vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Takaluukun auttomaattinen avaus

Poissa A-J

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Kumpiko väri noista nyt sitten Combiin toimisi paremmin?? Yhtä kaikki, mukana tilaamassa ollaan.


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Jousia löytys ilmeisesti täältä

http://www.jouset.com/online-shop.aspx

numerolla ST51140 sininen medium
numerolla ST51150 punainen hard

Jos muualta ei löydy niin vois laittaa kimppatilausta, jos kiinnostusta löytyy... Toimituskulut tais olla 5 parille 10€ ja jousien kappalehinta 3,31€

Hyvä löytö! Parasta olisi vielä päästä testaamaan jousien toimivuus ja paras jousi-yhdistelmä ennen kuin tilaa "ison" erän. Mutta periaatteessa minäkin olen mukana tässä kimpassa jos sellainen järjestetään.

Tuo "ST51140 sininen medium" jousi vaikuttaa olevan melko lähellä oikeaa...



Mutta ainakin omassa koslassani ko. jousi rikkoo takuuvarmasti kaasujousen pään muoviosat,
mikäli jousta ei lyhennä parilla millillä (mikä ei välttämättä ole mahdollista,
mikäli haluaa säilyttää tehtaan tekemät tasoitetut päät jousessa)

Käväisin äsken mittaamassa jouselle sallitun maksimi Ln-pituuden (eli pituus puristettuna)
ja mielestäni 24-25 mm on aivan ehdoton maksimi. Lisäksi olin ajatellut laittaa
ohuet suojakumit jousen ja muoviosien väliin, joten tuo maksimipituus saattaisi olla lähempänä 23-24mm.

Kaasujousen varren halkaisija on noin 8mm, joten tuo jousen Dd(8,72mm) passaa kyllä.

Koska jousien hinta ei paljoa päätä pakota, ajattelin ainakin itselleni tilata lisäksi alla olevat jouset,
joiden toimivuutta voisi aluksi kokeilla.



Mutta käykääpä joku muukin mittailemassa, niin saadaan hieman laajempaa otantaa asiaan.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Briskodan puolella ovat juurikin kiinnittäneet samaan huomiota, eli lyhkäsempää jousta, joka on vielä jäykempi. Pitänee vissiin itsekkin mittailla ja seurata vähän tilannetta, ettei tule sitten "sanomista" myöhemmin  ::)


Poissa Saube

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Kannattaa olla varovainen, kun irrottelee tuota kaasuputkea ettei käy kuin mulla eli jäi kaasuputki käteen --> lasi paskaksi ja hirvee kaasuputken kolo HB räsän tavaratilan reunaan... No eikun maalarille ja 300-500 eetua laskua (en tiä viä, kun en oo vieny). Tuolla olis varmaan saanu jo jonkinlaiset elektroniset avaus ja sulkemis systeemit. =)


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Mä voin lähtee tekee kimppatilausta, joten mulle voi laittaa privaa. Ilmoittakaa mitä (sininen/punainen) otatte ja miten monta. Tilauksen ajattelin tehdä ensikuun alusta, et vois seuraavalle ratakerralla ottaa tavaraa mukaan. Silloin ne säästyis postituskuluilta, ketkä sinne tulevat...

Otetaas aikalisä tilauksen suhteen! Briskodan puolella infonneet jousien kuoleentuneen nopeasti.


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Lainaus
Otetaas aikalisä tilauksen suhteen! Briskodan puolella infonneet jousien kuoleentuneen nopeasti.

Mulla on nyt noita sinisiä muutama pari ylimääräsiäkin ja meinasin kokeilla jahka ehdin asentamaan. Jos joku haluaa kokeilla niin privaa mulle.


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Nyt on ollut vajaan viikon farkku Octaviassa siniset jouset molemmin puolin. Aluksi toimi loistavasta, mutta nyt on alkanut esiintymään pientä epävarmuutta: suurin piirtein joka toinen kerta luukku ei avaudu ylös asti. Tarkoittaa siis että siniset jouset eivät ole etsitty yhdistelmä.

Pitäisi varmaan kokeilla lyhennettyä punaisen jousen + sinisen jousen yhdistelmää.


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Onkohan tuo hieman väärä tapa lähestyä ongelmaa alun alkaenkin.

Mielestäni meidän kannattaisi uhrata ennemmin aikaa ja vaivaa vahvemman/yhteensopivan kaasujousen
etsimiseen, kuin räpeltää jousiviritysten kanssa, jotka joko eivät toimi, kuoleentuvat
tai sitten rikkovat kaasujousen suojamuovit.

