vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Octavian lisätakajarruvalo ja sisävalot

JEIK · 19 · 21411

Poissa JEIK

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Moi foorumilaisille. Olen suht' tuore -04 farkku-Ocu RS:n omistaja, ja ajattelin vaivata jo heti alkuun foorumilaisten aivosoluja.
Spoilerissa oleva lisätakajarruvalo ei toimi, joten joko yksikkö sökö tai kosketushäiriö. Miten paketin saa auki, ja mitä uusi maksaa tilalle, onko kokemusta?

Onkelma kaksi. Sisävalot eivät toimi kuskin ovesta, myös oven kynnysvalot pimeänä. Missä ocussa ovikatkaisin, kun ei aamuhämärissä käteen sattunut? Liekö katkaisimessa kosketushäiriötä.

Huomio kolme. Orkkisradio ja -kaiuttimet aivan surkeat. Radion herkkyys todella huono, ja äänentoistosta puuttuu alapää kokonaan... Riittääkö radiossa tehoa, jos vaihtaa kajarit, vai toisinpäin, vai koko paketti vaihtoon?


Jonde

  • Vieras
En muista varmasti, mutta sivulla taitaa olla ruuvit ja sitten jokunen kynsi sisällä kun pitää sen kiinni. Uusi lamppu on 95e

Valokytkin on siellä missä oven lukkokin, jos haluaa päästä katsomaan onko siellä mikrokytkin tai piirilevy rikki pitää koko ovi ottaa auki että lukon saa pois.


Poissa kepi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 172
  • Octavia RS farkku -04 Musta...perheauto....
    • Profiili
Mulla kans lisäjarruvalo sökö.
Sisävalot toimii muuten muttei kun ottaa avaimen pois virtalukosta.Silloin kuuluis syttyy mut nyt ei.

Radion kaa oli mulla kuuluvuusongelmii ja vaihdoin tilalle mp3-soittimen jolla ei myöskäään kanavat löydy/kuulu kunnolla.
Näillä sivuilla keskutelleena on tullu selville että josko antenninvahvistin sökö.

Kajarit eivät kyllä ole mitkään huiput...

Skoda Octavia RS Combi -04,Nissan Sunny X1 -94,Austin Mini 1000 mkII.,Honda Monkey 2kpl...


Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
Kaitsarit vaihtoon ja siinä samalla puukottaa kosteussulkuun reiän kaiuttimen takaa. Upotussyvyyden kanssa voi olla ongelmia koska sitä ei ole 50mm enempää. Mutta onhan noita sopivia kaiuttimia. 


akizone

  • Vieras
Tervehdys vaan kaikille räsäsellä ajeleville!

Ajattelin puuttua tuohon kombi mallissa olevaan takaspoilerijarruvaloon jos jollakin sattuu vielä olemaan ongelmana sen pimeys?
Itse tartuin toimeen koska katsastus lähenee ja sedäthän siitä mussuttaa jos lisäjarruvalo ei pala.

-jarruvalo on kiinni spoilerissa pelkällä silikoniliimalla (varovasti esim.mattoveistä ja ruuvaria yläreunan väliin)
-jarruvalon sähköjohdon liitos löytyy takaluukun ylämuovin takaa (sen saattaa joutua hajoittamaan jos se ei mahdu spoilerin reiästä sovinnolla)
-lisäjarruvalo on myös niputettu silikoniliimalla (ei ruuveja)takakantta vaan varovasti veistelemään auki-
-sisältä paljastuu piirilevy jossa 16kpl nelijalkaisia punaista valoa antavaa lediä+1diodi+3vastusta.(itsellä oli noin puolet ledeistä ehjiä+muutama täysin poikki+1 oikosulussa.kaksi vastusta oli todella pahassa kunnossa)kosteus oli tehnyt pahojaan siis.
-kävin sähköliikkeestä tilaamassa 16 samanmallista diodia + 3 10 ohmin vastusta jotka juottelin paikalleen.
-kustannukset osiin oli noin 15€ (vähän alle)käsittääkseni uusi valo maksaisi maltaita?
-kannattaa laittaa siis itse jos edullisesti haluaa
-kuviakin projektista löytyy kunhan vaan sais ne puhelimesta pois (jos niistä nyt selvää edes saa)

Sisävalot ja keskuslukko (kuskinovesta)renaa mullakin ja varsinkin näin talvisaikaan eli ilmeisesti kosteus/kylmä tekee kiusaa joten pitänee seuraavaksi perehtyä näihin murheisiin.

