vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

rs ocun nykiminen



Poissa koopee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Mikä sulla marko oli autos loppujen lopuksi vikana... itellä tänään rupes nykimään kiihdytettäessä, ja myös tyhjäkäynnillä tuntuu n.10sek. välein ihan kuin jäisi yksi pytty pois pelistä. Ensimmäisenä tulis itel mieleen nuo puolanjohdot/ tulpat. On tää vaan ollu niin ihana auto. Omistanu 5kk, ja tähän mennes vaihdettu 2x jarrusatula, moottorinohjaus yksikön rele, turbo, pakosarja, joku nakutuksen tunnistin ja käsijarruvaijeri. Auto tuli tänään huollosta takas kun vaihtoivat käsijarruvaijerin, ajoin n.30km ja alko tää nykiminen. Kilometrejä autolla =130tkm >:( Mut toisaalta onhan ton kaiken kattanut takuu ;D mut rupee silti hieman alahuuli väpättämään, kun takuukin lähenee loppua :(


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
^sulla käynyt kyl tosi huono tuuri..
onneks itellä ei o ollu juuri mitään vikoja.
faster than a fast thing going fast


Poissa Oskari

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 134
  • 1u2 rs -04
    • Profiili
Mikä sulla marko oli autos loppujen lopuksi vikana... itellä tänään rupes nykimään kiihdytettäessä, ja myös tyhjäkäynnillä tuntuu n.10sek. välein ihan kuin jäisi yksi pytty pois pelistä. Ensimmäisenä tulis itel mieleen nuo puolanjohdot/ tulpat. On tää vaan ollu niin ihana auto. Omistanu 5kk, ja tähän mennes vaihdettu 2x jarrusatula, moottorinohjaus yksikön rele, turbo, pakosarja, joku nakutuksen tunnistin ja käsijarruvaijeri. Auto tuli tänään huollosta takas kun vaihtoivat käsijarruvaijerin, ajoin n.30km ja alko tää nykiminen. Kilometrejä autolla =130tkm >:( Mut toisaalta onhan ton kaiken kattanut takuu ;D mut rupee silti hieman alahuuli väpättämään, kun takuukin lähenee loppua :(

Kokeile puhdistaa/uusia ilmamäärämittari.


Poissa koopee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Mikä sulla marko oli autos loppujen lopuksi vikana... itellä tänään rupes nykimään kiihdytettäessä, ja myös tyhjäkäynnillä tuntuu n.10sek. välein ihan kuin jäisi yksi pytty pois pelistä. Ensimmäisenä tulis itel mieleen nuo puolanjohdot/ tulpat. On tää vaan ollu niin ihana auto. Omistanu 5kk, ja tähän mennes vaihdettu 2x jarrusatula, moottorinohjaus yksikön rele, turbo, pakosarja, joku nakutuksen tunnistin ja käsijarruvaijeri. Auto tuli tänään huollosta takas kun vaihtoivat käsijarruvaijerin, ajoin n.30km ja alko tää nykiminen. Kilometrejä autolla =130tkm >:( Mut toisaalta onhan ton kaiken kattanut takuu ;D mut rupee silti hieman alahuuli väpättämään, kun takuukin lähenee loppua :(

Kokeile puhdistaa/uusia ilmamäärämittari.

Mä vien huomenna huoltoon jos vaan ehtivät ottamaan sen heti huomenna käsittelyyn... tännän sillä ajoin 20km ja nyt siinä sytty moottorin vikavalo ja pätkii tosi pahasti. ei oikein huvita itse mennä edes koskemaan koko autoon kun on takuuta, ja tallissakin on sulamassa yks subaru impreza sti joka ei lähde edes käyntiin (ei mun). Tästä eteenpäin on sit pakko koskea kun takuuta jäljel enää 58km  :-\


Poissa marko.ketonen

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 127
  • Skoda Ocu I combi RS
    • Profiili
vikaa en ole paikallistanut vielä, seuraavat toimenpiteet mitä tuolle teen kun autolle pääsen, tarkistan kaikki sähköjohdot, letkut ja testaan mikä on. Tulpat,puolat ja ilmamäärämittarihan tuohon on vaihdettu.
JH Sound
Marko Ketonen
- Autohifit & tuningtuotteet nopeasti ja vaivattomasti -
www.jh-sound.fi
myynti@jh-sound.fi
0505520339


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
ei liity varmaan sun oireisiin mut itselle tos syksyllä? tein,askartelin uutta letkua paljon.
paskalaatusta letkua ja muoviputkee tuo orggis kama

imusarjalta lähtee 2 letkua,toinen meni muistaakseni huohotusletkuun(minkä korjasin jo viime kesänä) ja toinen meni johkin,en muista mut enivei,letkut jotka lähti
imusarjasta oli täyttä lakritsia.. auto ei kyl nykiny yms. oli aika vmäinen homma,todella ahdasta.
pihinä en ostanut orkkis letkuja vaan käytin paikallisen teknikumin tuotteita joka teki hommasta astetta vaikeemman kun joutu sovitteleen yms.

varsinkin huohotus letkuviritys aivan sika hintanen :o
faster than a fast thing going fast


