vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Mikä vuotaa?

Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Täytyy nyt katsoa, että mitä se korjaaja sille vanhalle ahtimelle tekee, saako siitä ehkä jotain hyvitystä. Jos se on tyyliin roskiin vaan niin voin mä sen sulle lähettää.
Korjaaja myöskin mainitsi, että hänellä saattaa olla hyllyssä muutama tkm. ajettuja turboja eli käytännössä uusia et jos sellaisen saisi halvemmalla. Mutta tuolta ebaystä en kyllä uskalla tilata. Sieltähän voi saada vaikka mitä  ;)


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Onko se ruvennu syömään öljyä toi kone, kun itellä ei syö nimeksikään, mutta silti ahtoputket on öljysiä sisältä.
Vissiin vaan ajan kans kertyy. Ja jos ei savuta niin aika turhaa ruveta turboa vaihtaan.
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Ei syö öljyä, ainakaan vielä... Mä ymmärsin sen korjaajan puheista, ettei tuonne v.jäähdyttimelle voi kulkeutua öljyä kuin kahdesta paikasta. En muista mikä se toinen nyt oli mutta se oli täysin öljyvapaa eli ei ole muuta vaihtoehtoa kuin turbo. Vielä kun tehot tuntuvat olevan tallella eikä savuta eikä muutakaan niin ei oikein ole muuta mahdollisuutta kuin se, että tiivisteet on paskana.
Ens tiistaina pitäisi viedä Helsingin Turbohuoltoon. Toivottavasti ei leviä ennen sitä. Täytyy ajella matalilla kierroksilla ettei ahdin rasitu  :)


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Kuulostaa vaan aika rahastukselta, kyllä se turbo voi päästää pikkusen öljyä läpi vaikka onki kunnossa.
Pieni määrä öljyä vaan voitelee konetta :D
Turbossa nyt ei varsinaisia tiivisteitä ole, että jos alipaineella imee niin siipien välistä tulee öljyt läpi.
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
niin valuuko sitä öljyä"kokoajan" vai kerran tullu lammikko?

onko varma että on m.öljyä eikä mitään muuta,ilmeisesti mustaa mikä oli vuotanut?
jos autossa tehot tallella eikä pölläytä niin epäilen turbo vikaa
Jos ahdin on rikki, niin savu tapaa olla vaaleaa tai sinistä. Musta on bensasavua.

mut pitäis ahtimen ruveta viheltään jos siivissä väljää.pieni ääni kuulukin kuulua
faster than a fast thing going fast


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Kyllä sieltä sitä tulee kun kerran korjaaja näin diagnosoi. Ja aamuisin on ollut aina uutta "lammikkoa". Niin ja öljyä se on ja kun kerran ei ole muuta paikkaa kuin ahdin mistä se voi vuotaa niin eikai tuossa ole epäselvää  ???

Ainakin kun sitten soitin sinne turbohuoltoon niin totesi vain, että tiivisteet ovat tulleet tiensä päähän. Kerta muita oireita ei ole. Vien sen nyt ensi tiistaina sinne. Täytyy pyytää, että tutkii sen ahtimen kunhan on saanut sen ensin irti. Voishan se olla, että selviäis tiivisteen vaihdolla jos ahdin on muuten kunnossa. Harmi vaan kun joulu on vain kerran vuodessa ja nyt on vasta syyskuu niin en jaksa uskoa tuollaiseen ihmeeseen  :(


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
pitäisi kai sentään savuttaa käydessä aikas hyvin jos kerran ahdin niin paljon vuotaa.
(öljyhän menee silloin pakosarjaan?)
V70 Sportswagon


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Näin kai vois kuvitella, en tosin kyllä ole huomannut mitään epätavallisen kovaa savutusta  ???


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
No voihan perhana. Toivottavasti ei ahdin ole nyt jo sitten vaihtokunnossa. Uusi kun maksaa jo aikas lailla.  :o
Jos meinaisit auton vielä pitää, niin sittenhän siihen kannattaisi laitattaa tuo KKK 04 -ahdin. Olisi varmasti hieman kestävämpi (isommissa tehoissa), kuin nykyinen KKK 03 -sportahdin.
Mutta jos autoa olet vaihtamassa, niin sitten vain huoltoa, jos siis mahdollista. Vai mitä?
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Joo en kyllä mitään isompaa ahdinta ajatellut laittaa vaan ihan tuon perus föönin joka siinä nyttenkin on. Soitin eräälle turbojen maahantuojalle myös tuosta ja kyllä se vähän haiskahtaa ahtimen vaihdolle.
Tietysti jos se on joku pikku vika jonka saa korjattua ja ahtimessa ei muuta vikaa ole eli toimii sen jälkeen kuin junan vessa niin tottakai silloin korjaus. Mutta jos vaikuttaa siltä, että korjaus olisi vain ns. väliaikaisratkaisu tyyliin muutama tuhat kilsaa niin sitten menee ahdin vaihtoon.
Kai mä olen sitten niin perusrehellinen Suomalainen etten viitti yksityiselle myydä "laastarilla paikattua" autoa muka tosi hyvänä vaan haluan kyllä seisoa sanojeni takana ja myydä varmasti toimivan auton. Kurjaahan se on laittaa vahinko kiertämään niin, että joku uusi onnellinen rs:n omistaja joutuu heti viemään auton pajalle ja laittamaan siihen ihan helvetisti rahaa kiinni.
Toinen vaihtoehto olisi tietysti myydä auto halvemmalla ja ilmoittaa reilusti mikä vikana.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
kaippa siä öljynkierron tiiviste on korkannu jos ei kerran ajaessa pölläyttele ja muuton ok ???
faster than a fast thing going fast


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
kaippa siä öljynkierron tiiviste on korkannu jos ei kerran ajaessa pölläyttele ja muuton ok ???
Ja toi tiiviste on turbossa? Vai?


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili

Poissa Oskari

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 134
  • 1u2 rs -04
    • Profiili
kaippa siä öljynkierron tiiviste on korkannu jos ei kerran ajaessa pölläyttele ja muuton ok ???

 ??? ::)


Vie se laite sellaiselle, joka laakeroi ja kunnostaa sun turbon. Toinen vaihtoehto on se että laitat(tat) siihen ehjän turbon.



Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Noniin sain kärryn takas. Korjaajan mukaan turbo ei vuoda vaan kyseessä on huohotusöljyä. Mutta sitten taas välijäähdytin vuotaa, ilmaa. Lisäksi ilmeisesti meikäläisen by pass-blow off yhdistelmä on paskainen ja jonkin verran tukossa. Eli tarttee varmaan vaihtaa se jäähy ja putsata passi.
Tosiaan sanoi ettei turbo voi oikein olla viallinen koska öljyä on putkessa todella vähän ja sitä ei kulu mihinkään, auto ei savuta, tehot tallella ja turbo ei pidä ylimääräisiä ääniä.
Eli näillä mennään ja toivottavasti diagnoosi oli oikea  :)