vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

tehot häviää

Poissa wilperi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
terve.. ostin juuri tuollaisen -03 octavia rs:än.. ja nyt on oireena se että tahtoo hävittää tehot 3000rpm:än jälkeen?? missäs voisi olla vika??? miten voin tarkistaa bypass venttiilin toiminnan?? ja autossa on viri ohjelma turbotecillä laitettu parisenvuotta sitten..


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Mikä bypass sulla on? Metallimäntäinen? Onko vikakoodit luettu? Vetääkö hyvin sinne 3000 ja sit loppuu ku seinään vai?


Poissa wilperi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
just kävin hommaamassa tuon audi tt 1,8:sin bypassin. mut en ole vielä kerinnyt käydä kokeilemassa.. siis joo sanotaan näin et välil loppuu tehot ja välillä ei.. ?? aivan juu vetää hyvin sinne 3000rpm:ääm
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2010, 04:28:01 ip kirjoittanut wilperi »


Poissa wilperi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
eipäse uus venttiilikään jeesannu :(  kun se on sellasta nykivää kiihtyvyyttä.. :-\


Taavi

  • Vieras
Tarkastas piruuttas akun päällä oleva sulakerasia... ??? ??? ???

Onko johdot lämmenny / sulakkeet ehjät???

Mulla oli vastaavaa nykimistä tuosta johtuen  :-\


Poissa wilperi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili

Poissa Oskari

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 134
  • 1u2 rs -04
    • Profiili
eipäse uus venttiilikään jeesannu :(  kun se on sellasta nykivää kiihtyvyyttä.. :-\


Kokeiles vaihtaa tulpat ja jos ei auta niin puolat :)


Poissa marko.ketonen

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 127
  • Skoda Ocu I combi RS
    • Profiili
itsellä samaa,tarkistanu boxin, tulpat ja puolat vaihdettu n.4000km sitte :o
JH Sound
Marko Ketonen
- Autohifit & tuningtuotteet nopeasti ja vaivattomasti -
www.jh-sound.fi
myynti@jh-sound.fi
0505520339


Poissa Oskari

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 134
  • 1u2 rs -04
    • Profiili
Onko se myös lämpimänä vai vain kylmänä? Oliko laadukkaat puolat?


Poissa marko.ketonen

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 127
  • Skoda Ocu I combi RS
    • Profiili
Jotenki on semmonen kutina et tarkista tuon boxin uudestaan, puolat taisi olla alkuperäiset muistaakseni.
JH Sound
Marko Ketonen
- Autohifit & tuningtuotteet nopeasti ja vaivattomasti -
www.jh-sound.fi
myynti@jh-sound.fi
0505520339


Poissa Zarniwoop

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Skoda Octavia vRS 1.8t -02 200+
    • Profiili
terve.. ostin juuri tuollaisen -03 octavia rs:än.. ja nyt on oireena se että tahtoo hävittää tehot 3000rpm:än jälkeen?? missäs voisi olla vika??? miten voin tarkistaa bypass venttiilin toiminnan?? ja autossa on viri ohjelma turbotecillä laitettu parisenvuotta sitten..

Nostetaan tämä aihe ylös, kun tähän ei ratkaisua saatu. Itsellä siis alkoi samat ongelmat. Lähtee kakkosella kiihdyttäessä hyvin, mutta 3000-4000Rpm välissä selkeästi tuntuu, kuin joku löisi ilmat jostain pihalle. Häviääkö paineet vai mistä mahtaa johtua. Hetken miettii ja lähtee uudestaan taas mutta tuntuu, että tehot laskee päivä päivältä. Mistä kannattaisi lähteä tarkistelemaan vikaa? Digituning lastu kiinni.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
polttaako vikavaloo?
jos tuntuu että ahdot häviää niin osta joku halpa? boostimittari jolla näät jos ahdot tippuu.
ilmeneekö "tehohävikki" kuumana tai kylmänä?  lämpötila anturi? mahdollisesti myös käyntiinlähtö ongelmia
puolia on näköjään näistä menny jonninverran.  kallis testaus vaan vaihtaa kaikki puolat..
yleensä tulpat aiheuttaa pätkimistä ei puutumista..

onko orggis bypass kiinni vai joku muu? pässin vaihtoa kandee kokeilla..
tää on aika halpa testaus (~35€) slamitiltä tai motonetistä yms.


tai mahdollisesti ohjelmoinnissa jotain vikaa..

niin kuin myös itellä oli,katso akun päällä oleva sulakerasia. 1 sulake 100A tahtoo sulaa huonon kontaktin ansiosta
en usko et aiheuttaa puutumista,pätkimistä mahd.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2011, 12:51:47 ip kirjoittanut sepu »
faster than a fast thing going fast


Poissa Zarniwoop

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
  • Skoda Octavia vRS 1.8t -02 200+
    • Profiili
Lämmöillä ei vaikutusta, sama kuumana ja kylmänä. Aina tuossa samalla kierrosalueella käytännössä kaikilla vaihteilla vedätettäessä. Tuota TT:n ByPassia katselinkin jo ja ei ole pahan hintainen. Orkkis siinä taitaa olla kiinni. Hommasin tuon Alfamerin korjausoppan, niin siinä syyllinen oisin jonkinasteinen imuilmavuoto.

Kiitos vinkeistä, tarkastelen sulakkeet, kaikki johdotukset ja vaihdan tuon pässin aluksi.

EDIT. ei polta mitään vikavaloja.

EDIT2. Voiko tosiaan lämpötila-anturi olla syypää? Huomasin tänään, että se putoilee nollille vähän väliä, eli on sökö tai korroosio..
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2011, 12:56:47 ip kirjoittanut Zarniwoop »


Poissa marko.ketonen

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 127
  • Skoda Ocu I combi RS
    • Profiili
Itselläni tuo korjaantu sillä että hain takuu vaihtoon kaikki puolat sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa. Digituningin lastu kans kiinni.
JH Sound
Marko Ketonen
- Autohifit & tuningtuotteet nopeasti ja vaivattomasti -
www.jh-sound.fi
myynti@jh-sound.fi
0505520339


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Ei se anturi mittaa muutakun veden lämpöä mikä siellä mittaristossa näkyy. Maffi taitaa olla kans yks semmonen mikä vois olla vaihtolistalla..
faster than a fast thing going fast