vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Rosteriputken resonointi!?!?!

Poissa anuspede

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Mielenkiintoinen pointti tuohon ongelmaani: Siis, auton ollessa liikkeellä, resonoi 1500 kierroksella (ja vaihteella ei ole väliä). Jos kaasutelee paikallaan, ei mitään ääntä...?


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
auton moottori rasittuu/elää erilaisesti vedossa ja paikallaan huudattaessa.
en o II kopan putkeen perehtynyt mut jos putkesta resonointi johtuu niin sinne tarvii hitsailla vahviketta
tai sitten pöntössä sisuskalut irti?
faster than a fast thing going fast


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
auto pukeille,kaveri painaa kaasua ja kuuntelee mistä resonoi..

jos resonoi putkesta niin hitsaa palan pelliä yms vahvikkeen siihen kohtia

Tämähän ei varmaankaan käynyt kertaakaan mielessä useaan kertaan äänen lähdettä haeskellessa.

Ongelmanahan kuitenkin on se, että ääni ei kuulu paikallaan kaasuteltaessa.

Käskin myös huoltojamppoja nostamaan auton ilmaan ja kuutosvaihteella kiihdyttelemään kriittisen kierrosalueen ohi,
jos renkaiden ja vanteiden massa aiheuttaisi tarpeeksi kuormitusta, mutta ei ollut ääni tullut esiin silloinkaan.

Seuraava vaihtoehto olisi ollut dyno, mutta heillä se ainakin pitää niin järjetöntä meteliä,
että ei kuulemma toivoakaan kuulla noita räminöitä silloin.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
auto pukeille,kaveri painaa kaasua ja kuuntelee mistä resonoi..

jos resonoi putkesta niin hitsaa palan pelliä yms vahvikkeen siihen kohtia

Tämähän ei varmaankaan käynyt kertaakaan mielessä useaan kertaan äänen lähdettä haeskellessa.

Ongelmanahan kuitenkin on se, että ääni ei kuulu paikallaan kaasuteltaessa.

Käskin myös huoltojamppoja nostamaan auton ilmaan ja kuutosvaihteella kiihdyttelemään kriittisen kierrosalueen ohi,
jos renkaiden ja vanteiden massa aiheuttaisi tarpeeksi kuormitusta, mutta ei ollut ääni tullut esiin silloinkaan.

Seuraava vaihtoehto olisi ollut dyno, mutta heillä se ainakin pitää niin järjetöntä meteliä,
että ei kuulemma toivoakaan kuulla noita räminöitä silloin.
no joo,aina ei voi tietää..
itsellä rämisi noi alusuojapellit putken ympärillä?  ne kiinnikkeet oli paskana
meneekö takuu umpeen jos hitsais putkeen vahvike palaa tai vaihtaa toisen pöntön?
kannattaa kokeilla jos suoraa putkee pitempi matka,ni laittaa siihen suoran kohille jonkun klemmarin,yleensä se suora osuus resonoi..
faster than a fast thing going fast


Poissa anuspede

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Vietin tovin taskulampulla varustettuna makuuasennossa auton vierellä, ja syy omaan kolinaani selvisi. Putken keskiosan toinen kiinniketappi on poikki (tappi, jonka toisessa päässä on autossa kiinni kumi). Ei muuta kuin kohta pajalle hitsattavaksi. Kumma juttu, kun eivät skeida-huollossa tuota huomanneet. Itseltä otti minuutin kun huomasin...


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Vietin tovin taskulampulla varustettuna makuuasennossa auton vierellä, ja syy omaan kolinaani selvisi. Putken keskiosan toinen kiinniketappi on poikki (tappi, jonka toisessa päässä on autossa kiinni kumi). Ei muuta kuin kohta pajalle hitsattavaksi. Kumma juttu, kun eivät skeida-huollossa tuota huomanneet. Itseltä otti minuutin kun huomasin...

No joo.
Kotikonnuilla on tallissa monttu, joten pitänee ajaa pirssi montun päälle ja kuikuilla halogeenien kanssa putkistoa,
kunhan vain aikaa löytyisi joskus sen verran.

Meinaa sotia vain vähän mun periaatteita vastaan, että autolle jossa on tehdastakuuta jäljellä,
joutuu itse suorittaa vianselvitystä.

Kait se on pakko sortua. Alko taas liikaa ärsyttämään eilen toi rämiseminen.

Ehdotin itsekin huollossa tota Sepun esittämää vahvikkeen hitsaamista putken kylkeen, jos se vaikka muuttais resonointi ominaisuuksia,
mutta väittivät huollossa että eipä kannata putkea pilata hitsailemalla. Iskee kuulemma korroosio kohtalaisen nopeasti.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
sinkkispraytä tai jotain sutimaalia päälle ni ei ruostu hitsin kohilta
oman putkiston maalasin sinkkisprayllä koko matkalta ja jopa downpipessäkin vielä maali päällä,väri kylläkin muuttunut..

omassa 1 koppasessa katin jälkeinen kiinnike oli murtunut irti,kumit oli hyvät mut oli putkesta irronnut.
ja jos 2 koppasessa on saman tyyppinen tuo kiinnike niin varmasti ääntää?
faster than a fast thing going fast


Poissa Väpä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 60
    • Profiili
Tulipahan korjattua putken resonointi... heitin putken roskiin ja pulttasin milltekin catbackin kiinni  8) Suosittelen muillekkin samaa korjaus menetelmää :)
Saab 9-3 Aero 2.8t V6 300hv/490nm  8)


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Tulipahan korjattua putken resonointi... heitin putken roskiin ja pulttasin milltekin catbackin kiinni  8) Suosittelen muillekkin samaa korjaus menetelmää :)

Kumman, resonated vai non resonated?
Jaksasitko ääninäytettä nauhoitella? Kiinnostais itseäkin kovasti tuo vaihtoehto, mikäli ei aivan järkyttävät "teini" pörinät tule.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa Väpä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 60
    • Profiili
Tulipahan korjattua putken resonointi... heitin putken roskiin ja pulttasin milltekin catbackin kiinni  8) Suosittelen muillekkin samaa korjaus menetelmää :)

Kumman, resonated vai non resonated?
Jaksasitko ääninäytettä nauhoitella? Kiinnostais itseäkin kovasti tuo vaihtoehto, mikäli ei aivan järkyttävät "teini" pörinät tule.

Non resonated, koska oli halvempi  ;D Ääninäytteen voin nauhotella vikonloppuna.
Saab 9-3 Aero 2.8t V6 300hv/490nm  8)


Poissa Väpä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 60
    • Profiili
Tässä nyt vähän ääninäytettä videon muodossa; http://www.youtube.com/watch?v=vLrLvQyYYmc
Saab 9-3 Aero 2.8t V6 300hv/490nm  8)


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Tässä nyt vähän ääninäytettä videon muodossa; http://www.youtube.com/watch?v=vLrLvQyYYmc

Thanks.

Ensivaikutelma oli, että ehkä aavistuksen liian huomiotaherättävät pörinät.
(Todennäköisesti vielä kamerakin hieman muuttaa vaisummaks ääniä.)

Pitääpä vähän sulatella ja pohdiskella.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010