Toivottavasti oli tarinasta jollekkin edes apua tai on tulevaisuudessa.



Lateksi

  • Vieras
Valokytkin on siellä missä oven lukkokin, jos haluaa päästä katsomaan onko siellä mikrokytkin tai piirilevy rikki pitää koko ovi ottaa auki että lukon saa pois.

Melko vanha viesti mutta onkos kukaan korjaillut tuollaista ongelmaa?

Nimimerkillä: Avaimet sisällä ja ovet lukossa jo kerran.



Poissa JEIK

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Akizonelle:
Itse tei samankaltaisen operaation. Purin jarruvalon, mutta omassa piirilevy oli liian huonossa hapessa. Vanhasta tarvikelisäjarruvalosta löytyi sopivan kokoinen piirilevy ledeineen. Vanhaan koteloon mahtui viilaamalla hieman ja silikonilla umpeen... Toimii. Kun jaksan, virittelen kokonaan uuden piirilevyn ledeineen, on jo työn alla.

Minuakin kiinnostaa, kuinka oven sisällä olevaan ovivalojen katkaisimeen pääsee käsiksi? Ja kuinka korjataan, uutta palikkaa, vai voiko itse "ruuvata".


Lateksi

  • Vieras
Minuakin kiinnostaa, kuinka oven sisällä olevaan ovivalojen katkaisimeen pääsee käsiksi? Ja kuinka korjataan, uutta palikkaa, vai voiko itse "ruuvata".

Mä olen jo aavistuksen lähempänä vastausta, ostin xzn-avaimia nipun että saan purettua enemmän jahka jaksan taas kiinnostua.



Poissa mmM

  • vRS jäsen
  • Mekaanikko
  • *****
    • Viestejä: 122
  • RS Combi -02 + 130 Rapid -89
    • Profiili
Onkelma kaksi. Sisävalot eivät toimi kuskin ovesta, myös oven kynnysvalot pimeänä.

Sama ongelma kuskin oven ja sisävalojen kanssa. Lienee kyse siitä tietoteknisen näköisestä laatikosta, joka on kiinni erikoisen näköisillä pulteilla ja taitaa olla kallis osa. Mietin samaa joskus 1,5 vuotta sitten, ja jostain kuulin että joku anturi olisi siitä rikki ja pitäisi vaihtaa kokonaan :p

Huomio kolme. Orkkisradio ja -kaiuttimet aivan surkeat. Radion herkkyys todella huono,

Radioita on tullut kokeiltua paria, ja radion takaa olen vaihtanut antennivahvistimen, ja alkukeväästä huollossa vaihdettiin myös antennin juuri vai olikos se antenni kokonaan... Silti ei vieläkään kuulu kotipihassa kuin 50 % kanavista, joita kuuluu naapurin autolla. Vinkkejä otetaan vastaan täälläkin, kiitos...
--
 Matti "mmM" Jurvanen
 Oct I Combi RS -02
 130 Rapid -89


Poissa Osku_P

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
Uudelta kuskiltä Keski-suomesta päivää. Päivitän uuden lisäjarruvalon hinnan joka on .............. 113,85€  :o :o :'( . Meinasin rahapoliittisista syistä tuon itse laitella kuntoon, mutta oliko kellään tarkempaa tietoa mitkä ledit käy tuohon valoon? Osaavatko sähköliikkeessä myydä oikeita jos sanoo että nelijalkaisia punaista valoa antavia ledejä  ;D kuten yllä olevassa viestissä on mainittu .  Siis toiveissa on ostaa nuo ledit etukäteen ja sitten kun inspis iskee niin puran , juottelen ja kasaan jarruvalon.

