vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hehku

Vieras · 13 · 8319

inraa

  • Vieras
Mikä mahtaa olla vikana kun auton tarraa ja hehkun valo jää vilkkumaan? On tehnyt kuten muutaman kerran ja nytten tänään jäi vilkumaan jatkuvasti? Pientä jeesiä taas kaivataan.


Tumeq

  • Vieras
Ainakin kannattaa tarkistaa, että jarruvalot toimii. Itselläni juuri tuo hehkuvalo kertoi kun jarrupolkimessa oleva kytkin oli mennyt rikki. Ei siis syttyneet jarruvalot ollenkaan vaikka kuinka polki. Sama merkkivalo ilmeisesti voi kertoa myös moottorinohjausyksikköön liittyvistä vioista.


inraa

  • Vieras
en kyllä jotenkin osta sitä mutta jollain tavallo ostan tuon.. kun nimittäin vakkarikaan ei toimi..


Poissa L18

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 118
  • Skoda Fabia vRS -06 (Myyty :( )
    • Profiili
Vakkari ei joo toimi jos siinä jarrupolkimen anturissa on vikaa, koska sen vakkarin pitää kytketyä pois jarrupoljinta painaessa.
Vikakoodit vaan lukuun autosta, sillähän se selviää... :)


inraa

  • Vieras
juu miekin nytten kallistun siihen kanssa koska ei jarruvalot pala.. :(mitäköhän se maksaa kun sen laittaa pelitämään? onko kenelläkään tietoo?


Tumeq

  • Vieras
Sen jarrupolkimen kytkimen pystyy vaihtamaan myös itse. En muista tarkkaan, mutta jotain luokkaa 10-20e oli se kytkin. Vaihdoin siis itse Metroauton parkkipaikalla ja aikaa meni n. 20min :D


inraa

  • Vieras
annappas pikkusen vinkkiä niin osaan sen vaihtaa siten itekkin.. ei kiiinostas maksaa miljoonaa taashuotoon


Poissa L18

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 118
  • Skoda Fabia vRS -06 (Myyty :( )
    • Profiili
Minä putsasin itse ne kytkimen kontaktipinnat... ::)
No, mutta on kyllä sen hintanen osa ettei välttämättä kannata lähteä ite puhdistelemaan jollei ole tarvetta näpertelylle.  :)


inraa

  • Vieras

Poissa Ville.S

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Sieltä jarrupolkimen juuresta löytyy... Se on semmonen muovinen "sylinteri" .. et voi erehtyä osasta kunhan meet valon kanssa kattelee sinne polkimien yläpäähän.. Ei nyt osaa krapulassa paremminkaan selittää... ;)


inraa

  • Vieras
noo toi selvitto jo paljon kiitoksia.. :D


inraa

  • Vieras
tuohan on ihan saatana ahdas väli.. miten saitte vuovit oikein otettua itrti siitä vai lähteekö sei ihan että nykäsee pois?


Poissa Timbo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
  • Fabia vRS I (ex), Ocu vRS III (tilattu)
    • Profiili
Emännällä tänään ilmeni sama ongelma eli hehku vilkkui ajon aikana. Kävin itse testaamassa, mutta ei enää vilkkunut.

Kävin kuitenkin motonetista hakemassa uuden kytkimen, mutta en ole varma onko oikean mallinen. Viikonloppuna jos vaikka kerkeisi katsomaan.

Vikalista senkun kasvaa...