vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocun osto harkinnassa

Poissa korpinen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Terve kaikki foorumilaiset. Olen nykyinen bemaristi joka on suunnitellut leirin vaihtoa. Kovasti on alkanut kiinnostamaan tuo Octavia RS, mutta nyt kysynkin teiltä ocun omistajat että millaisia ns.tyyppivikoja mallista löytyy? Ja mitä kannattaa ottaa huomioon/tarkistaa kun tuollaista käytettyä katselee? ???
Varusteita kun katselin niin maxi dot olisi ihan kiva, mutta onko siitä oikeesti jotain iloa? ja mitä muita varusteita kannattasi olla?
Kovasti vaan olen alkanut ihmettelemään kuinka paljon noita on käytettynä markkinoilla. Tänäänkin nettiautossa oli 11kpl farmareita. Minkä takia noin monet haluaa siitä eroon näinkin nopeasti? Oma käsitykseni yhden koeajon jälkeen oli että ihan jämäkkä ja hyvän oloinen peli, mutta kertokaa omia mielipiteita.
Kiitos jo etukäteen kaikille.


Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili
Tämäpä on kerännyt kommentteja...  :o

Itsellä on ollut juhannuksesta Ocu alla. Kohta mittarissa 15 t km. Ei ole mitään suurempia vikoja ollut. Valot piti käydä suuntauttamassa kun lyhkäset näytti noin 10 m eteen sekä kerran on moottorin suojamuovin kiinnikkeitä käyty uusimassa. 12 t km kohdalla lisäsin vajaan litran öljyä. Muun ajan on vaan saanut painaa kaasua ja tankata löpöä.

Itse tykkään autosta kyllä erittäin paljon. Ei ole mitään valittamista. Ehkä jos ratissa olisi radion säätimet niin olisi kivempaa, mutta onneksi äänenvolyymin säätönamiska on iso ja helppo käyttää.
Typo sinne, toinen tänne...


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Suosittelen RäSäsen ostoa. Varmaan kymppi ollaan ajettu, ja vielä ei oo olluna mitään vikoja. Vilkun viiksi on vissiin aikin tyyppivika ja rispaantuneet penkit...
Meidän autossa on vakio varusteet. Eli ei esim. maxi dottia ja hyvin pärjää. Onhan se ehkä hienomman näköinen, mutta en kaipaa maxi dottia. Kait joku peruutus tutka ois hyödyllisempi esim. Eli mun mielestä ne varusteet mitä vakiona tulee niin niillä pärjää hyvin.

Miksi RäSiä on myynnissä "paljon" en tiedä? Nelikon puute, rahat loppu, elämän tilanne muuttunut... mistä näitä tietää?
RäSiä on myös myyty erittäin paljon. Tää on meidän toinen RäSä ja varmaan tulee lisää kun malli uudistuu...ehkä
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Itsellä on tarkoitus jollain aikavälillä vaihtaa tuo oma Fabia uuteen OCU RS:ään. Lisävaruste listaa katsottaessa "pakolliset" varusteet ovat maxi-dot ja metalliväri. Muut ovat sitten bonusta omasta mielestäni ja en tiedä kannattaako niistä maksaa :)


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Jes siis onks meillä lisä varuste..? Hopia metalli väri :D enhän mä muistanutkaan!
Mitäs sillä kaikkien kunnioittamalla maxi dotilla tekee? Sillä voi vissiin säätää jotain "coming home" valoja?
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Suoraan sanottuna ei mitään käsitystä mitä maxi-dotilla pystyy tekemään. Kaikki siitä vouhottaa, niin sen on parasta olla hyvä  ;D


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Aivan ;D
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa ZerBo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Itsellä on ollu RäSä alla kohta 1,5v mittarissa 37tkm. Ei mitn suurempia ongelmia etupään puslat vaihdettu kertaalleen ja puolat päivitettiin huollon yhteydessä uudemmalla numerolla oleviin. Ainut mitä kaipaa on tosiaan neliveto :S  Suosittelen :)


Poissa xLe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
  • 2006 Octavia vRS Combi
    • Profiili
Kun tuota autoa on myyty kuitenkin jo satoja, niin ei siihen suhteutettuna noita taida olla myynnissä kai juurikaan sen enempää kuin muitakaan merkkejä/malleja.