Tuskin ne kustannuksetkaan karkaavat mahdottomiksi, jos vajaa parikymmentä
tilaajaa saataisiin kasaan kaasujousitilaukseen. Eiköhän kaasujousiakin ole saatavilla
vaikka minkä kokoisena ja vahvuisena.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Onkohan tuo hieman väärä tapa lähestyä ongelmaa alun alkaenkin.

Mielestäni meidän kannattaisi uhrata ennemmin aikaa ja vaivaa vahvemman/yhteensopivan kaasujousen
etsimiseen, kuin räpeltää jousiviritysten kanssa, jotka joko eivät toimi, kuoleentuvat
tai sitten rikkovat kaasujousen suojamuovit.

Tuskin ne kustannuksetkaan karkaavat mahdottomiksi, jos vajaa parikymmentä
tilaajaa saataisiin kasaan kaasujousitilaukseen. Eiköhän kaasujousiakin ole saatavilla
vaikka minkä kokoisena ja vahvuisena.

Tämä alkaa kuulostamaan juurikin oikealta vaihtoehdolta, nämä jousi-kikkailut ovat kaikki (sekä itsellä että myös maailmalla) enemmän ja vähemmän epävarmoja.


Optimi tilannehan olisi löytää sopiva kaasujousi jostain muusta mallista. Lähtökohtahan on luonnollisesti kaasujousen pituus, mutta ilmoitetaanko kaasujousen "voima" jotenkin?  Ja voimmekin jotenkin laskea tarvittavan voiman?


vvi

  • Vieras
Onkohan tuo hieman väärä tapa lähestyä ongelmaa alun alkaenkin.

Mielestäni meidän kannattaisi uhrata ennemmin aikaa ja vaivaa vahvemman/yhteensopivan kaasujousen
etsimiseen, kuin räpeltää jousiviritysten kanssa, jotka joko eivät toimi, kuoleentuvat
tai sitten rikkovat kaasujousen suojamuovit.

Tuskin ne kustannuksetkaan karkaavat mahdottomiksi, jos vajaa parikymmentä
tilaajaa saataisiin kasaan kaasujousitilaukseen. Eiköhän kaasujousiakin ole saatavilla
vaikka minkä kokoisena ja vahvuisena.

Tämä alkaa kuulostamaan juurikin oikealta vaihtoehdolta, nämä jousi-kikkailut ovat kaikki (sekä itsellä että myös maailmalla) enemmän ja vähemmän epävarmoja.


Optimi tilannehan olisi löytää sopiva kaasujousi jostain muusta mallista. Lähtökohtahan on luonnollisesti kaasujousen pituus, mutta ilmoitetaanko kaasujousen "voima" jotenkin?  Ja voimmekin jotenkin laskea tarvittavan voiman?
Eikös jousen kyljissä lue yleensä voima newtoneina...


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Noissa jousisysteemeissä,sekä kaasu-että kierrejousissa, on vaan se huono puoli, että se jousi jäykistää myös luukun sulkemista. Eli vaikka luukun saakin talvella puhtain käsin auki niin kiinni laitettaessa ei tolla "kumirenksulla" saa niin paljon voimaa että luukun sais kiinni. Ja taas on kädet kurassa  >:(


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Viriteltiin tänään RäSään ja kaverin Eleganceen nuo siniset jouset. Pistettiin jousien päälle myös kutistesukkaa. RäSässä (-08) luukku aukeaa hienosti mutta toisessa noin 100tkm (veikaan -06) ajetussa kaasujouset ovat ilmeisesti senverran jo väsyneet ettei jaksanut aina nostaa luukkua ylös.

Katellaan nyt hetki ja jos jouset kuoleentuu niin kokeillaan laittaa prikat hieman pidentämään jousta. Mielestäni siellä on kyllä tilaa mutta jousi saattaa mennä kyllä liian kasaan luukun ollessa kiinni.

Tuo Kri:n mainitsema sulkemisongelma on kyllä todellinen.


Poissa MVA

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 104
    • Profiili
    • RS
Tämä on harkinnassa, ilmeisesti "siniset jouset" ovat ok:t että takaluukku nousee ylös?

Edit: korjattu kirjoitusvirhe  ;D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2011, 09:48:17 ap kirjoittanut MVA »


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Mulla tais toimia kaikki kaks viikkoa enkä ole ehtinyt tekemään asialle mitään sen jälkeen. Sinisiä jousia mulla on pussillinen jos haluat kokeilla.


Poissa MVA

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 104
    • Profiili
    • RS
Mulla tais toimia kaikki kaks viikkoa enkä ole ehtinyt tekemään asialle mitään sen jälkeen. Sinisiä jousia mulla on pussillinen jos haluat kokeilla.
Lähetin yv:tä.