vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uusi keskustelualue aukaistu Fabia RS II

Jukka · 383 · 300991

Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Temmi! Oletko seurannut öljyn lämpöjä kulutuksen suhteen? Itse olen havainnut, että alle n. 82 asteen, kulutus on selvästi korkemapi, kuin esim. lämmön pyöriessä 93 asteen korvilla. Eli päätelmä: Suomen kesässä voi jopa valmistajan arvot alittua.  :D Vaikka aikaisemmin väitin muuta! Tosin talvella noihin yli 90 lämpöihin ei pääse ilman maskia peittämällä!  ::)

Onko joutunut öljyä lisäilemään? Mulla loppu öljynkulutus kuin seinään viidessä tonnissa.


Poissa Temmi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • Tulossa Ocu III Combi vRS
    • Profiili
Olen huomannut täysin saman jutun öljyn lämpöjen suhteen, pyrkinyt aina nostamaan öljyn sinne 80 asteen pintaan ennen kuin suuremmin käyttää konetta. Kesää odotellessa, kulutus laskee sekä pääsee ajelee sulilla teillä tälläsellä tehokkaalla vajaavetoisella! ?-ljytaso taso 3/4 mittatikusta, ilman lisäilyjä. Ilmeisesti aika paljon vaihteluja tuossa öljyn kulutuksessa.
Tulossa Corrida Red Octavia III Combi vRS 2.0TSI man.

- ex. vRS Fabia 1.4TSI DSG7 (2010)


Vessu

  • Vieras
Ensimmäiset 200 kilometriä takana ja muikea hymy päällä.
Ainoa negatiivinen asia jonka huomasin ...ohjauspyörä ei ole aivan suorassa.
Ilmeisesti tehtaalla sattunut pikku moka, no reklamoidaan myyjälle jossain vaiheessa ja pyydetään pyöränkulmien säätö samalla.
Muuten ollut tosi tyytyväinen, DSG tuntuu taivaalta manuaalin jälkeen...
Edit
Sain muuten erikoisen neuvon sisäänajon suhteen:
Käytä laatikon manuaali toimintoja mikäli mahdollista niin laatikko saa sisäänajon paremmin.
Toisaalta aika loogista koska vaihteet 1,2 ja 3 ovat vähemmän käytössä DSG tarjotessa suurta pykälää
Yli 60 km nopeuksissa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2011, 10:52:58 ip kirjoittanut Vessu »


Poissa jiipee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Aikomuksena oli vaihtaa hyvin palvellut OCU perus-Fabiaan, mutta tuli käytyä koeajaan RS ja se oli sitten menoa...  :D
Nyt on n. 5000 km takana ja hienosti RS on pelittänyt.
?-ljyä oon lisännyt kohta lisäyspullon verran ja keskikulutus on ollut 7,5 l luokkaa (98).
DSG7 laatikko vaihtaa mielestäni vielä pehmeämmin kuin toisen automme DSG6 laatikko (Superb CR 170).


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Niin laatikothan on hinnaltaakin eri luokkaa(uusi varaosa), ja huollettavuudeltaan!


Poissa ToniT

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 86
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
No niin paistaa se päivä risukasaankin..:)
Tänään soitti myyjä ja kyseli olisiko minulla mitään sitä vastaan jotta tulisin poikkeamaan ensiviikolla..

RS-Combi on saapunut.
Tasan 3 kuukautta tilauksesta.
Varusteina oli:
Keskikyynärnoja
Sähkölasit taakse
Bluetooth
Parkkitutkat
Kaarre-ajovalot
Koiraverkko
Värinä Race Blue ja liike hoitaa vielä pintaan maalipinnan Brilliant käsitelyn jonka maksoin erikseen  ;D
Laitetaampa clubin jäsen hakemusta sisään..

Ajelitkos tänään nurmijärvi - hyvinkää välillä motarilla siinä hieman kello 16 jälkeen?

tuli bongattua eka uuden mallin fabia rs tänään ihan liikenteesessä.

Livuin siinä pikkuhiljaa vasenta kaistaa ohi omalla keltasella HB:lla.