Poissa koopee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
juu, äsken puhuin puhelimeshuollon kans et puolat olis menny. Saavat huomenna auton kasaan, ja toivon et se vika olis siinä. Jospa toi nyt rupeis toimimaan, kun on tota palikkaa aika kasa vaihdettu, ja takuu loppuu. Eli autoon siis vaihdettu nyt pakosarja (halki), turbo (halki), 2x jarrusatula (joku linkku sisältä mennyt), moottorinohjausyksikön rele (palanut paskaksi??) nakutuksentunnistin?, puolat/johdot ja tietysti pakolliset vilkunsiipi ja normaalit kuluvat osat, kaikki tämä siis 5kk sisällä. =n.6500-7000€, mut eihän se ole kuin puolet auton arvosta. Mut jospa tää huono tuuri loppuisi takuun kanssa samaan aikaan ???
ei liity varmaan sun oireisiin mut itselle tos syksyllä? tein,askartelin uutta letkua paljon.
paskalaatusta letkua ja muoviputkee tuo orggis kama

imusarjalta lähtee 2 letkua,toinen meni muistaakseni huohotusletkuun(minkä korjasin jo viime kesänä) ja toinen meni johkin,en muista mut enivei,letkut jotka lähti
imusarjasta oli täyttä lakritsia.. auto ei kyl nykiny yms. oli aika vmäinen homma,todella ahdasta.
pihinä en ostanut orkkis letkuja vaan käytin paikallisen teknikumin tuotteita joka teki hommasta astetta vaikeemman kun joutu sovitteleen yms.

varsinkin huohotus letkuviritys aivan sika hintanen :o
Joo mulla vaihdeltiin noita samal ku turbo ja pakosarja vaihdettiin... oli kuulemma mukavaa hommaa ;D


Poissa Lasse S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 122
    • Profiili
juu, äsken puhuin puhelimeshuollon kans et puolat olis menny. Saavat huomenna auton kasaan, ja toivon et se vika olis siinä. Jospa toi nyt rupeis toimimaan, kun on tota palikkaa aika kasa vaihdettu, ja takuu loppuu. Eli autoon siis vaihdettu nyt pakosarja (halki), turbo (halki), 2x jarrusatula (joku linkku sisältä mennyt), moottorinohjausyksikön rele (palanut paskaksi??) nakutuksentunnistin?, puolat/johdot ja tietysti pakolliset vilkunsiipi ja normaalit kuluvat osat, kaikki tämä siis 5kk sisällä. =n.6500-7000€, mut eihän se ole kuin puolet auton arvosta. Mut jospa tää huono tuuri loppuisi takuun kanssa samaan aikaan ???

Aika uskomatonta. Taitaa olla vaihdettu niitä osia vaan kokeilumielessä kun on etsitty vikaa mitä ei ole löydetty.


Poissa Jokke_81

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili
En tiedä mikä omaan rässään tuli palaa moottorin vikavalo mutta mitään ongelmaa autossa ei ole, paitsi että välillä saa sahata lämpöisenä niin perkeleesti käymään ja sit haiskahtaa bensalta??? Muuten toimii hyvin ja lähtee kyllä kylmänä hyvin käyntiin....


Poissa koopee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
juu, äsken puhuin puhelimeshuollon kans et puolat olis menny. Saavat huomenna auton kasaan, ja toivon et se vika olis siinä. Jospa toi nyt rupeis toimimaan, kun on tota palikkaa aika kasa vaihdettu, ja takuu loppuu. Eli autoon siis vaihdettu nyt pakosarja (halki), turbo (halki), 2x jarrusatula (joku linkku sisältä mennyt), moottorinohjausyksikön rele (palanut paskaksi??) nakutuksentunnistin?, puolat/johdot ja tietysti pakolliset vilkunsiipi ja normaalit kuluvat osat, kaikki tämä siis 5kk sisällä. =n.6500-7000€, mut eihän se ole kuin puolet auton arvosta. Mut jospa tää huono tuuri loppuisi takuun kanssa samaan aikaan ???

Aika uskomatonta. Taitaa olla vaihdettu niitä osia vaan kokeilumielessä kun on etsitty vikaa mitä ei ole löydetty.
ainut mikä kokeilu mielessä vaihdettu, oli nakutuksentunnistin, ja siihenkin antoi kyllä vikakoodin mut se ei oireillut mitenkään. kaikki muu aiheuttanut enemmän tai vähemmän ongelmia . Unohdin edellisestä listasta käsijarruvaijerin joka oli venynyt niin paljon et ei riittänyt varat kiristää... en tiedä kuka tai millainen äijä tolla on ajanut ennen meitä mut, meillä sillä ajaa muija, ja en usko et se ihan hirveesti sitä polettaa ??? joten tuskin on meidän ajotavoista tää homma kiinni


Poissa NKH

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 111
  • Skoda Octavia Combi vRS Typ:1U5 132kW AUQ -05
    • Profiili
    • Skodatkin pajottaa NK-Huolto
En tiedä mikä omaan rässään tuli palaa moottorin vikavalo mutta mitään ongelmaa autossa ei ole, paitsi että välillä saa sahata lämpöisenä niin perkeleesti käymään ja sit haiskahtaa bensalta??? Muuten toimii hyvin ja lähtee kyllä kylmänä hyvin käyntiin....

Vikavalon syttyminen on toisaalta helpotus kun pääsee nopeammin vian jäljille!
Oireet viittaa ruiskun lämpötila-anturiin, väärällä arvolla rikastaa liikaa. Toisaalta voi tehdä sen myös tuon vikatilan vuoksi että kannattaa luetuttaa ennenkuin lähtee arpoon.
- Skoda Octavia Combi vRS 1.8T AUQ -
- VW Vento 1.8 ABS - *MYYTY*
- VW Transporter T4 2.4D AAB -
- VW Jetta II 1.6 EZ -


Poissa koopee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Auto haettiin huollosta ja hyvin tuntuu pelaavan. Puolat sinne vaihdettiin.


Poissa Jokke_81

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili
Hyvä että lähti pelaan.... Vien kans omani ens keskiviikkona huoltoon katotaan ensin ne vikakoodit että mitä sieltä ilmenee...