vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Takaluukun auttomaattinen avaus

Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
En tiä kun en o kakkoskoppasen luukunreunoja nähny,mut olisko parempi rakentaa se aukaisujousi johonkin muualle ku siihen kaasujouseen? Onko siä alhaalla jotkut stopparikumit yms jonka yhteyteen vois modata ne jouset?   VAI pystyiskö sinne rakentaan jonkun varren yms mikä hiukan avittais sitä aukeemista.
faster than a fast thing going fast


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
No nyt löyty taas jotain tähän liittyen:
http://hubertus-lifts.de/
ja sieltä Skodan kohdalta löytyy.


Poissa MVA

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 104
    • Profiili
    • RS


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Onkos farkussa ja hatchbackissa sama/saman pitunen pumppu, kun ei nyt pikaisella kvg:lla löytynyt infoa?


Poissa masa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
+1

Kimppatilauksessa mukana, jos sellainen järjestyy!


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Kun noita saksalaisia foorumeita tuli aiheesta lueskeltua, niin eihän noi pumputkaan ole muuta kuin jäykemmät eli samat ongelmat niissä on kuin muissakin jäykemmissä jousiviritelmissä: Kiinnikkeet vääntyy, sulkeminen vaikeutuu... Eli itse en lähde noita tilailemaan  :'(, kun joutuu tuonne kontille menemään useamman kerran päivässä.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Kokeilin tehdä tämän FFP:ltä löytyneillä ohjeilla http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=108927, eli Sciroccon pomputtimilla ja Fabian kaasujousilla. Ei olisi kannattanut, koska Fabian kaasujouset ovat ensinnäkin liian lyhyet ja tuollakaan kombinaatiolla kontti ei auennut joka kerta ylös asti, vaan nousi vain ~10 senttiä. Hyöty tästä virityksestä noihin tässä topicissa edellä mainittuihin kaasujousi + erillinen jousi kaasujousen varteen olisi ollut se ettei noilla Sciroccon pomputtimilla tule niin paljoa rasitusta kaasujousien kiinnituskohtiin, kun ne tulevat stoppareiden tilalle. Lopputulos on siis se että järeämmilläkin kaasujousilla tämä vaatisi lisäjouset noiden pomputtimien lisäksi. Ilmeisesti tässä Octaviassa on luukun avautumisen lähtökulma jotenkin erilainen kuin esimerkiksi V Golfissa, ettei tätä saa yhtä helposti toimimaan. Jos jotain sattuu kiinnostamaan, niin Octavian alkuperäisten kaasujousten voima on 480N ja Fabian jousten taas 600N, jotka asennettuna luukun kiinni laittamiseen saa käyttää paljon reilummin voimaa. Joku muu voi jatkaa tämän idean kehittelyä, mutta minä luovutan tämän osalta.  :-[


Poissa -MikA-

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
  • -08 RS TDI DSG CR PDF
    • Profiili
Toista vuotta ollu jousi patentti luukussa. Jousien lisäksi laitoin molemmin puolin jousia mustasta letkusta leikatut 5mm renkaat pehmentämään. Talvella kun combin luukku kerää lunta ja muutenkin pakkanen jäykistää, niin ei pompaa ylös asti. Kun kelit menee -10 ylöspäin niin hyvin on toiminut. Kyllä se helpottaa kun on käpälät täynnä roinaa, räntää rätkii ja avaimet hampaissa, ni "klik" ja romut konttiin. Parein ois kyllä joku sähkö sylinteri patentti, joka vetäis luukun vielä kiinnikkin, ku nappia painaa. Toi tarvis varmaaan oman kaukosäätimen. Liekö saatavilla "luxus mallin uusiin Skodiin" luukun automatiikkaa, mielestäni toi pitäis löytyä vähintään lisävarustelistalta.


Poissa Late1989

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
saisikos kuvaa et minkälainen patentti on kyseessä?


Poissa Kiisseli

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Ocu vRS combi -07, Kawasaki Z 750
    • Profiili
Nostetaanpas vanhaa aihetta hieman. Onko ko idea ihan tuhoon tuomittu vai onko joku varman ja toimivan ratkaisun löytänyt luukun avaukseen? Muut kuin -mika- saanut toimimaan?