Vessu

  • Vieras
No niin paistaa se päivä risukasaankin..:)
Tänään soitti myyjä ja kyseli olisiko minulla mitään sitä vastaan jotta tulisin poikkeamaan ensiviikolla..

RS-Combi on saapunut.
Tasan 3 kuukautta tilauksesta.
Varusteina oli:
Keskikyynärnoja
Sähkölasit taakse
Bluetooth
Parkkitutkat
Kaarre-ajovalot
Koiraverkko
Värinä Race Blue ja liike hoitaa vielä pintaan maalipinnan Brilliant käsitelyn jonka maksoin erikseen  ;D
Laitetaampa clubin jäsen hakemusta sisään..

Ajelitkos tänään nurmijärvi - hyvinkää välillä motarilla siinä hieman kello 16 jälkeen?

tuli bongattua eka uuden mallin fabia rs tänään ihan liikenteesessä.

Livuin siinä pikkuhiljaa vasenta kaistaa ohi omalla keltasella HB:lla.




Jep minähän se olin.
Kattelinkin kuka porhaltaa ohitse.. ;D


Vessu

  • Vieras
Aika kohtuulliselta vaikuttaa kulutus ajotietokoneen mukaan,nyt on 900km takana ja keskikulutus on pyörinyt
siinä 7 litran paikkeilla.
Ajona motaria ja kehä I,välillä Hyvinkää-Helsinki-Hyvinkää.
Tosin rauhallisesti tässä ollaan vielä viiletetty.
Nää pakkasaamut kun saaadaan pois niin kulutus putoaa melko varmasti.
Aika myrkkyä lyödä kone tulille -30 asteen pakkasessa aamuisin vaikka roikan perässä ollaankin ???
Toi säteilylämmitin viritys on toisaalta aika hanurista koska mulla on 2 tunnin kello tolpassa.
Ensi talveksi pitää vissin hommata se Webasto sillä mikäli tämä "viherpiiperoiden" ilmaston lämpeneminen jatkuu niin kusessa ollaan.
Edit
Positiivinen yllätys on ollut auton lämpeneminen näillä keleillä,dieselin jälkeen tuntuu lämpöjen nousu suorastaan mahtavalta.
Vanha Golffi nosti lämmöt 90 asteeseen vasta kehä III kohdalla.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2011, 08:46:02 ip kirjoittanut Vessu »



Poissa ToniT

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 86
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Tuli tuota briskodan foorumia taas pläräiltyä niin osu silmään varsin mainio pdf tiedosto tosta 1.4 TSI moottorista.

En ole tätä täällä omasta mielestäni huomannut, mutta jos oli jo niin pahoittelut.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf




Poissa Bovi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Hei onks kellään tietoo, mistä noita BT race Fabian hienoa yksityiskohtia vois ostaa omaan Babiaan. Lähinnä kiinnostaa noi takaspoilerin ja kylkien koristeet.


Poissa RekkaSeppo

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 132
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Ei kyllä ole radalle mitään asiaa tolla 'hiacella', drag stripille korkeintaan ja rekkamiehille kauppakassiks.

Eli just niinkun mulle tehty..  8)
Felicia 50 kW, Xsara 55 kW, Corolla 81 kW, Fabia 132 kW -->


Poissa aqualizer

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Semmonen pikku triviaalikysymys fabia rs:n omistajille, että olisko mahdollista saada kuvaa tuosta parkkitutkan näytöstä siinä vakio-radiossa. Samaten kiinnostaisi tietää miten Amundsen näyttää parkkitutkan informaation vai näyttääkö ollenkaan ?


Poissa ToniT

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 86
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Tuli tuossa hyvissä ajoin varmaan ensimmäisten joukossa ruuvattua kesäkumit alle jo.
Oli aika shokki kun lähti koeajolle. Rengas meteli oli ihan karmea verrattuna kitkoihin.

Koeajoautossakin oli syksyllä jo kitkat niin ei tullut istuttua kyydissä kesägummeilla.

Noh, josko tohon tottuu tai sit tarttee alkaa keksiin äänenvaimennusta...