vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uusi keskustelualue aukaistu Fabia RS II

Jukka · 383 · 300968

Poissa pappi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
    • Manuaalit
Kylmäkäynnistys - sama ääni mutta pikkusen voimakkampi, sitten nopeasti tavallinen ääni.


Poissa Timbo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
  • Fabia vRS I (ex), Ocu vRS III (tilattu)
    • Profiili
Terve vaan kaikille myös tälle puolelle. Itse olen tässä autonvaihtoa pohdiskellut kun olisi mahdollisuus ottaa työsuhdeauto. Varteenotettavimpana vaihtoehtona on tällä hetkellä uusi RS combi, mutta ongelma on se, että pääkaupunkiseudulta ei löydy yhtäkään liikettä jossa pääsisi autoa kokeilemaan eikä yhdessäkään liikkeessä osattu sanoa, että koska autoja on tulossa... Aika surkeaa autokauppaa sanoisin...  :-\

Auton tilauksella alkaa olemaan jo kiire, koska verotus muuttuu huhtikuun alussa, joten auto tulisi olla rekisteröitynä ennen huhtikuuta.


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Ajoltaa hb ja combi ovat samanlaiset. Vasta kuormattuna tulee eroja. Varsinkin combin jos, tuppaa takakontin täyteen n. 150 kg kamaa ja on yksin: Keula kevenee liikaa ja ajosta tulee hieman rauhatonta. Mutta taas täydella kuormalla ajo-ominaisuudet eivät juurikaan muutu!


eagle1927

  • Vieras
Lainaus
Auton tilauksella alkaa olemaan jo kiire, koska verotus muuttuu huhtikuun alussa, joten auto tulisi olla rekisteröitynä ennen huhtikuuta.
Tämä voi muodostua ongelmaksi koska toimitusajat ovat pidentyneet kaikissa DSG-vaihteisto-Skodissa. Juuri tänään kävin kyselemässä omani tilannetta ja valmistuu viikolla 4. On kuitenkin tilattu jo lokakuun puolivälin paikkeilla... En usko että voivat ainakaan luvata noin lyhkäsellä toimitusajalla mutta tietty voi yrittää tinkiä kauppaa maksamaan mahdollisen veronkorotuksen joka on muutes noin 800€ ilman lisävarusteita.


Poissa pappi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
    • Manuaalit
eikö ongelma että lika lähtee tuulilasilta suoraan kuljettajan sivulasille moottoritiellä?
sivusuojat eli "wind deflectors" auttavat lian vähän.
nyt tilattu se
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2012, 08:50:44 ip kirjoittanut pappi »


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Omasta mielestä ei läheskään niin pahasti heitä kuraa sivulaseille kun entinen Ibiza.
VRS


Poissa Eralumi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 54
    • Profiili
Ajoltaa hb ja combi ovat samanlaiset. Vasta kuormattuna tulee eroja. Varsinkin combin jos, tuppaa takakontin täyteen n. 150 kg kamaa ja on yksin: Keula kevenee liikaa ja ajosta tulee hieman rauhatonta. Mutta taas täydella kuormalla ajo-ominaisuudet eivät juurikaan muutu!

Ei itseasiassa ole ainakaan näin liukkaalla kelillä kitkarenkailla. Itelle tuli tuo Combi nyt tyngän tilalle ja tänään ajanut molemmilla. Tynkä reilu 6kk vanha ja 17 000km mittarissa, Combissa 16km mittarissa.
Tuo Combi on ajossa jostain syystä huomattavasti jämäkämmän tuntuinen kuin tynkä. Ja suurimman eron huomaa kurveissa, että perä irtoaa Combissa huomattavasti herkemmin, ehkä jopa liian herkästi vaikka ESP onkin päällä. No, sehän vain lisää hauskuutta :) Molemmat autot siis tyhjänä pelkästään kuski ratin takana.
Opel Astra GTC Sport -12
Exiä:
Skoda Fabia RS Combi -12
Skoda Fabia RS -11
Fiat Bravo T-Jet Sport -08 (lastutettu, 182hp, 285Nm)


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Tuossa testissä oli jotain mainintaa Combin ja HB:n käytöksestä.
http://www.iltalehti.fi/autot/2010053011737718_at.shtml

Juu tuo antaa perän hivenen luistaa ennen kuin esp puuttuu peliin.
Esp tuntuu omasta mielestä aika hyvin toimivan tässä autossa. Ja hakka 7 on alla.
VRS


eagle1927

  • Vieras
Käytättekö muuten tankissa 98:a vai 95:ta? Kauppias sanoi että 95:ta voi käyttää mutta näyttää tankin korkissa olevan suosituksena 98.


Poissa repa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Itse olen 98:lla ajellut. Kerran oli "pakko" ottaa 95:sta kun ei ollut asemalla muuta ja kovin paloi tuo bensavalo :)


samppä

  • Vieras
itekki oon 98 käyttäny. 98 käyttö on suositus, ei pitäs olla haittaa 95 käytöstä. ehkä tehoa hitusen vähemmän


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Itse käytän 98 aina ahdettuun autoon. Ja jos Shellin ohi ajaa ja tankki huutaa täyttöä niin V-poweria  :D
VRS


Vessu

  • Vieras
Itse käytän 98 aina ahdettuun autoon. Ja jos Shellin ohi ajaa ja tankki huutaa täyttöä niin V-poweria  :D
Ei ole tuo V-Power enää samaa mitä ennen.
Oktaani arvo on nykyään tasoissa Nesteen perus 98 oktaanisen
kanssa kun otetaan huomioon toleranssit valmistustekniikassa.
Itse lopetin sen käytön luettuani tuoteselosteen.
Jännä homma että Euroopassa muissa maissa saa vielä parempaa
kakkua.
Homma meni perseelleen kun ST1 osti Shellin toiminnot Suomessa.
Korkeampi litrahinta versus teho ei ole enää ostoperuste.



Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili

Ei ole tuo V-Power enää samaa mitä ennen...

Aina olen käyttänyt vähintään 98 ja aikaisemmin tuli tankattua myös silloin tällöin Shellillä. Mutta niin kuin nikob mainitsikin, ei taida V-Powerissa nykyään olla muuta vanhaa kuin hinta...

- Litti
Citigo 75 Dynamic