vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Fabian päiväajovalot / ajovalot

Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Ja eiks suomessa pitäis vielä takavalot palaa päivälläkin.
Ei pidä. Ne saa palaa päivävalojen kanssa.


Poissa Zay_Zay

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Tänään selvittelin saako monte carloon kaarre ajovaloja kun omassa räsässä on niin ei saa. Umpioiden vaihto tummiin oli mielessä siihen meni sitten sekin unelma.
Itse olen huomannut liikenteessä monien myös päivävaloilla ajelevilla autoilijoilla räpsyttelemisen tarvetta kun fabia tulee vastaan.
11- Fabia RS    08- Octavia RS 2.0tdi


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili

Hiukan ohi aiheen, mutta pistänpä tänne kuitenkin...

Zay_Zay, Tuolla toisella foorumilla näin, että asensit takaroiskeläpät ja tummat takavalot RS:ään. Mistäpä nämä "komponentit" löysit?

- Litti
Citigo 75 Dynamic


Poissa Räiskäle

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
  • Fabia VRS/ vm -2010 Black
    • Profiili
Ruvennu ärsyttämään liikenteessä vastaantulijoiden yms. valojen väläyttely. Päiväajovalojen olemassaolo tietyissä autoissa ei ole mennyt kansalaisten kaaliin. Muutama viikko sitten volvo V70 ajanut herrasmies länsiväylällä jarrutteli edessä, siirtyi oikealle kaistalle, hidasti vauhtia ajoi rinnalle ja rupesi irvistelemään ja näyttämään keskisormea. Oltiin työkaverin kanssa vähän H-moilasena, että mitä v... No näytin sille ukolle että mikä hätänä ja se rupes osoittelee että mulla sumarit päällä... Oliski sumarit fabia vrs2- mallissa. Jotku on niin v....n uunoja. Sitäpaitsi eikö se ole poliisien asia huomautella.Kumpi on vaarallisempaa?: Sumarit jollain random autoilijalla, vai jarruttelu kaistalta toiselle poukkoilu ja oikealta ohittelu... Sillä äijällä oli itellä varmaan 20kmh ylinopeutta kun se suutuspäissään lähti rinnalta jatkamaan matkaa ...ei voi sanoa ku WTF

ps. Oli pakko avautua ;D


Silverback

  • Vieras
Joo kyllä ottaa päähän niin totaalisesti. ja vielä kun itse ajan melko paljon.. nyt 22tkm mittarissa kun auto ollut 7kk.. joo pimeällä väläytellään koska luulevat sumareiksi ja päivällä kun ei ajovalot pala!(onhan siellä ledit perk**e!!)


Poissa Srvnt

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
Toimiiko muilla ns. normiparkit ollenkaan? Mulla täysin pimeenä. Ei myöskään ilmoita palaneista ajovaloista vaikka ohjekirja niin väittääkin.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Toimiiko muilla ns. normiparkit ollenkaan? Mulla täysin pimeenä. Ei myöskään ilmoita palaneista ajovaloista vaikka ohjekirja niin väittääkin.

Eiköhän niissä päiväajovaloissa ole hyväksyntä myös parkkeina käyttöön, joten erillisiä normiparkkeja ei autossa käytetä. Päiväajovaloina ne LED:t palaa kirkkaana ja parkkikäytössä ne taas himmentyvät hieman. Normiparkeille on varmaankin sen takia paikat umpiossa, kun ei RS-malleissa ei ole päiväajovaloja, jotka toimittaisivat parkkienkin virkaa ja umpiot ovat samat molemmissa malleissa?

Korjatkaa jos olen väärässä.  :)


Poissa jiipee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Oikeassa olet JaVa.
Tänään nimittäin tuli sitten selvitettyä räsän valojen toiminta, kun katsastusmies antoi korjauskehoituksen valoista.
Ihmetteli kun parkit ei syty umpiossa, kun laittaa valokytkimen parkit asentoon vaan ledit jää palamaan. Epäili kytkentävikaa tai että lamput on palaneet umpiossa. En siinä sitten tajunnut että ledit toimii juuri noin kun Java on kirjoittanut.
Huollossakaan eivät osanneet heti ottaa kantaa, mutta kilautin maahantuojan tekniselle puolelle ja siellä kerrottiin että kyllä ne toimii niin kuin pitääkin ja on hyväksytyt.
Laitoin palautetta konttorille, että päivittävät tietojaan ja eivät turhaan aiheuta vaivaa/kuluja kuluttajille tietämättömyydellään.


Poissa Ari H

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Hyvä tietää tämäkin asia kun edessä on RS:n ensimmäinen katsastus piakkoin.
Nyt osaan varautua tähän ja kirjoittelen sitten miten kävi, miten täällä pääkaupunkiseudulla asiaan suhtaudutaan.


Poissa Ari H

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Nyt on RS katsastettu. Läpi meni, ilman huomautuksia, mikä ei ole ihme näillä kilometreillä (34.500 km).
Parkeista katsastusmies ei maininnut mitään.

Huomasin että ohjekirjassa on sivulla 46 mainittu seuraavasti:
"RS-mallien erilliset päivävalot* (puskurissa ajovalaisimien alla) ovat samalla seisontavalot."

Eli pitäisi olla hyväksytty selitys. Jos jollakulla tulee katsastuksessa ongelmia, näyttäkää tämä kohta ohjekirjasta katsastusmiehelle.

Hyvää kesää!