Rs.ssä näkyy palavan lyhyet valot myös pitkien ollessa päällä. Nythän siis kannattaisi ilmeisesti tehdä kytkentä seuraavasti.
1.Koodata valoautomatiikka niin, että vain parkit edessä ja takana sekä kilven valot palavat valokytkimen nolla asennossa.
2.Ottaa parkkejen johdosta huomiovaloille (RL) heräte, että syttyvät näin ollen, kun auton käynnistää. (Oletuksena, että valoautomatiikan saa kytkettyä niin kuin ensimmäisessä kohtaa kirjoitin)
3. Ottaa lyhyen johdosta herätä huomiovaloille mikä sammuttaa ne. Tässä johdossahan on jännite sekä pitkillä, että lyhyillä. Jolloin huomiovalot sammuvat.
Näin kytkemällä ei tarvitse sumuvalo linjaan vastuksia ja huomiovaloista saa sen hyödyn, että vie vähemmän virtaa. Ei tarvitse vastuksiin hukuttaa tehoa. Vaatii tosin johdotuksia enemmän. Jos kuitenkin olen oikein ajatellut niin saan kaikki jännitteet ajovalolta ja mahdollisesti akulta.
Valoista riippuen voi pärjätä jopa ilman ulkoista vaihtorelettä. Monessa tarvikemallin valossa on +15 nasta virtalukolle ja tämän ajettelin kytkeä parkeille.
Toinen johto on sammutus johto minkä taas kytkisin lyhyiden johtoon.
Sitten on maa.
Nyt vaan täytyy löytää sopivan kokoiset huomiovalot keulalle ja koodaaja kuka osaisi koodata valoautomaatiikan pois.
Minkä värinen johto/liittimen numero on siellä valokytkimellä sumareille?
Sen johdon joudun varmaan katkaisemaan ettei sumareita saa jatkossa päälle, jos kytken noin kuin yllä kerroin ja en koodaa niitä päivävalokäyttöön. Veisi yllä mainitulla kytkennällä vähemmän virtaa ja kuluttaisi näin ollen 0.00001 dl/100km vähemmän bensaa