vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Kulutus keskustelua

Poissa Oskari

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 134
  • 1u2 rs -04
    • Profiili
Hei, minkäläisilla kulutuksilla olette päässyt 1 kopan rs:illänne? Voitasiin sopia, ettei keskusteluun laiteta alle 20km matkoja kun ne ei vielä ole todellisuudenmukaisia ;D

Oma paras, auto täynnä kamaa, 18" vanteet, 2 henkilöä ja 50km matka @ 5.9l/100km :)


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Eipä oo meikäläisellä vielä ikinä näyttäny keskikulutusmittari 5:lla alkavia lukuja. Oma paras lienee jossain 6.5-6.7 välillä ja sekin kun olen itsekseni ajellut.


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili


Avokki on päässyt Lappeenranta-Kouvola-Lappeenranta välillä ajotietokoneen mukaan 6.0l/100km, itse vaikka miten yritän niin 6.5 taitaa olla minimi

-02 Octavia Vrs


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
kaikki menee mitä tankkiin laittaa..
faster than a fast thing going fast


Poissa JaS

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
  • A4 quattro & Octavia RS
    • Profiili
Aika mainio suoritus tuo 5,9 litraa noilla asetuksilla! Eli hyvin rullaa bensa-RS. Kannattaa jo harkita osallistumista taloudellisuusajokilpailuihin.

Nippanappa menee kesäkelillä alle 6,6 litraa. Yksin, tyhjällä biilillä ja 17" vantein, ilmastointi pois päältä.

Tänä kesänä kokeillut myös eri oktaaneja. 95 ei toimi. Nuhainen ja nykähtelee. 98 toimii hyvin. Shell V-power ja johan alkaa hymyillyttää.
Tästä lähin lurppaan tankkiin niin kauan vain tuota Shellin poweria, kunnes liikenneasemat häviävät ympäriltä.
The older I get the faster I was


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Ihtellä 95 aina tankissa ja matkaajo sodankylä-oulunlääni 6.7litraa, sitte jos on 80 rajotus niin 6.5.
Onko 98siin muka tuntuva tehoero, kun ei ole ite tullu kokeiltua kuin aina yks 50e 98sia ja eihän se välttämättä vielä muuta koneen säätöjä ::)

Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Taavi

  • Vieras
Mie oon ajanu 98:lla alusta lähtien.

Matka ajossa keskinopeuden ollessa 85-92, kulutus ollut ajotietokoneen mukaan 6,3l/100km.

Kulutus seuranta on tallessa koko ajalta   8) :o 8)

« Viimeksi muokattu: Elokuu 24, 2010, 06:07:05 ip kirjoittanut Taavi »


Poissa Oskari

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 134
  • 1u2 rs -04
    • Profiili
5.3l/100km, 76km/h, 47km matka. 95e polttoaineena. Sama 18" vanteilla oleva farmari BENSA mk1 rs.

Minä ja morsian oli kyytissä. Uskon, että vieläkin saisi kutistettua, sillä välistä piti käydä rillillä syömässä ;D


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili
No aika hajulla kyllä kulkee. Täysin vakio?
-02 Octavia Vrs


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
5.3l/100km, 76km/h, 47km matka. 95e polttoaineena. Sama 18" vanteilla oleva farmari BENSA mk1 rs.

Minä ja morsian oli kyytissä. Uskon, että vieläkin saisi kutistettua, sillä välistä piti käydä rillillä syömässä ;D

Onko toi kulutus lähteny ns. nollasta? Eli kun auto startataan ja lähdetään kylmiltään niin kulutushan näyttää alunperin ihan levottomia lukemia ennenkuin tippuu ns. normaaliin.

Jotenkin kun tuolla omalla nyt lähes 4v. ajellut ja välillä jopa oikein tsempannut kulutuksen kanssa niin tuollaista 5.3:sta on todella vaikea uskoa. Sul on kuitenkin vaihdettu siihen dieselkone  ;D


Poissa Oskari

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 134
  • 1u2 rs -04
    • Profiili
5.3l/100km, 76km/h, 47km matka. 95e polttoaineena. Sama 18" vanteilla oleva farmari BENSA mk1 rs.

Minä ja morsian oli kyytissä. Uskon, että vieläkin saisi kutistettua, sillä välistä piti käydä rillillä syömässä ;D

Onko toi kulutus lähteny ns. nollasta? Eli kun auto startataan ja lähdetään kylmiltään niin kulutushan näyttää alunperin ihan levottomia lukemia ennenkuin tippuu ns. normaaliin.

Jotenkin kun tuolla omalla nyt lähes 4v. ajellut ja välillä jopa oikein tsempannut kulutuksen kanssa niin tuollaista 5.3:sta on todella vaikea uskoa. Sul on kuitenkin vaihdettu siihen dieselkone  ;D

Tekniikaltaan täysin vakio. Tein siten, että ajelin mökille. Saunottiin ja lähdettiin takaisinpäin 2-3h päästä. --> trippi nolliin ja menoks ;D Toki tässä kone ei ollut ihan kylmä mutu 30-40°C, mutta uskon, että pääsisin samaan lukemaan ihan "kylmiltäänkin", vaatisi tosin varmaan vähintään 80km reissun.

Ei se vaikiaa ole, vaatii vain älytöntä itsehillintää ;D On tuossakin tuo ~5000tkm keskikulutus olla tuola 7.5l/100km korvilla, kun tuota lastia on yleensä niin paljon.

Pääsin mä evomitsullakin 7.6l/100km 400km matkalla   ::)


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Täällä kans ei ole koskaan alle 6 litran kulutuksiin päästy. Paras tulos taisi tulla ajoreissulla Keuruulta Kolariin. Lukema taisi olla 6.1l/100km (tuolloin auto oli vakio) ja tankissa oli V-poweria. Vaimon kanssa kahdestaa ajeltiin, ai niin olihan meidän kääpiömäyräkoira myös kyydissä.  :) Tuosta reissusta nyt jo useampi vuosi aikaa.

Auto ollut mulla uudesta asti ja aina olen tankkiin 98 oktaanista laittanut. Voisi kuvitella, että jos alle kuuden litran kulutuslukemia saa aikaan, niin olisi silloin tien tukkona.  ;)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
kaik on männy mitä tankkiin kaateloo..
faster than a fast thing going fast


Poissa Oskari

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 134
  • 1u2 rs -04
    • Profiili
Aloitetaan kausi. 5.8l/100km. Moottori pakkasesta käyntiin, vaasa-kokkola (127km). Molemmissa päissä hieman kaupunkiajoa.