vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Uusi keskustelualue aukaistu Fabia RS II

Jukka · 383 · 300928

Poissa RekkaSeppo

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 132
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Kesärenkaita vaihtaessa tuli sellainen ongelma, että vasen takarengas oli jämähtänyt niin kiinni että piti moskalla naputella irti. Muissa renkaissa ei ollut mitään ongelmaa.

Samalla pikku upgrade kesävanteisiin (5€ Motonetistä  8)), tässä kuva kesken renkaiden vaihdon:

(no joo, on aika pieni kuva ja autokin ihan likanen)
Felicia 50 kW, Xsara 55 kW, Corolla 81 kW, Fabia 132 kW -->


Poissa Freddu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Mulla oli molemmat takarenkaat jumittunut kiinni, eturenkaissa ei mitään ongelmia. Joutu takarenkaita hieman potkia ja lirkutella eestaas niin lähti pikkuhiljaa. Myöskin niissä renkaan keskiöissä pulttien välissä, vanteiden skodalogon takana, oli yllättävän paljon ruostetta. Ruostetta oli jokaisen renkaan kohdalla...


samppä

  • Vieras
tpm valitteli pari kertaa renkaiden vaihdon jälkeen (check tyres). rengas paineiden tarkistus ja pari "kuittausta" autto. onko muilla tuo hälytelly? ei kyllä talvirenkaiden vaihdossa tehny tollasta.


Poissa Freddu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Itse "kalibroin" sen rengaspaineenseurannan heti renkaidenvaihdon ja paineen tarkistuksen jälkeen pitämällä sitä nappia pohjassa muutaman sekunnin kunnes kuului äänimerkki. Mulla ei ole valitellut..


Poissa Juhis

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 100
  • Fabia vRs -04
    • Profiili
Mulla oli molemmat takarenkaat jumittunut kiinni, eturenkaissa ei mitään ongelmia. Joutu takarenkaita hieman potkia ja lirkutella eestaas niin lähti pikkuhiljaa. Myöskin niissä renkaan keskiöissä pulttien välissä, vanteiden skodalogon takana, oli yllättävän paljon ruostetta. Ruostetta oli jokaisen renkaan kohdalla...
Kannattaa laittaa jotain mömmöä sinne, vaikka sit ihan kuparitahnaa tai tervaspraytä jos ei oo muuta. Helpottaa renkaanvaihtoa ja eipä siitä mitään haittaakaan oo.
Fabian kuvia
vRS=varsinainen Raketti Skoda


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Onko muuten paha homma vaihtaa tuo Fabian maski?
Miettinyt jos lattaisi tuon kromisen tilalle mustan maskin, varmaan kai sopisi hyvin.
VRS


samppä

  • Vieras
Onko muuten paha homma vaihtaa tuo Fabian maski?
Miettinyt jos lattaisi tuon kromisen tilalle mustan maskin, varmaan kai sopisi hyvin.
konepellissä kiinni oleva osa on helppo vaihtaa, yks ruuvi ja 6 muovi klipsiä, alle 10min homma. mut se ritilä osa on v-mäinen, niitä muovi kiinnikkeitä on miljoona mut voimalla se lähtee ku repäsee kunnolla, itellä vähän lohkes se kromilista parista kohtaa. toinen vaihtoehto on irrottaa sit puskuri ym. mut ei sekään kai mikään ylivoimanen homma ole. britti forumil oli jotain juttua kans tosta maskin vaihdosta, kuviakin oli. yhen sinisen oon nähny mustalla maskilla. mun mielestä sopii hyvin


Poissa Eralumi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 54
    • Profiili
Onko muuten paha homma vaihtaa tuo Fabian maski?
Miettinyt jos lattaisi tuon kromisen tilalle mustan maskin, varmaan kai sopisi hyvin.

Tuossa on Race Blue Räsä Black paketilla, eli kyllä se musta maski ainakin mustien umpioiden kanssa sopii autoon.
Opel Astra GTC Sport -12
Exiä:
Skoda Fabia RS Combi -12
Skoda Fabia RS -11
Fiat Bravo T-Jet Sport -08 (lastutettu, 182hp, 285Nm)


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Täytyy hankkia tuohon omaan Räsään taakse kuraläpät. Hakkaa muuten aika rumaksi tuon takapuskurin sivut.
Vähän joutuu fiksaan puskuria että tuosta saa hyvän näköisen.

