vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

octavia rs 95e vs 98e

supe · 18 · 13027

Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Itsekkin räsän tankkiin laitan vain ysikasia. Ex vaparilla 98:lla ajaessa nykimiset jäi pois...


Poissa evilk

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
  • 2.0 TFSI RS Combi 2010
    • Profiili
Aikaisemmalla 2.0TFSI Räsällä tuli käytettyä kesällä 98eetä ja talven liukkailla enimmäkseen 95eetä. Eipä siitä lisätehosta talvella mitään iloa olisikaan ollut kun kitkat on muutenkin kovilla  :D

Nykyään alla on 2.0TSI ja olen pannut tankkiin pelkkää 95eetä. Jostain käsitin, että uudessa koneessa ei täyteen tehoon tarvittaisi 98eetä. Kulutus on ollut uudella todella pientä. Olen päässyt 30km työmatkalla 5.5-5.9l/100km kulutuslukemiin kun oikein yrittää taloudellisesti ajaa. Tuollaisiin lukemiin pääseminen tosin vaatii ettei kaasu käy missään vaiheessa pohjassa, joka on luonnollisesti hieman vaikeaa ;D

Anyways olen ollut tyytyväinen uusi 2.0TSI kuluttaa vähemmän, mutta pakoäänet ovat tulleet vaisummiksi. Moottorinohjaus muuten rajoittaa 2.0TSI:n kierrokset tyhjäkäynnillä 3800r/min.


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Siinä menee about tankillinen kun laite sopeuttaa itsensä 98:lle, kun vaihdat takaisin 95:seen niin huomaat hyytymisen heti... mutta ei tuo ero nyt mikään valtava tietenkään ole.

Mutta psykologinen tehon lisäys on valtava!

Heti kun tankilta lähti, tuntu että ainakin parikymmentä heppaa tuli lisää ja
auto reagoi kaasuun aivan pirusti nopeampaa.

(Tai sitten se on oikeasti niin)  ;D
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010