vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

CO2 päästö

Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
Tipahti ajoneuvoverolippu postista ja siinä oli merkattu -06 bensa RS:lle yhdistetty päästö 190 g/km. Jotenkin mulla oli sellanen kuva että se olis vähemmän mutta pre-FL RS-esitettä ei meinaa löytää mistään. Onko jollain pdf jemmassa tai muuten faktaa tosta päästöarvosta?


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili

Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
No niin, saatiinhan tähänkin asiaan ratkaisu. En halunnut kommentoida koko asiaa ennenkuin lopputulos oli kirjoissa ja kansissa.

Aloin selvittää asiaa ensin autoverohallinnossa. Sieltä ohjattiin Rekisteröintiosastolle. Sieltä ohjattiin kääntymään paikallisen katsastuskonttorin puoleen. Sieltä ohjattiin kääntymään maahantuojan puoleen. Maahantuoja huomasi myös heti, että CO2 lukemassa on jotain outoa. Viikon odottelun ja muutaman mailin jälkeen sain maahantuojalta autoni VIN-numerolla olevan tyyppihyväksyntä (ECC-Certificate of Comfortity) paperin. Sen kanssa seuraavana päivänä toiveikkaana katsastuskonttorille.

Katsastusmies tiiraili lappua tarkasti, vertailen samalla rekisteriotteeseen. Ja löytyihän sieltä pieni ero: Versionumero heitti viimeisen merkin osalta. Sitten arvuuteltiin että kumpi on oikein: Tehtaalta maahantuojan kautta saamani CoC vai rekkari? ??? Otimme yhteyttä Helkama-autoon ja joku asiasta tietävä saatiin langan päähän. Myös tämän keskustelun lopputulema oli, että kaikki ei ole ihan kunnossa. Tässä vaiheessa alkoi käydä selväksi, että auto pitää muutoskatsastaa koska se on rekisteröity alunperin väärällä versiolla. Jätin liput ja laput konttorille kun katsastusmies tarjoutui hoitamaan homman maahantuojan kanssa. Iltapäivällä tuli puhelu, että uuden rekisteriotteen voi tulla hakemaan kunhan samalla katsotaan että auton tyyppikilpi vastaa uutta rekkaria. Kaikki oli OK sillä osastolla ja sain käteeni rekkarin, jossa komeilee yhdistetty CO2-päästö 187 g/km. Maahantuoja maksoi muutoskatsastuksen ja muutenkin heidän suhtaumisensa asiaan oli ainoastaan positiivinen. Samoin pinnat menee katsastusmiehelle, joka otti asiakseen hoitaa asian kuntoon.  :)

Aika homma vajaa 5 € vuodessa säästön takia mutta kysymys oli tässä tapauksessa periaatteesta. Väistämättä tulee mieleen, että kuinkahan monella muulla on samankaltainen virhe rekisteriotteessaan ja maksaa siitä johtuen tulevaisuudessa liikaa ajoneuvoveroa...

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2010, 06:43:37 ip kirjoittanut Unelmavävy »


Poissa Mankku

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Skoda Octavia RS Combi -06
    • Profiili
Piti oikeen tarkistaa mitä verolipussa lukee. Auto on 2006 ja 190 CO2 on merkattu päästöiksi.


Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
No niin, tämän perusteella voi melkeen arvata, että meidän autot ei ole ainoita -06 bensa RS:iä, jotka on rekisteröity väärällä tyyppi-hyväksynnällä. :( Ja onko sama käpy käynyt myös muissa vuosimalleissa.  ???


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Piti oikeen tarkistaa mitä verolipussa lukee. Auto on 2006 ja 190 CO2 on merkattu päästöiksi.

Sama homma täällä, rekisteröity -06 ja CO2 on 190.


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Jahas pitääpä itsekkin tarkistaa lappunen uudestaan...


Poissa Vesku81

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
  • Octavia vRS Combi 2.0TFSI -07
    • Profiili
Minun mielestä myös omassa 02/07 käyttöönotetun lapuissakin komeilee tuo luku 190. Pitää vielä tarkistaa.


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Ei oo merkattu päästöjä mun verolipukkeeseen. Tosin se on e-laskuna, liekkö sit erillainen. Laskun suuruus vastaa 187g/km päästöjä.


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Ei oo merkattu päästöjä mun verolipukkeeseen. Tosin se on e-laskuna, liekkö sit erillainen. Laskun suuruus vastaa 187g/km päästöjä.

Katsoppas uudestaan :) Mulla on myös e-laskuna ja siellä tieto kuitenkin on.


Poissa kiksaus

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 174
    • Profiili
Mulla on -04 1.8L turbo (110kw) HB ja lipukkeeseen on merkattu 190. Onko tietoa mistä sais tietää paljonko oikeasti pitäisi olla? Googlen avulla en löytänyt.


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Ei oo merkattu päästöjä mun verolipukkeeseen. Tosin se on e-laskuna, liekkö sit erillainen. Laskun suuruus vastaa 187g/km päästöjä.

Katsoppas uudestaan :) Mulla on myös e-laskuna ja siellä tieto kuitenkin on.

Juu e-laskussa ei ollut mainintaa asiasta. Tieto tosiaan löytyi vielä uuden tarkistuksen jälkeen, linkin "laskun kuva ja lisätiedot" takaa (Olishan tämä pitänyt huomata, mutta puusilmä kun on... :D ) Ja kyllä siellä komeilee luku 190.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2010, 08:52:04 ip kirjoittanut RäsäSokota »


Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
Mulla on -04 1.8L turbo (110kw) HB ja lipukkeeseen on merkattu 190. Onko tietoa mistä sais tietää paljonko oikeasti pitäisi olla? Googlen avulla en löytänyt.

Etsi ton auton vanha mainos, PDF tai tuloste, siinä on kerrottu tekniset tiedot. Maahantuojalta löytynee ja sieltä saat tarvittaessa sen vaatimustenmukaisuustodistuksen.

Yleisesti, koskien näitä 05-> RS:iä, jonkun (jolla vielä on intressi asiaan) kannattaisi tiedustella maahantuojalta josko ne hoitaisi ne kaikki kuntoon kerralla. Selvästihän on tehty virhe rekisteröinnin yhteydessä useamman kuin yhden auton kohdalla.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2010, 12:10:27 ap kirjoittanut Unelmavävy »


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Yleisesti, koskien näitä 05-> RS:iä, jonkun (jolla vielä on intressi asiaan) kannattaisi tiedustella maahantuojalta josko ne hoitaisi ne kaikki kuntoon kerralla. Selvästihän on tehty virhe rekisteröinnin yhteydessä useamman kuin yhden auton kohdalla.

Pistin asiasta viestiä maahantuojalle... katsotaan mitä vastaavat.


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Yleisesti, koskien näitä 05-> RS:iä, jonkun (jolla vielä on intressi asiaan) kannattaisi tiedustella maahantuojalta josko ne hoitaisi ne kaikki kuntoon kerralla. Selvästihän on tehty virhe rekisteröinnin yhteydessä useamman kuin yhden auton kohdalla.

Pistin asiasta viestiä maahantuojalle... katsotaan mitä vastaavat.

Hyvä! Ilmoittele mitä vastaavat.