Skoda Octavia Combi RS 2003


Poissa j4soni9

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Onko väki korvannut noita alkuperäisiä lisätakajarruvaloja esim tälläisillä sisäpuolelle asennettavilla?? http://www.motonet.fi/web/guest/muut
Pysyis kuivana ja huomattavasti halvempia kuin alkuperäinen.


MTL

  • Vieras
Minullakin kuului radio (JVC) huonosti, rutisi eikä löytänyt kaikkia kanavia. Paikallinen autoradioasentaja kertoi heti missä vika: alkuperäisen antennin juuressa on vahvistin ja se saa aikaa myöten vettä sisuksiinsa ja sitten on yhteys poikki. Autoradiomiehen mukaan hyvin yleinen vika VAG-tuotteissa. 15€ uusi antenni ilman vahvistinta, vähän vaivaa ja toimii taas. Minulla kävi tuuri, auton alkuperäisessä anteenijohdossa on kuulemma erilaisia liittimiä, mutta sattui vahingossa uudessa antennissa olemaan samanlainen eli ei tarvinnut tinailla.

En tiedä minkälainen on vaihtaa farmariin, mutta luiskaperään ei vaikea. Katon sisäverhoilun takapäässä on muovilista, lähtee ihan vääntämällä irti. Se pois ja kattoverhoilu antaa hyvin periksi että saa antennin irti.  
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2012, 07:06:23 ip kirjoittanut MTL »


Poissa Oskari

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 134
  • 1u2 rs -04
    • Profiili
Uudelta kuskiltä Keski-suomesta päivää. Päivitän uuden lisäjarruvalon hinnan joka on .............. 113,85€  :o :o :'( . Meinasin rahapoliittisista syistä tuon itse laitella kuntoon, mutta oliko kellään tarkempaa tietoa mitkä ledit käy tuohon valoon? Osaavatko sähköliikkeessä myydä oikeita jos sanoo että nelijalkaisia punaista valoa antavia ledejä  ;D kuten yllä olevassa viestissä on mainittu .  Siis toiveissa on ostaa nuo ledit etukäteen ja sitten kun inspis iskee niin puran , juottelen ja kasaan jarruvalon.



Mulla oli ainakin ledit ja vastukset ehjät, eli kannattaa avata ja katsoa mitä sieltä on rikki menny.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Terve.
Eli mulla on tuollainen vuoden 2010 Octavian farkku eli sitä uudempaa koria ja nyt paloi lisätakajarruvalo. Mulla on jonkinlainen spoileri ja se on siinä kiinni. Sisäkautta ei pääse käsiks, löytyy pelkkää peltiä eikä ulkopuolellakaan ole mitään ruuvia.
Koitin ruuvimeisselillä raottaa sitä ja kyllähän se ulospäin sieltä tulee mutta ei tarpeeksi, että irti lähtisi.

Eli miten ootte saaneet sen irti. Mulla alkoi jo vääntämisen seurauksena syntymään kosmeettisia haittoja ympäröivään muoviin sekä jarruvalon muoviin. Ei uskaltanut enempää vääntää.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Terve.
Eli mulla on tuollainen vuoden 2010 Octavian farkku eli sitä uudempaa koria ja nyt paloi lisätakajarruvalo. Mulla on jonkinlainen spoileri ja se on siinä kiinni. Sisäkautta ei pääse käsiks, löytyy pelkkää peltiä eikä ulkopuolellakaan ole mitään ruuvia.
Koitin ruuvimeisselillä raottaa sitä ja kyllähän se ulospäin sieltä tulee mutta ei tarpeeksi, että irti lähtisi.

Eli miten ootte saaneet sen irti. Mulla alkoi jo vääntämisen seurauksena syntymään kosmeettisia haittoja ympäröivään muoviin sekä jarruvalon muoviin. Ei uskaltanut enempää vääntää.

Osasto ehkä hieman väärä, kun kyseessä on II Octavia. Ja irti sitä lisäjarruvaloa ei saa muuten kuin irroittamalla ensin sen spoilerin. Oletan että kyseessä on alkuperäinen lisävaruste, joka on liimattu luukkuun kiinni. Irroitusohjeet itse valolle löytyy täältä.