Kaasujousen saa tosiaan irti yläpäästä kunhan irroittaa metallisen renkaan yläpäästä. Tämän jälkeen kaasujousen yläpää lähtee kiertämällä irti ja jousen saa asetettua kaasujousen varteen.
Tuolla saksalaisella Octavia foorumilla oli ollu ongelmana että noi kaasujousien yläkiinnikkeet vääntyvät, jos on tarpeeksi vahvat jouset luukun avaa
miseksi
Itse löysin jouset nurkista pyörimästä. Nuo jousen värit merkkaavat jousen "vahvuutta". Vihreä on löysin, sininen keskiverto ja punainen vahva. Liian vahvoilla jousilla luukku ei sulkeudu tai niinkuin Kri sanoi saattavat yläkiinnikkeet pettää. Kaksi punaista on liian vahva kaksikko, kaksi vihreää taas liian heikko. Punaisen ja vihreän jousen yhdistelmällä luukku nousee, mutta ilmeisesti juuri punainen jousi kuoleentuu ja lakkaa toimimasta muutaman viikon jälkeen. Näin ollen siniset jouset voisivat olla optimaalisin yhdistelmä, sellaiset pitäisi vain jostain saada kokeiluun.