vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

akun kenkä

Vieras · 8 · 5259

vvi

  • Vieras
kauan skodassa pitää olla kenkä irti et nollautuu nollautuvat häiriö valot yms autosta?? 2h?


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Akunkengän kun irroitat niin luultavasti generoit niitä vikakoodeja vähintään saman verran lisää.


Poissa TomR_S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 123
    • Profiili
Akunkengän kun irroitat niin luultavasti generoit niitä vikakoodeja vähintään saman verran lisää.

Ei kyllä pidä omassa ainakaan paikkaansa.
-Hey we all know how we gonna die, baby. We gonna crash & burn."


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
No hieman kärjistetysti mutta ei tuo akun irroittelu ole oikea tapa postaa koodeja.


Poissa TomR_S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 123
    • Profiili
Ei ole mutta ei ne kyllä lisäännykkään sillä.
-Hey we all know how we gonna die, baby. We gonna crash & burn."


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Oletko lukenut vikakoodeja heti akun kengän kiinnittämisen jälkeen? Aika moni purkki vahtii käyttöjännitettä ja jättää vikakoodin jos mennään alle tietyn rajan. Nuo koodit poistuvat hetken käytön jälkeen kun purkit tunnistavat että jännitetasot ovat normaalit mutta sinne voi samalla jännitteiden ollessa putoamassa tulla lukuvirheitä ja niistä johtuvia vikakoodeja. Myös osa muista koodeista poistuu esim. muutaman käynnistyksen jälkeen ja jos vika on edelleen päällä niin palaa tietysti takaisin. Aikaisemmin jos esim. Airbag kontrolleriin ilmestyi tuollainen alijännitekoodi niin sepä ei poistunutkaan kuin nollaamalla, Räsässä onneksi poistuu.

Ja jos niitä vikakoodejä ilmestyy niin olisi se hyvä tietää minkä takia. Yleensä sille koodille on jokin syy eikä vaan kiusaksi sinne putkahda. Eteenkin jos sytyttää jonkin vika- tai varoitusvalon mittaristoon.


Poissa TomR_S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 123
    • Profiili
Miellän reilut vikakoodit siten että kojetaulu on kuin joulukuusi eikä yksikään valo palanut akun irrtoituksen jälkeen.
En minä opettanut nollaamaan vikaa akkua irroittamalla.Sanoin vain että omastani valo poistui koodin jäädessä muistiin..joka nollattiin seuraavana arkipäivänä.
-Hey we all know how we gonna die, baby. We gonna crash & burn."


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Niin ja minä sanoin että vikakoodeja tulee akun kengän irroittelusta niinkun niitä tulee. Läheskään kaikki vikakoodit eivät syttele valoja koetauluun. Toki ne mitkä välitöntä reakointia vaativat yleensä kyllä.

Mutta pointti koko hommalla on nyt kuitenkin se että ECU:n resetointi ei ole oikea tapa päästä eroon vikakoodeista ja pahimmassa tapauksessa vaan generoi niitä lisää.