Samaa mieltä tässä kuin muutkin; vajaaveto ei tyydytä, moottori kaipaa lisää hönkää ja alusta ei oikein tarjoa vetopitoa.

Maxidotti on ihan turha vehjes (mulla se on lähinnä mittariston ulkonäköä parantamassa), vilkunviiksi kiukuttelee joskus ja kiikunkaakun tuleeko vesi sisälle kynnyksen yli. Vielä ei ole tullut, mutta jos auto olisi kaltavalla pinnalla parkissa niin tulisi. Kerran on kivi pompannut takana jarrukilven ja -laikan väliin vinguttamaan. Korjaustoimenpiteenä edestakaisin peruuttelua.

Aikalailla meluisa auto, mutta mitään nitinöitä/natinoita ei mulla kuulu. Viistoperä varmaan vähä hiljaisempi kuin farkku?

Ajettu on noin 25tkm, ylimääräisenä vaihdettu tuulilasi, mutta se nyt on kulutuskamaa.

Siinä nyt ennen kahvituntia mieleen tullutta sekalaista horinaa.


Poissa marko h

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Terve

Bensa Combi RS Skodalla ajettu 44 th ja EI kertaakaan mitään vikaa. Ei ole vuotanut ovet, vilkkun viiksi toimii, ainakin vielä hyvin. Ja se maxi dot näyttö, eihän se maksa oikeastaan mitään, kannattaan ottaa.
Peruutustutka kannattaa ottaa. ne on niin pieniä hintoja,ettei tunnu kk-lyhennyksesä lainkaan.

Mulla oli Skodaa ennen kaksi A4 Audi farkkua , toinen turbo quattro. Hyviä nekin, mutta ei Skoda mielestäni häpeä niitä yhtään. Minulla on ollut ajokortti historiani aikana 29 eri autoa, ja Skoda on niistä paras! (Audeja.useita Golffeja,Pösöjä,Opeleita,Chevroletti,Bmw,Toyota,Mazda jne...)

Rengas melua saa pinemmäksi kun vaihtaa hiukan kapeammat renkaat, vaihdoin 205/50/17 Nokian kumit, johan hiljeni rengasmelu. Ja talveksi Contit kitkat.  ;)


Poissa korpinen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Kiitos kaikille vastauksista. Kyllä tuo Rs on ollut nyt ensimmäinen vaihtoehto kun uutta menopeliä olen katsellut. Vakiona on hyvät varusteet ja hintakin on ihan kohdallaan. Tuosta vilkunviiksestä olin jo kuullutkin että taitaa olla kulutustavaraa ja nähtävästi muuta suurempaa muilla ei ole ollut. Nyt pitää toivoa että menee vanha bemari kaupaksi niin pääsee etsimään autoa ihan tosissaan.


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Korpinen: Sitten uupuu enää jäsenhakemus kerhoomme  ;)


Poissa xLe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
  • 2006 Octavia vRS Combi
    • Profiili
Aini. Yksi yleinen vika tai ominaisuus on climatronicin naputtelu. Ilmenee mullakin, mutta sinällään mitään toimintahäiröä ei (vielä?) ole ilmaantunut. Kai tuosta pitäisi muistaa valittaa.

Ilmenee auto kylmänä liikennevaloihin pysähtyessä, vaimeaa naputusta kuuluu jostain vasemman polven tienoilta. Lämpimänä en ole tuota kuullut.


Poissa Andy´s

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 90
  • Ocu II rs tfsi -2008-
    • Profiili
Terve! Piti tulla pyörähtää täällä/alkaa pyörimään täällä..kun olen seuraavaksi autoksi meinannu ocu rs:sää....näillä näkymin ens kesän alussa olis tarkotus vaihtaa toi mitsu ocuun :) onko kellään mitää hajua kuuluko toi vakio soitin can väylää?ja mimmosia vanteita porukka on noihin ocuihin tunkenu??itellä mielessä 20" ;D ja reilu madallus vielä päälle  :o


Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili
19" on tainut olla suurin joka täällä on alla ollut. Siinä ei oo suurellakaan madalluksessa ongelmia, kunhan ET on oikea. :)

Tervetuloa joukkoon vaan!!
Typo sinne, toinen tänne...