Kuskin puoli:


Repsikan:
VRS


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Tänään soiteltu kahteen liikkeeseen varaosa puolelle.
Ensimäinen paikka sanoi että Rs malliin ei ole taakse kuraläppiä, ei HB ja combiin kumpaankaan.
Mutta veikkasi että normi farkkumallin läpät saisi pienellä muokkauksella taakse. Puskuri on kuulemma hieman erillainen Rs. Toisessa paikassa näytti kone että Rs malliin pitäisi sopia samat läpät.
Nyt nuo Combin takaläpät tilattu. Huomenna saa ja viikolla sovitella. Samalla laittaa puskuri nätiksi.
Ja 29e oli hintaa lätkillä.
VRS


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
ne sopii ilman sovitteluja. kolme ruuvia irti ja asennus 30 minsaa jos oikea tyokalu. tai sitten renkaat pois, niin on jo liiam helppoa!


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Ja läpät kyllä sopi aivan heittämällä tuonne. Ja sopiikin Räsään hyvin.  :)
Takapuskurin sain fiksattua  :) Suosittelen kyllä, varsinkin jos haluaa pitää puskurin kunnossa.





« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2012, 08:08:22 ip kirjoittanut nikob »
VRS


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili

Ei ole tuo V-Power enää samaa mitä ennen...

Aina olen käyttänyt vähintään 98 ja aikaisemmin tuli tankattua myös silloin tällöin Shellillä. Mutta niin kuin nikob mainitsikin, ei taida V-Powerissa nykyään olla muuta vanhaa kuin hinta...

- Litti

Tänään oikein ST1:sen asiakaspalvelusta kyselin tuosta V-Powerista ja vastaus on tässä:

"Väite on kyllä tarua, Shellin V-Power on edelleen samaa ainetta!"

No, tiedä häntä...

Viikonloppuja!

- Litti
Citigo 75 Dynamic


Vessu

  • Vieras

Ei ole tuo V-Power enää samaa mitä ennen...

Aina olen käyttänyt vähintään 98 ja aikaisemmin tuli tankattua myös silloin tällöin Shellillä. Mutta niin kuin nikob mainitsikin, ei taida V-Powerissa nykyään olla muuta vanhaa kuin hinta...

- Litti

Tänään oikein ST1:sen asiakaspalvelusta kyselin tuosta V-Powerista ja vastaus on tässä:

"Väite on kyllä tarua, Shellin V-Power on edelleen samaa ainetta!"

No, tiedä häntä...

Viikonloppuja!

- Litti
Data sheet 2011:
http://www-static.shell.com/static/fin/downloads/tt/bensiini_vpower_2011.pdf
Data sheet Neste:
http://www.neste.fi/doc/130178_fi.pdf
Mikäs siinä jos haluaa maksaa enemmän,sehän on vaan rahamiehen merkki  ;D
V-Powerin oktaani arvo oli korkeampi ennenkuin Mr. Anttonen osti Shellin toiminnot Suomessa.
Oktaani arvon ollessa sama kuin perusbensiinissä ei korkeampi hinta ole enää perusteltavissa.
Korkeampioktaaninen tavara ennen vanhaan oli ihan jees koska ahtopainetta ja sytytystä muuttamalla saatiin tehoja lisää.
Edit
Laitetaampas linkki vielä "vanhan" tavaran arvoihin vuodelta 2008:
http://www-static.shell.com/static/fin/downloads/tt/v-power_bensiini_tt.pdf

-Vessu


« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2012, 08:12:47 ip kirjoittanut Vessu »


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
No itse olen ajellut pääsääntöisesti nesteen litkulla, ja moottorin käynti, taikka teho-ongelmia ym. ei ole ollut. Ja autokin tuntuu piristyvän kun kilometriä tulee lisää, ainakin mitä kiihdytyksiin on uskominen. No kesällä nähdää kuinka on huippujen kanssa (Saksassa)!!! Tosin sitten tuo keskikulus on 2,3 litraa enemmänkuin valm. ilmoittaa! Eli Autobaanalla voi olla melkoista imua tankista. Tarvii varmaan katsoa tarkaan tankkauspisteet.