


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili
Itsellä on koko ala grilli peitettynä eikä 2 asteen pakkasellakaan lämmöt nouse kovassakaan ajossa.

Millä "patentilla" olet tuon alaosan peittänyt?

- Litti
Citigo 75 Dynamic



Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Mustalla pahvilla ja mustalla ilmastointiteipillä.Tein pahviin pari siivekettä. Ja taitoin ne Grillin koloista että pysyis paremmin. Ja päistä ilmastointi teipillä.  No pesun jälkeen joutuu varmaan tekeen uuden. Mutta aikaa meni 3 min ja Rahaa, mitänyt rulla sit maksaa 8 euroa? Ton pleksin sopivuudesta en rs:ään usko.  Ja kukaan ei edes huomaa teippausta. Mulle ainakin kelpaa. Ja lämmin teippi ottaa kylmäänkin muoviin kiinni Ja ei tartu niin sitkeesti kuin kesällä (tuskin jää mitään liima tahroja).


Poissa Räiskäle

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
  • Fabia VRS/ vm -2010 Black
    • Profiili
Tässä video josta jokainen uuden Fabia VRS:n omistaja tykkää...kunhan malttaa katsoa loppuun ;D

http://www.youtube.com/watch?v=fpk1ci--LWk


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Ei vastaus: Mutta huomaa öljyn ja polttoaineen kulutuksessa, että tippuu, kun pakkanen laskee alle -8 asteen. Esim motari lenkki 80 kilsaa Abc 98, keskinopeus 112 km/h kulutus 6,7l/100km. 4800 ajettu. ja 8 kilsaa  noin suoraa asvalttia hieman lunta keskinopeus 51 km/h kulutus 4,9 l/100km. Luvuissa on vain pari kiihdytystä. Ajotietokoneen mukaan mitattu. :D :D ;D. Autoon ei koskaan laiteta E10!!!! Takana oikealla narahtelee montuissa edelleen. Myyjä lupasi kysellä maahantuojalta, mistä se voisi tulla? Saa nähdä tuleeko siitä mitään! Mites muilla fabia rs II omistajilla?


Hyvää Uutta vuotta!


Poissa ToniT

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 86
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
No laittasko ny ittekki sit speksit millä auto on tulossa.

Eli keltainen HB + musta katto ja mustilla vanteilla.

lisänä otin:
- talvirengas setti jollain perus aluilla mitä saa skodalta
- lämmitin paketti sisätilalämmittimellä
- MDI-hassäkkä
- Keski kyynärnoja
- Kääntyvät kaarrevalot
- kumimatot

Viime viikolla tilattu ja tarjouksessa mainittu arvioiduksi toimitus päiväksi 28.1.2011.


Jei, tänään tuli tieto että auto oli hangossa ja kohta puoleen lähdössä matkaan kohti autoliikettä.

Ensi viikolla pitäs saada kiesi alle.
hieman aiemmin kuin oli arvioitu alunperin.

Clubiin liittymishakemuskin tuoli laitettua tässä alkuviikosta eli siltäkin kantilta homma on kohta pulkassa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 12, 2011, 09:06:37 ip kirjoittanut ToniT »


Vessu

  • Vieras
Heh unettomia öitä siis tiedossa.
Itse tässä odottelen vielä omaani (Marraskuun alussa tilattu) ;D


Poissa ToniT

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 86
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Juu, voi olla unensaanti heikossa.
Ja varsinkin sitten kun saa kuulla sen tarkan ajankohdan koska saa noutaa...

Edittiä:

No niin nyt se automyyjä sitten soitteli aamulla että auto olis siinä hänen vieressä ja komia kuulemma oli  ;)
No ensviikon tiistaina olis sovittuna autojen vaihtoa.

Talvirenkaiksi tuli sitten 195/50R16 hakkapeliitta RSi, mikä menee aikas mukavasti yksiin ton alkuperäsen koon kanssa (eroa halkasijassa jonkin laskurin mukaan 0,6mm)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2011, 01:37:14 ip kirjoittanut ToniT »


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Kun saate autoja, muistakaa tarkkailla oljyn määrää, varotus valo syttyy, jos syttyy, kun on n. 1,2l vajaus. (tikkuväli 0,8-0,9l) Mulla vei ensimmäisellä 5000 km n.1,7 l öljyä. No aika vähän kun muistaa pakkaset, varsinkin kun nyt se näyttäis olevan loppumassa. 

On vähäsen pilkkuja.


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili
Yllättävän paljon on eroja tuossa öljyn kulutuksessa. Itselläni ei ole vielä mittatikun yläpäästä tippunut pinta kuin viitisen milliä. VCDS:lläkin (VAG-COM) tsekkailin öljyn tasoja ja ei ollut kompuutterissakaan vielä lähelläkään hälytysrajaa. Autolla ajettu nyt noin 4700 km.

- Litti
Citigo 75 Dynamic


Poissa ToniT

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 86
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Olettekos mittailleet kuinkas liki tuo ajotietokoneen kulutus lukema näyttää todellista arvoa?
Ei ole tullut laskettua itse, mutta koko ajo historian aikainen ajo (1300km) näyttäis 6.9 l/100km ja usein pääsee vähänkin pidemmillä matkoilla likelle 6 litraa.
Työmatkalla keskikulutus on ollut nyt 7.2 luokkaa, mutta tässäkin viimesillä kilometreillä kulutus putoo 7.7 -> 7.2 kun tullaan isommalle tielle.
Tosin ollaan jo hyvinkin puolenvälin paikkeilla matkassa ennenkuin öljyt on siellä yli 80 asteen nurkilla ja kulutus alkaa putoomaan.
Työmatkaa siis 29km sivu, ja siitä mutkaista maaseutu tietä muutamaa viimeistä kilometriä lukuunotamatta.

Nuo lukemat siis ajotietokoneen arvoja ja ei itse laskettuja. ja tankissa ollut uudesta asti shellin v-poweria.



Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili

Minulla on tuossa footterissa linkki omiin kulutuslukemiini. Itse olen aina nollannut molemmat tripit tankatessani, joten 5000 ajetun km:n kokonaiskulutusta en kompuutterista näe. Aika hyvin täsmäävät lasketut ja auton ilmoittamat arvot, ainakin viimeisimmissä tankauksissa.

- Litti
Citigo 75 Dynamic


Poissa diezel

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili

Vessu

  • Vieras
No niin paistaa se päivä risukasaankin..:)
Tänään soitti myyjä ja kyseli olisiko minulla mitään sitä vastaan jotta tulisin poikkeamaan ensiviikolla..

RS-Combi on saapunut.
Tasan 3 kuukautta tilauksesta.
Varusteina oli:
Keskikyynärnoja
Sähkölasit taakse
Bluetooth
Parkkitutkat
Kaarre-ajovalot
Koiraverkko
Värinä Race Blue ja liike hoitaa vielä pintaan maalipinnan Brilliant käsitelyn jonka maksoin erikseen  ;D
Laitetaampa clubin jäsen hakemusta sisään..